dawson
door dawson Oct 18, 2017 om 17:33
Computers & telefonie

Verborgen bestanden op C benaderen

Tijdens de introductie heb ik W 10 schoon geinstalleerd. Na wat problemen heb ik W7 weer opnieuw geinstalleerd, recent werd mijn paswoord niet meer herkend en kon ik W7 niet meer openen, bleek een registerfout te zijn en was niet eenvoudig op te lossen.(ook niet via microsoft hulp)
Dus maar weer W10 met een herstelschijf naast W7 teruggezet. W10 draait nu prima.

Vraag: De foto's en Word bestanden onder W7 zou ik graag zichtbaar maken en overzetten naar W10.
Weten julie of / hoe dit kan en met wat voor programma zou dit mogelijk zijn?
Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken.

1101 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 18, 2017 om 17:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon met de verkenner kopieren en plakken. Soms moet je op "Doorgaan" klikken om toegang te krijgen tot de map die onder Windows 7 werd gebruikt.
In het uiterste geval dien je eigenaars rechten te verkrijgen voor de oude Windows 7 mappen.

Ge
door Genee - Oct 18, 2017 om 20:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u w10 niet naast maar over Windows 7 heen geïnstalleerd hebt.
Kunt u niet met de verkenner naar foto en word bestanden zoeken?
Foto’s staan meestal in de subdirectory Afbeeldingen.
Voor Word bestanden lees eens
http://www.alleswatjewiltweten.nl/Microsoft-Office/Je-Word-document-kwijt.-Wat-nu.html

kv
door kvjapio Oct 18, 2017 om 21:39
281 Antwoorden / Vragen

Ik lees dat er twee partities zijn gemaakt, een voor w7 en een voor w10.

tdmduc
door tdmduc - Oct 18, 2017 om 22:02
703 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf gebruik ik TotalCommander maar het kan ook gewoon met de verkenner binnen Windows 10.

Allereerst moet je er voor zorgen dat je "administrator" bent van alle harde schijven op je pc.

Binnen de verkenner zet je de optie "verborgen items" even aan.(zie afbeelding)

In sommige gevallen zal windows vragen of dit klopt en meestal moet je dan klikken op "doorgaan als administrator" bijvoorbeeld als je oude WIndows 7 bestanden wilt kopiëren naar je nieuwe Windows 10.

Dit heeft te maken met de NTFS beveiligingen. Windows 7 was immers een "andere computer" dan uw nieuwe vers geinstalleerde Windows 10 volgens Microsoft termen.

dawson
door dawson - Oct 22, 2017 om 14:28
5 Antwoorden / 5 Vragen

Als eerste bedankt voor jullie reacties, ben druk bezig geweest. Met verkenner kan ik geen bestanden onder W7 terug halen, heb RECUVA en Total commander gebruikt, dan krijg ik duizenden bestandjes met voor mij onherkenbare extenties?? bekende File namen staan daar niet tussen??
Ben momenteel met Puran File Recovery bezig en hoop op een beter resultaat.
Het zou leuk zijn als ik nog een paar video's en foto's van de afgelopen 3 maanden terug kan halen, al het oudere staat op back-up schijven.

Nogmaals bedankt voor jullie input.

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2017 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staan die foto's en video's niet op een gsm zodat u ze opnieuw op de pc kunt zetten? Of als er toegezonden bij zitten, vragen om nog eens te sturen? Of als aanhangsels aan mails nog eens downloaden van de provider als de mails daar bewaard worden?

Ge
door Genee Oct 22, 2017 om 23:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt toch bij Recuva opgeven welk type bestand u zoekt of krijgt u dan nog veel allerlei vreemde bestanden?
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/haal-je-verwijderde-fotos-terug-met-recuva/

gsm
door gsm Oct 23, 2017 om 08:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je van recuva en gelijksoortige programma's afhankelijk bent, dan geef ik je weinig kans, om nog een redelijk aantal bestanden te kunnen redden.
Verborgen bestanden missen de laatste letter van de extensie. JPG bijvoorbeeld wordt dan JP?.
Als het vooral om verdwenen foto's gaat, dan zijn er waarschijnlijk betere, meer gespecialiseerde programma's dan Recuva, om die foto's gedeeltelijk of zelfs geheel te herstellen.