sw
door sweety1 Apr 15, 2009 om 15:37
Computers & telefonie

Verbindings probleem

Beste experts.

Sinds kort heb ik een nieuwe pc en daar heb ik het volgende probleem mee.Wanneer ik een progamma van kassa of muziek die je kunt beluisteren b.v thema weken van radio 5 dan krijg ik op het scherm de mededeling verbinding probleem';

 en wanneer ik dit aanklik dan krijg ik even nadien te lezen er zijn geen problemen wilt u dit aan microsoft melden ik maak gebruik van windows vista.Het gekke is dat dit bij voorkeur bij de omroep voorkomt.Bij diverse navraag gedaan maar tot nu toe nog geen oplossing wie heeft de gouden tip bij voorbaat alvast bedankt

893 11 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 16, 2009 om 23:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik je Internet Explorer?

En welke Media Player wordt er geopend?

En heb je naast de Windows Media Player nog andere Media Players geïnstalleerd?
Het kan namelijk voorkomen dat bij het installeren van een andere Media Player de bestandstypen overgenomen worden van WMP.

Groet, Dirck

sw
door sweety1 - Apr 16, 2009 om 23:16
22 Antwoorden / 17 Vragen

beste Dirk.

Allereerst bedankt voor je reactie ik gebruik windows explorer 8 en ik gebruik uitsluitend windows mediaplayer 11 mijn systeem is windows vista premium.

dirck
door dirck - Apr 17, 2009 om 18:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wel vreemd dat het dan niet wil werken, WMP moet in principe streaming media zonder fouten kunnen afspelen in Internet Explorer.
Gebruik je misschien een Proxy server voor het internetten? Daar zou de fout ook in kunnen liggen.

Als je WMP opent en je gaat via Extra > Opties naar Netwerk toe en je klikt onder "Proxyinstellingen voor streaming" op HTTP Browser, dan klik je op Configureren.

Dan moet "Proxyinstellingen voor de webbrowser gebruiken" geselecteerd zijn.

Ook kun je even kijken of alle Bestandstypen wel geselecteerd zijn.
Klik op Start, dan aan de rechterkant klik je op Standaardprogramma's, vervolgens klik je op Uw standaardprogramma's instellen.
Links zie je dan "Windows Media Player" staan, klik hierop en klik dan aan de rechterkant op "Standaardwaarden voor dit programma selecteren"
Kijk dan of overal wel een vinkje voorstaat, of zet een vinkje bij "Alles selecteren" dan klik je op Opslaan.

Hier staat het ook beschreven, met 2 duidelijke foto's hoe je dit moet instellen:
De mogelijkheden van de standaardprogramma's
Voor de foto's even op de 2 afbeeldingen klikken.

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Apr 17, 2009 om 23:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja Dirck, daar sla je de spijker op z'n kop: in principe en zou moeten zijn de essentiële keywords hier. Helaas blijkt maar al te vaak dat juist WMP het niet goed doet, met name bij streaming media.

Daarom is mijn standaard antwoord dan ook altijd: VLC Player.

dirck
door dirck - Apr 18, 2009 om 00:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Edwardus, je hebt het maar druk met beantwoorden zie ik. hahaha

Ik gebruik zelf ook liever VLC en Media Player Classic.

Maar streams speel ik altijd af met WMP, puur omdat ik dat meestal niet voor elkaar krijg met VLC en al helemaal niet met MPC.
En je weet dat ik niet onbekend ben met Media Players.

Als het jou lukt om deze URL's te openen in VLC of MPC, dan houd ik me aanbevolen.
http://stream.nxs.nl/asx/cityfm/CITYFM

http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/streamerswitch.asp?stream=205

Groet, Dirck

edwardus
door edwardus - Apr 18, 2009 om 00:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De eerste, City FM, in VLC 0.9.6 geopend (^N) en ik krijg weliswaar eerst een melding "VLC kon de MRL 'mms://streaming.nxs.nl/cityfm-Master_Mijn_Domein_50' niet openen. Controlleer het logboek voor details." maar vervolgens hoor ik wel de muziek afspelen dus ...

De tweede zonder enig probleem.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 18, 2009 om 00:54
143 Antwoorden / 8 Vragen

De door jou opgegeven links werken bij mij prima in de VLC player, Gewoon via media/netwerk openen. Je moet wel een paar seconden geduld hebben!

dirck
door dirck - Apr 18, 2009 om 11:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, wat ik ook probeer, het lukt me niet.
Gisteravond is het 1 keer gelukt om City FM werkende te krijgen via Netwerk openen, dit was ook de enigste keer dat dit lukte.

Ik gebruik Vista en VLC 0.9.8a maar het lukt me niet om die streams af te spelen.
Met een oude Windows 98 computer en VLC 0.8.6 kan ik de streams wel afspelen.
Wel vreemd.

Ik heb nou VLC 0.9.9 gedownload, zal hem straks even installeren, ik hoop dat die het wel doet.

Groet, Dirck

sw
door sweety1 - Apr 18, 2009 om 11:03
22 Antwoorden / 17 Vragen

Beste Dirck

Beadankt voor je advies ik wil ook anderen bedanken voor hun mening.Helaas is het probleem nog steeds aanwezig mischien moet ik er maar even mee leren leven want zo deskundig ben nou ook weer niet.

dirck
door dirck - Apr 18, 2009 om 11:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Sweety,

Jammer dat het niet gelukt is.
Wat je nog wel kunt proberen is dit: Je klikt met de rechtermuisknop op zo'n link en je kiest dan voor Snelkoppeling kopiëren.
Dan open je Windows Media Player handmatig en klikt dan op Bestand > URL openen.
In dat kleine venstertje dat dan verschijnt plak je vervolgens datgene wat je net had gekopieerd en klikt dan op OK.
Werkt het dan wel?
10.00
- 11.00 uur

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Apr 18, 2009 om 12:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, ik heb net VLC 0.9.9 geïnstalleerd en hoe is het mogelijk, nou willen de streams wél afspelen.

Met 0.9.8a bleef VLC maar 50% van mijn CPU gebruiken, terwijl er niks gebeurde. Ik denk dat het probleem dus in versie 0.9.8a zat.

Groet, Dirck