donkschr
door donkschr Oct 6, 2009 om 17:47
Computers & telefonie

Verwijderen antivirusprogramma Avira

Wie weet raad?
Ik wil het gratis antivirusprogramma Avira Antivir Personal van mijn pc verwijderen. Ik doe dit via programmatoegang en -instellingen en dan via programma's wijzigen of verwijderen.
Gestart wordt met het verwijderen van componenten, maar voordat het programma uitgedraaid is wordt mijn pc afgesloten en weer opnieuw opgestart. Je hoopt dat daarmee het programma van je pc is verwijderd maar helaas is dat niet zo.
Ik heb nog een aantal keren hetzelfde proces doorlopen, maar steeds hetzelfde verhaal: componenten verwijderen, pc uit- en weer ingeschakeld en nog staat het programma er op.
Wie kan mij op weg helpen om dit programma definitief van mijn pc te verwijderen?
Ik hoor graag jullie oplossingen.

22116 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2009 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Probeer het hier eens mee:

Verwijder de software met Revo
Uninstaller
. Dat werkt meestal perfect!

Suc6

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2009 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je vóór het verwijderen de antivir guard wel eerst uitgezet/disabled?

donkschr
door donkschr - Oct 6, 2009 om 18:15
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de guard inderdaad eerst uitgezet, maar dit helpt niet.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2009 om 18:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je het voorstel van Edrick al geprobeerd? Anders werkt misschien om het programma opnieuw te installeren. Ik dacht dat je tijdens die procedure ook de keuze voor verwijderen/uninstallen krijgt. Of het uninstallen/verwijderen in de veilige modus proberen. Kijk anders ook nog even hier:

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2009 om 18:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: in de sofwarelijst en bij het aanklikken van Avira zie je ook de optie wijzigen (links naast verwijderen oid). Aanklikken en dan krijg je de optie remove. Dat zou moeten werken.

donkschr
door donkschr - Oct 6, 2009 om 19:22
78 Antwoorden / 14 Vragen

De tip van Edrick heb ik ook geprobeerd. Hetzelfde probleem doet zich hierbij voor. Tijdens het verwijderen van de componenten gaat de pc vanzelf opnieuw opstarten. Het programma staat er nog steeds op.

donkschr
door donkschr - Oct 6, 2009 om 19:32
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ook de tip van Aurora om het via de knop wijzigen te doen heeft hetzelfde resultaat, dus tijdens het verwijderen van de componenten wordt de pc opnieuw opgestart en staat het programma er nog steeds op.

dirck
door dirck - Oct 6, 2009 om 20:19
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Avira AntiVir behoor je te verwijderen in de Veilige Modus.

Tijdens het opstarten van de computer herhaaldelijk op F8 drukken, totdat je de melding krijgt om op te kunnen starten in de Veilige Modus.

Daarna op de normale manier AntiVir verwijderen en de computer opnieuw opstarten.

Groet, Dirck

donkschr
door donkschr - Oct 7, 2009 om 14:21
78 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Dirck,
Het is heel vreemd maar ik kan mijn pc niet opstarten in de veilige modus. Misschien komt dit doordat het een zelf (althans door een winkel) samengestelde pc is. Ik weet het niet.
Ik heb nu maar besloten om Avira te laten staan, omdat dit eigenlijk toch maar een reserve pc is.
Allen bedankt voor jullie reacties en tips.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2009 om 15:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het alsmaar niet lukt en dank voor het terugmelden. Mocht u er nog weer eens mee aan de slag willen, dan kunt u nog bij onderstaande links kijken. De eerste betreft alternatieven voor opstarten in veilige modus.

U kunt voor de zekerheid eerst de pc scannen met bijv. mbam (malwarebytes), misschien wordt er iets gevonden. Als u de ccleaner op de pc heeft staan kunt u het verwijderen proberen via gereedschap, of, in het geval van Windows Defender via Software Explorer. Ook is de Windows Installer Cleanup nog een optie (onderste link).

vr.gr.