no
door notneeded Jun 4, 2012 om 15:05
Computers & telefonie

Verlaging voor gebruik mobiele telefoon vanuit de van de EU opzeggen?

Naar aanleiding van deze wijzigingen:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/internationaal/eu_regulering/

Vraag ik mij af of ik mijn abonnement kan opzeggen. Ik heb een BEL, SMS & web abonnement met Vodafone Paspoort (Al sinds het begin van dit abonnement aanstaan).

Deze vakantie gaan wij lekker touren met de auto door auropa richting afrika.

Kan ik dan ook niet opzeggen?
Vodafone zegt nee tegen mij, ik vind dat ik er wel recht op heb omdat het ook in mijn nadeel werkt (duurder uit).

4125 12 Rapporteer

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Jun 4, 2012 om 15:09
149 Antwoorden / 12 Vragen

U bent toch goedkoper uit ? De tarieven gaan naar beneden.
En richting Afrika ? Naar Frankrijk rijden is ook richting Afrika.

jo
door jorisw - Jun 4, 2012 om 15:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit wordt opgelegd door de EU. Het zou raar zijn als klanten daardoor meteen zouden kunnen opstappen.

no
door notneeded - Jun 4, 2012 om 15:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Landen die vallen onder Vodafone Paspoort:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/internationaal/vodafone_passport/passport_landen/

Landen die vallen onder de EU:
België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Spanje, Slowakije, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Daarnaast heb ik onderstaand mailtje ontvangen van vodafone:

Via deze weg willen wij je informeren over de nieuwe EU gereguleerde tarieven voor bellen, sms’en en internetten in de EU. Per 1 juli 2012 gelden er nieuwe tarieven voor het gebruik van je mobiele telefoon, laptop of tablet in een van de EU-landen.*
De nieuwe standaard EU-tarieven zien er als volgt uit:
Tot 1 juli Vanaf 1 juli 2012
Bellen € 0,42 per minuut € 0,35 per minuut
Gebeld worden € 0,13 per minuut € 0,10 per minuut
Sms versturen € 0,13 € 0,11
Sms ontvangen Gratis Gratis
Internet € 1,50 per MB € 0,83 per MB
Prijzen inclusief 19% BTW
De verlaging van de gereguleerde tarieven betekent dat je voordeliger kunt bellen, sms'en en internetten binnen de EU. Als je roaming in je abonnement hebt of een roaming bundel of Blox aan hebt staan gelden specifieke tarieven. Ook wanneer je gebruik maakt van Vodafone Passport gelden andere tarieven en kun je nu duurder uit zijn. Voor meer informatie over de huidige Vodafone Passport tarieven en over het aan- en uitzetten van Vodafone Passport, kun je kijken op www.vodafone.nl
Kijk voor meer informatie over de verlaging van de EU-tarieven op www.vodafone.nl/eu

tdehond
door tdehond - Jun 4, 2012 om 15:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als de aanpassing gedaan is op grond van Europese regelgeving, dan is het m.i. billijk dat u niet kunt opzeggen.

Ik zie echter op de site dat u paspoort aan kunt zetten. Moet dus volgens mij ook uit te zetten zijn.

Wil je gebruikmaken van Vodafone World,
maar bel je nu met Vodafone Passport?
Dan kun je Vodafone Passport uitzetten.
SMS ‘PASSPORT UIT’ naar 4000. Zodra
Vodafone Passport uitstaat, krijg je een
bevestigings-SMS.

U zou kunnen uitproberen of u het op deze manier kunt uitzetten. Eventueel even vooraf bellen naar klanten service om te voorkomen dat u ongewild via een andere dienst gaat bellen mocht u dat niet willen.

no
door notneeded - Jun 4, 2012 om 15:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 4 jun 2012, 15:10]Dit wordt opgelegd door de EU. Het zou raar zijn als klanten daardoor meteen zouden kunnen opstappen.
Wel als het nadelig is voor de klant neem ik aan

no
door notneeded - Jun 4, 2012 om 15:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 4 jun 2012, 15:14]Als de aanpassing gedaan is op grond van Europese regelgeving, dan is het m.i. billijk dat u niet kunt opzeggen.

Ik zie echter op de site dat u paspoort aan kunt zetten. Moet dus volgens mij ook uit te zetten zijn.

Wil je gebruikmaken van Vodafone World,
maar bel je nu met Vodafone Passport?
Dan kun je Vodafone Passport uitzetten.
SMS ‘PASSPORT UIT’ naar 4000. Zodra
Vodafone Passport uitstaat, krijg je een
bevestigings-SMS.

U zou kunnen uitproberen of u het op deze manier kunt uitzetten. Eventueel even vooraf bellen naar klanten service om te voorkomen dat u ongewild via een andere dienst gaat bellen mocht u dat niet willen.
Paspoort is ook uit te zetten maar omdat ik nu in bepaalde landen (ook afhankelijk van lange of korte gesprekken), nadeliger uit kan komen (aldus Vodafone zelf).
Zie mail.

jo
door jorisw - Jun 4, 2012 om 15:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=notneeded schreef op maandag 4 jun 2012, 15:14][quote=jorisw schreef op maandag 4 jun 2012, 15:10]Dit wordt opgelegd door de EU. Het zou raar zijn als klanten daardoor meteen zouden kunnen opstappen.
Wel als het nadelig is voor de klant neem ik aan

Als dat zo is, dan kan iedereen per 1 januari 2013 contracten opzeggen omdat de BTW wordt verhoogd. Klinkt niet logisch.

Het zou wel heel raar zijn dat klanten contracten kunnen openbreken doordat een derde partij (buiten de invloedsfeer van de contractpartners) wijzigingen opleggen. Dat zou net zoiets zijn als dat een werkgever al zijn personeel kan ontslaan als de overheid een extra werkgeverheffing introduceert.

no
door notneeded - Jun 4, 2012 om 15:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voorbeeld met Vodafone Paspoort nu:
Denemarken - Nederland
Starttarief: 0,79cent 0,19cent per minuut
10 minuten bellen= 0,19 X 10 + 0,79 = €2,69

Zonder Vodafone Paspoort:
Denemarken - Nederland
Starttarief: geen?
Per minuut: 0,35 cent
10 minuten bellen= 0,35 X 10 = €3,50

Dat is dus goedkoper met vodafone paspoort aan.
In bepaalde landen is Vodafone Paspoort dus ook nadeliger echter als ik op vakantie ben wil ik me geen zorgen hoeven maken aan ik moet me vodafone paspoort nu aan of uit zetten.

Is dit geen valide reden? Ik ben aantoonbaar in bepaalde gevallen duurder uit.

LET WEL!!
De EU heeft gezegd dat dat MAXIMAAL berekend mag worden, als Vodafone ze lager bijstelt, ben ik niet duurder uit. Er is nog zeker ruimte, als Vodafone nu zonder te mekkeren de tarieven naar beneden bijstelt moeten ze ook niet mekkeren dat er consumenten zijn die weg willen vanwege deze wijzigingen.

Volgend jaar en het jaar daarop gaan ze namelijk weer omlaag

tdehond
door tdehond - Jun 4, 2012 om 15:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Er is sprake van wijziging op grond van Europese regelgeving.
Daarom kunt u niet voortijdig uw abonnement kosteloos beëindigen.

=notneeded schreef op maandag 4 jun 2012, 15:16:
=tdehond schreef op maandag 4 jun 2012, 15:14: Als de aanpassing gedaan is op grond van Europese regelgeving, dan is het m.i. billijk dat u niet kunt opzeggen.

Ik zie echter op de site dat u paspoort aan kunt zetten. Moet dus volgens mij ook uit te zetten zijn.

Wil je gebruikmaken van Vodafone World,
maar bel je nu met Vodafone Passport?
Dan kun je Vodafone Passport uitzetten.
SMS ‘PASSPORT UIT’ naar 4000. Zodra
Vodafone Passport uitstaat, krijg je een
bevestigings-SMS.

U zou kunnen uitproberen of u het op deze manier kunt uitzetten. Eventueel even vooraf bellen naar klanten service om te voorkomen dat u ongewild via een andere dienst gaat bellen mocht u dat niet willen.

Paspoort is ook uit te zetten maar omdat ik nu in bepaalde landen (ook afhankelijk van lange of korte gesprekken), nadeliger uit kan komen (aldus Vodafone zelf).
Zie mail.

sa
door sabel - Jun 4, 2012 om 16:07
13 Antwoorden / 7 Vragen

tdehond heeft in deze gelijk. Omdat het een maatregel is die door de overheid wordt opgelegd. (EU -> Nederland -> Vodafone, KPN enz) is het niet mogelijk om het contract tussentijds op te zeggen. Zouden ze jou tegelijk beperken in de hoeveelheid data, minuten of welke andere aanpassing dan ook heb je wel het recht om je contract te beëindigen.

Wil je voorkomen dat je nodeloos je voicemail moet afluisteren, dan wel ongewild je databundel inschakeld. Kan je je voicemail voor je vakantie uitzetten en je databundel idem. Dan ben je nog wel bereikbaar voor noodgevallen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jun 6, 2012 om 09:18
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste notneeded,

De wijziging van de tarieven is door de EU opgelegd en bovendien in jouw voordeel. Het is daarom geen aanleiding om je contract voortijdig op te zeggen. Je kunt Passport, wanneer dit door de nieuwe tarieven in combinatie met jouw belgedrag ongunstig uitpakt, desgewenst uitzetten via sms of My Vodafone. Dit kan bijvoorbeeld goedkoper zijn bij veel korte gesprekken. Passport is een toevoeging op het abonnement die je zelf uit en aan kunt zetten.

Groet, Sido
Vodafone 24/7 Web Crew

mi
door midas - Jun 6, 2012 om 12:53
64 Antwoorden / 1 Vragen

Notneeded wil gewoon op een ordinaire manier van z'n abonnement af. Of moet ik ze abonnement schrijven. Hij heeft het over 'me Vodafone pasport'