zwemmer
door zwemmer Jan 3, 2015 om 16:20
Computers & telefonie

Verstekeling (Skype)

Wie kan mij verklaren hoe het komt dat een mij geheel onbekend persoon met foto en al zich bij mijn contactpersonen heeft weten te voegen?

811 27 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 3, 2015 om 16:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

N.B.Het zal hopelijk duidelijk zijn dat het in deze om de contactpersonen in Skype gaat.

ho
door hopetobehelping - Jan 3, 2015 om 17:20
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zwemmer,

dat is inderdaad onverklaarbaar. Als u een contactpersoon niet accepteert komt deze niet in uw lijst met contactpersonen. Ik neem aan dat u de betrokken contactpersoon inmiddels al verwijderd heeft.
Wellicht niet onverstandig om een extra virus en malware scan uit te voeren (maar dat heeft u wellicht al gedaan).

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zwemmer,

Niemand anders die op je computer gebruik van Skype heeft gemaakt?

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2015 om 17:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het soms over de Skype-contactpersoon?

Wat is de Skype-contactpersoon?
Misschien hebt u een nieuwe contactpersoon in uw lijst tevoorschijn zien komen, die u nuttig advies en tips over het gebruik van Skype aanbiedt. Dat is de Skype-contactpersoon, een nieuwe functie van Skype. Deze is er om te helpen.

zwemmer
door zwemmer - Jan 3, 2015 om 17:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:25]Hallo zwemmer,

Niemand anders die op je computer gebruik van Skype heeft gemaakt?

Dat zou je inderdaad allereerst gaan denken, maar het is niet zo. Ook mijn wachtwoord voor Skype is niet erg voor de handliggend. Een haast griezelig gebeuren, ik krijg de man er niet uit maar ga ervan uit dat het een softwarematige verwikkeling gaat.

Zwemmer

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2015 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zwemmer, carola.83,

Heb net Skype ge-update, maar zie géén Skype contactpersoon.

zwemmer
door zwemmer - Jan 3, 2015 om 17:49
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:27]Heb je het soms over de Skype-contactpersoon?

Wat is de Skype-contactpersoon?
Misschien hebt u een nieuwe contactpersoon in uw lijst tevoorschijn zien komen, die u nuttig advies en tips over het gebruik van Skype aanbiedt. Dat is de Skype-contactpersoon, een nieuwe functie van Skype. Deze is er om te helpen.

Dat is onwaarschijnlijk. Een man met kind (foto) die zich zomaar tussen mijn contactpersonen voegt kan niet als adviseur geïdentificeerd worden

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 3, 2015 om 17:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is zijn skypenaam?

zwemmer
door zwemmer - Jan 3, 2015 om 17:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:53]Wat is zijn skypenaam?

Wat wilt u met die naam. Dat is: James van . Technisch een zeer interessante kwestie, maar afgezien daarvan houd ik toch niet van ongenood bezoek.

Zwemmer

aurora1
door aurora1 - Jan 3, 2015 om 18:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft mogelijk bij Privacy-instellingen ingesteld dat u iedereen accepteert. U kunt dat op dat blad wijzigen.
En deze persoon kunt u voorts verwijderen/blokkeren.

zwemmer
door zwemmer - Jan 3, 2015 om 19:51
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 18:57]U heeft mogelijk bij Privacy-instellingen ingesteld dat u iedereen accepteert. U kunt dat op dat blad wijzigen.
En deze persoon kunt u voorts verwijderen/blokkeren.

Dat is een goede visie, maar helaas, het was allemaal goed ingesteld.

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2015 om 16:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

De ongewenste visite (+ kleurenfoto met kind) heet nu niet meer James maar "ïnfo.174" Wat moeet men daarvan denken?

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 7 jan 2015, 16:20]De ongewenste visite (+ kleurenfoto met kind) heet nu niet meer James maar "ïnfo.174" Wat moeet men daarvan denken?

Rare zaak.
Ik zou systeemherstel proberen met een datum vóórdat die persoon verscheen en/ofeens scannen met MBAM..
Wie weet.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 7 jan 2015, 16:20]De ongewenste visite (+ kleurenfoto met kind) heet nu niet meer James maar "ïnfo.174" Wat moeet men daarvan denken?

Rare zaak.
Ik zou systeemherstel proberen met een datum vóórdat die persoon verscheen en/of eens scannen met MBAM..
Wie weet.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2015 om 18:03
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Goed,ik heb hem eruit kunnen vissen en kunnen verwijderen. Het blijft inderdaad een rare zaak en ik heb van niemand dezelfde situatie mogen vernemen. Misschien is het alleen maar toeval of een foutje dus.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zwemmer,

.....Goed,ik heb hem eruit kunnen vissen en kunnen verwijderen......
Mooi dat je er vanaf bent.
Maar hoe heb je het nu opgelost?

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2015 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar ben ik ook benieuwd naar. Normaliter kun je iets dergelijks, of een ongewenste contactpersoon verwijderen dan wel blokkeren.

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2015 om 19:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Op de ipad is de man met kind nu verwijderd, Maar dat is niet het allerbelangrijkste, het gaat erom hoe hij tussen mijn contactpersonen heeft kunnen gaan staan.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2015 om 19:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is geen antwoord op onze vraag....

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2015 om 19:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:36]Dat is geen antwoord op onze vraag....
Maar het is wel datgeen wat mij in dit verband het meest interesseert.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2015 om 20:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je maakt gebruik van het adresboek op jouw ipad?

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 20:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:54][quote=aurora1 schreef op woensdag 7 jan 2015, 19:36]Dat is geen antwoord op onze vraag....
Maar het is wel datgeen wat mij in dit verband het meest interesseert.

Ja, maar als je geen reactie geeft op onze vragen hieromtrent...... komt dat niet zo aardig over.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2015 om 23:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft vast iets verkeerd ingesteld gehad en durft dat niet te bekennen en ook niet te vertellen dat u simpelweg het contact volgens de normale procedure heeft verwijderd (of geblokkeerd).

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2015 om 23:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 7 jan 2015, 23:31]U heeft vast iets verkeerd ingesteld gehad en durft dat niet te bekennen en ook niet te vertellen dat u simpelweg het contact volgens de normale procedure heeft verwijderd (of geblokkeerd).

+1

zwemmer
door zwemmer - Jan 8, 2015 om 08:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 7 jan 2015, 23:54][quote=aurora1 schreef op woensdag 7 jan 2015, 23:31]U heeft vast iets verkeerd ingesteld gehad en durft dat niet te bekennen en ook niet te vertellen dat u simpelweg het contact volgens de normale procedure heeft verwijderd (of geblokkeerd).

+1

Helemaal fout gedacht, helaas. Ik vroeg mij alleen maar af hoe de inmiddels verwijderde persoon -het is er maar eentje- zich tussen mijn contactpersonen heeft kunnen voegen. Met bekennen heb ik echt geen moeite, een merkwaardige gedachtengang......

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2015 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zwemmer,

......Met bekennen heb ik echt geen moeite.....
Maar blijkbaar wel met het beantwoorden van een simpele vraag....

zwemmer
door zwemmer - Jan 9, 2015 om 21:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik merk dat men hier er zeer op uit is mensen te corrigeren ipv mee te leven in de schrik. Natuurlijk heb ik de ongenode persoon die zich met foto en al tussen mijn contacten heeft weten te voegen met gemak verwijderd. Mijn verbazing is echter blijven bestaan. En, daar gaat het in dit geval toch maar om.