mo
door moaske May 6, 2004 om 01:07
Computers & telefonie

Verschil piramideverkoop en MLM??

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen piramide verkoop en MLM? En hoe kan ik nagaan of een bedrijf verkoopt dmv piramideverkoop of MLM.

Vr. gr.

Gerrie

11082 7 Rapporteer

sunset_1
door sunset_1 - May 6, 2004 om 12:53
265 Antwoorden / 22 Vragen

Het grote verschil is de inkoopprijs die de distributeur betaalt voor zijn producten. Bij piramide koop je de producten duurder in naar mate je later in de piramide bent ingestapt, meestal zonder contract tussen fabrikant en distributeur. Deze manier van verkoop is bij wet verboden.

Bij Multilevel-Markting (party-verkoop) bestaat er wel een contract tussen fabrikant en distributeur, en betaalt iedereen dezelfde inkoopsprijs en ontvangt ook dezelfde percentages aan bonus als iedere andere distributeur. Over het algemeen moet je binnen deze organisaties geintroduceerd worden.

Je mag er dus van uitgaan dat een bedrijf dat je benaderd om deel te nemen werkt via MLM, ik weet alleen niet of dit ergens geregistreerd moet staan.

sm
door smir - Jun 4, 2005 om 16:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een late reactie maar misschien dat andere mensen er dan nog iets aan hebben.

Bij piramide verkoop kan je niet meer gaan verdienen dan degene boven je (je upline).

Bij Multi Level Marketing is dat wel mogelijk, je kan dus meer geld verdienen dan degene die jou geintroduceerd heeft.

Wij hebben dat zelf ook gedaan en onze upline kreeg toen bonuslijsten van 1050 gulden waarvan 1000 gulden door ons was verdient en dus ook rechtstreeks op onze rekening werd gestort, zelf had hij dus maar 50 gulden.

fe
door festinger - Aug 15, 2012 om 02:32
410 Antwoorden / 18 Vragen

Er ontstaat sorry vergis me. |Er is een lucratieve neveneconomie genaamd zwart en buiten de boekjes om en ontzettend aanlokkelijk. Waarom zou ik me als nette burger me nog moeten houden aan de macht van beurzen en multinationals die bepalen. Hun macht is geld maken en onze politiek kan helemaal niets dan beloven en volgen. De nette burgers betalen de rekening voor de schade die anderen verrichten. Ga ook benzine jatten a la Robin Hood.

ma
door maron - Aug 15, 2012 om 13:59
31 Antwoorden / 8 Vragen

Robin Hood-s (zucht:) zouden ze nog bestaan dan?
benzine jatten voor jezelf is niet echt alla Robin Hood LOL

av
door averzijl - Aug 15, 2012 om 19:48
22 Antwoorden / 2 Vragen

al word de ruuwe olie gehalveerd word de benzinie niet goetkoper het
geld voor brussel moet ergens vandaan komen de auto roken drank
enegie over vijf jaar zitten wij net als spanje griekenland de gulden turug
als je nog eten wil kopen over vijf jaar stem zeker september
a.u.b geen rutten.of c.d.a

vo
door voelmijbelazerd - Aug 16, 2012 om 16:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zij hebben altijd een smoesje om de prijs op te schroeven. Is het niet de oorlogen in de regio dan is het weer een of andere afgezette president etc. Hoelang pikken de mensen dit nog.? Ook de electrische auto's moeten op den duur de prijs gaan betalen van zgn. duurzame lucht kwaliteit - dan wordt daar de prijs van het gebruik van het laden duurder vanwege een of andere " te grote verbruik " van
electriciteit.Kijk naar de winsten die de mij-en elk jaar behalen. Ach, wij zijn toch nog stinkend rijk met z'n allen dat wij dit nog tolereren.

la
door latevogel1 - Aug 29, 2012 om 13:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk vind ik dat ze de prijs nog verder omhoog moeten drijven.
Als ik bij de pinautomaat sta, parkeert men de auto zonder de motor uit te zetten.
Bang dat ie koud wordt of dat ie niet meer wil starten?
Totaal geen gedachten dit soort mensen. Ze beseffen niet dat iemand terwijl zij de code op de automaat hebben ingevoerd er met hun auto vandoor kan gaan en dat ze dan de keuze moeten maken, of de pas of de auto.

Buiten dat alles, het is slecht voor het milieu en voor mij die de gassen in moet ademen.
Men maakt veel ''pret'' kilometers en kan ook veel met de fiets doen.
Natuurlijk is er een groep mensen die afhankelijk is van autovervoer, dat besef ik ook maar bewust autorijden is,vind ik, verplicht.
Toen ik nog chauffeur was, reed ik ongeveer 30% zuiniger dan mijn collega's.
En ik heb nooit van mijn werkgever te horen gekregen dat ik sneller mijn werk moest doen.