ri
door rinavzl Jun 8, 2008 om 19:27
Computers & telefonie

Verwijderde e-mails

Ik ben mijn sub mappen kwijt van mijn e-mails.Nu ben ik bang dat ze vewijderd zijn toen ik schijfopruiming heb gedaan. Wie kan mij helpen om deze weer terug te krijgen? Ze zijn dus niet meer in de prullenbak. Ik heb al gekeken bij vraag en antwoord maar helaas mijn engels is niet zo goed dat ik dat programma van hex editor kan vertalen laat staan hun raad op volgen. Is er misschien ook zoiets in het nederlands? Iedereen bedankt alvast die mij kan helpen met dit grote probleem op te lossen. RVZL

1091 16 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Jun 8, 2008 om 20:02
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi rinavzl, probeer een systeemherstel te maken en kies een datum toen de mailtjes er nog instonden, suc6, Johan

poltol
door poltol - Jun 8, 2008 om 21:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo,

Misschien is dit een handig programma om ze terug te vinden.Recuva is een programma die probeert verwijderde bestanden op de computer terug te halen, ook van een digitale camera of een mp3-speler kan Recuva bestanden terug halen. Helaas lukt het Recuva niet altijd om bestanden terug te halen, toch is het programma erg goed en vind veel bestanden weer terug. Het programma is helemaal gratis te gebruiken, voor zowel thuis als op het werk.

http://www.downloadonline.nl/Recuva-1.04.104.html

Succes, poltol

poltol
door poltol - Jun 8, 2008 om 21:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

En ........ hier staat een summiere uitleg

http://www.seniorweb.nl/computer/software.aspx?id=9814

Vr.gr. poltol

gsm
door gsm - Jun 8, 2008 om 22:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel en Recuva zullen hier niet helpen. Er is geen bestand verwijderd. De mappen en de berichten van de e-mail zijn allemaal niets meer of minder dan database records. Deze database records staan in een database bestand. Ze kunnen ook niet kwijtgeraakt zijn met schijfopruiming.

Ik ga er even van uit dat het hier om Outlook Express gaat.
Het gebeurt wel eens een enkele keer dat het menu Beeld verkeerd ingesteld is.
Klik daarom in in het menu op Beeld en zorg dat bij ''Huidige weergave'' het puntje is aangeklikt voor ''Alle berichten weergeven''.

Verder nog even via Bestand Offline werken aanklikken en dan
via Bestand, Map Alle mappen comprimeren!
Zet daarna via Bestand het vinkje voor Offline werken weer uit (muisklik).

Tenslotte:
Outlook Express heeft zo zijn beperkingen. Als er teveel berichten (meer dan 1000) worden bewaard, bijvoorbeeld in Postvak-In, Verzonden items of Verwijderde items, dan verdwijnen er ogenschijnlijk soms zomaar berichten en mappen uit de database. Ruim overbodige berichten dus op en comprimeer daarna de database even op de hierboven aangegeven wijze. De vermiste berichten en mappen zullen dan in veel gevallen weer terugkeren.

GSM

poltol
door poltol - Jun 9, 2008 om 00:07
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@GSM,

Weer wat geleerd. Bedankt.

Poltol

de
door deejay - Jun 9, 2008 om 10:12
37 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi RinaVZL,

Ik kan je vertellen als IT er dat je de emails niet kwijt bent.

Microsoft heeft met zijn Outlook programma's etc. een bestand met
een .vsb extensie waar echt alle mappen, subs, emails, adressen opslaat.

Zodat als het zoals nu even mis gaat het makkelijk weer terug kan zetten in de oude staat.

Dus geen paniek, het is ernog/

Wat iemand anders hierboven vertelde met "Systeemherstel" werkt
niet met dit probleem.
Want het is voor iets anders bedoeld, het Systeemherstel.

Vgr,

Deejay

th
door thuishaven - Jun 9, 2008 om 13:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

deeay, ???

Ik dacht even om een hoekie kijken wat .vsb is. google zegt: schadelijke variant van LoveLetter-wormvirus

dus wat nu ?

de
door deejay - Jun 9, 2008 om 13:33
37 Antwoorden / 13 Vragen

Nee hoor, geen zorgen.

Het is geen virus, die heb je ook niet opgelopen.

Ik bedoelde namelijk een .csv die iedere Outlook of nu tegenwoordig "Windows Mail" heeft.

Inplaats van .vsb file is iets anders een Virtual machine bestandje.

Vgr,

Deejay

de
door deejay - Jun 9, 2008 om 14:49
37 Antwoorden / 13 Vragen

Ik weet niet wat je allemaal voor akties je geprobeert hebt.

Wil in iedergeval 1 ding zeggen, dat je door een simpele "opschoning'
van je systeem met "Opruiming" van Windows geen bestanden uit de
Outlook kan verwijderen, die ruimen namelijk alleen de makkelijk rommel op zoals je Cache/Temp. files, die krijgt als je "surft"  met je Explorer/firefox. prullenbak, log bestanden etc.
geen software , prive dokumenten ,foto's etc.

Maar vertel me, als je wilt wat je al gedaan/geporbeert hebt dan kan je een gericht antwoord geven.

Vgr,

Deejay

ri
door rinavzl - Jun 9, 2008 om 15:17
8 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Deeja, Ik had alles al geprobeerd wat gsm adviseert. Systeem herstel en Recuva ook geen succes. Comprimeren ook gedaan. Trouwens hoe haal je die gecomprimeerde mappen weer te voorschijn? Of is dit een domme vraag. Ik weet verder niet meer goed wat ik nog meer uitgeprobeerd heb. Ook natuurlijk in "zoeken" de naam van de mappen op gegeven en laten zoeken in alle bestanden. Ook geen resultaat.Ik wacht weer op je antwoord. Bedankt alvast. groetjes Rina

gsm
door gsm - Jun 9, 2008 om 15:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien zijn de verdwenen mappen per ongeluk naar een andere map versleept. Dat is dan een kwestie van alle mappen goed doorzoeken en indien gevonden, de mappen terug slepen naar de map "Lokale mappen" (met de muis, knop ingedrukt houden en boven doel-map loslaten).
Vanuit verwijderde items kunnen ze op die manier ook teruggesleept worden.

GSM

jsampa
door jsampa - Jun 9, 2008 om 16:41
22 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ga naar outlook expess-extra-optie's-ondehoud-archiefmap daar kan je zien waar je mail staat.

gr.Jan.

ri
door rinavzl - Jun 9, 2008 om 18:59
8 Antwoorden / 8 Vragen

Nog een kleine aanvulling op mijn probleem. Ik noem steeds verwijderde e-mails maar ik bedoel daarmee verdwenen sub mappen met mijn e-mails erin onder lokale mappen van outlook express. Misschien moet ik dan wat anders doen dan met alleen maar e-mails.

Rina

as
door ashley2 - Jun 9, 2008 om 19:50
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo,

Mij is verteld, dat je met Google-Desktop een heleboel mails e.d. terug kunt vinden. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Ashley

do
door dories14 - Jun 10, 2008 om 01:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

Copernic Desktop is mogelijk ook een optie, net zoals Google Desktop zoals Ashley voorstelt. Wel zou ik eerst eens via google wat meer informatie over die programma's opzoeken, alvorens iets te installeren. E.e.a. in verband met veiligheid en mocht u niet de enige gebruiker van de pc zijn. Copernic was eerder dan Google met het zoekprogramma.

Misschien is alles weer terug als u de pc uitzet en opnieuw aanzet. Soms werkt dat.

Als u op google intikt :"submappen uit outlook Express verdwenen" vindt u een reeks pagina's waarop diverse oplossingen te vinden zijn.

Ik denk niet dat met schijfopruiming opeens mappen kunnen verdwijnen. Ik weet dat als je onder concepten submappen maakt je die per ongeluk in hun geheel kunt deleten, als je slechts 1 mailtje wilt deleten. Verder verdwijnt meestal ook eea als je - mogelijk per ongeluk - ok geeft als de vraag wordt gesteld of mappen in de OE moeten worden gecomprimeerd.

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

Succes!

di
door dickenelly - Jun 11, 2008 om 10:15
2 Antwoorden / 2 Vragen

hoe vind ik dan dat bestand (vsb extensie)