con1
door con1 May 1, 2022 om 07:09
Computers & telefonie

Verwijderen ingebakken ondertiteling

Ik heb een film waar een ondertiteling zit ingebakken. Ik krijg die ondertiteling er niet uit. Wat ik ook probeer. Kan je die ondertiteling er ook uit krijgen of is dat niet mogelijk?

5279 14 Rapporteer

rj
door rjw - May 1, 2022 om 07:57
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Zie de links van Sjoppy. Maar als de ondertitels zijn meergerenderd in het beeld kan je hoogstens kijken of in een filmeditor applicatie de onderste rand er af te cropppen.

ro
door ronny530 - May 1, 2022 om 09:07
2771 Antwoorden / 41 Vragen

In zekere zin snijden de programma's het onderste deel van het beeld weg waardoor de ondertiteling niet meer zichtbaar is maar ook een deel van het beeld is verdwenen. De ondertiteling alleen verwijderen kan dus niet omdat de film uit één bestandsformaat bestaat en de ondertiteling er niet uitgefiltert kan worden zoals bij dvd wel kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2022 om 10:23
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Naast de al gegeven info die @SJOPPY geefthierbij nog een: https://www.apeaksoft.com/nl/video-editing/remove-subtitles-from-mkv-mp4-video.html  M.i. een lastige klus en laat  s.v.p. weten of het lukt.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - May 1, 2022 om 11:01
98 Antwoorden / 1 Vragen

Open de Windows verkenner ga naar de map waar de films zijn op geslagen. Zoek de map met de naam van van de film en open deze map. Verwijderd de SRTfile uit deze map. Zet dit bestand in een andere map mocht u toch de ondertiteling weer terug willen plaatsen in de originele map.

con1
door con1 May 1, 2022 om 17:56
29 Antwoorden / 28 Vragen

Was het maar zo simpel. De titel zit ingebakken in de film

justmeagain
door justmeagain Dec 1, 2022 om 23:06
623 Antwoorden / 8 Vragen

Srt zijn losse bestanden en zijn dus niet embedded.

mi
door miennaamishaaz - May 1, 2022 om 16:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Afhankelijk van het formaat/file type kan dit onmogelijk zijn.

con1
door con1 - May 1, 2022 om 18:34
29 Antwoorden / 28 Vragen

Met Video Converter Ultimate kan je inderdaad een stuk van de film met de ondertiteling eraf knippen maar daar wordt het niet mooier van. Ook nog Handbrake geprobeerd. Lukt gewoon niet helaas.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 1, 2022 om 19:19
2032 Antwoorden / Vragen

Kan niet, althans niet zonder verlies van een stuk van het beeld of verlies van kwaliteit. Downloaden is trouwens ook strafbaar maar dat terzijde.

Ja
door JannieBoe May 2, 2022 om 08:08
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Henk, ik lees nergens dat de film illegaal gedownload is maar dit terzijde ;)
Illegaal downloaden is niet strafbaar in de zin van dat je strafrechtelijk vervolgd kunt worden.
Het valt wel onder het civiel recht zodat bedrijven je via een procedure voor de rechter kunnen dagen en een boete kunnen vragen.

Ozymandias
door Ozymandias Dec 1, 2022 om 10:15
162 Antwoorden / Vragen

@Jannieboe

Je treft alleen ingebakken subs aan op illegale downloads. Dus het is een logische conclusie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 1, 2022 om 19:16
2032 Antwoorden / Vragen

@Ozy
Waar verspil je je tijd aan? Sommige mensen hebben gewoon wat weinig van de wereld begrepen.

justmeagain
door justmeagain - May 1, 2022 om 22:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gewoon de film even downloaden zonder subs lijkt een snelle oplossing. Geen geknipt in de film en met behoud van originele beelden op de. Juiste maat.

pe
door pebk - May 2, 2022 om 14:24
580 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe wilt u de film bekijken? Op de computer (zo ja, met welk programma)? Gebrand op een DVD? Op een TV vanaf een sticky? Op een tablet? Sommige programma's (apps) geven de mogelijkheid via instellingen ondertiteling uit te zetten. Als het echter in het beeld zelf zit is er weinig aan te doen.

Wat altijd werkt is duct tape plakken op het scherm. (Let op: dit laat wel plakresten achter als u het weer verwijdert.)

gerbera
door gerbera - May 2, 2022 om 21:55
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Een ingebakken (ingebrande) ondertiteling is niet te verwijderen. Zie het als het inbranden van een beeldscherm hetgeen bij langdurig "projecteren"op een vast punt. Hoe dit met ondertiteling op een film kan gebeuren is mij een raadsel tenzij u de film continu heeft afgespeeld.

Ja
door JannieBoe May 3, 2022 om 06:58
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Gerbera, ik denk dat u dat 'ingebakken' niet zo letterlijk moet nemen. Het gaat hier om ondertitels die niet als los bestand onderdeel zijn van bijvoorbeeld een DVD of een MKV-filmbestand. Bij die laatste bestanden kun je de ondertiteling bijvoorbeeld uitzetten of een andere taal kiezen.
De vraag hier gaat over een ondertiteling die een vast bestanddeel van de film is. Als het ware in het beeld 'ingebakken'. Zoals bijvoorbeeld een
MP4-bestand waar de ondertiteling niet uit te zetten is en waar je ook niet voor een andere taal kunt kiezen.

submitrave
door submitrave - Dec 1, 2022 om 04:46
4 Antwoorden / Vragen

Hier is meer informatie om mee te gaan met wat @SJOPPY eerder heeft gedeeld: https://www.apeaksoft.com/nl/video-editing/remove-subtitles-from-mkv-mp4-video.htmlredactle Ik waardeer je hulp bij deze uitdagende taak, en ik zou het op prijs stellen van u te horen of mijn oplossing al dan niet succesvol was.

Gr
door Grunn1 Dec 1, 2022 om 12:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En je denkt dat deze vraag nog actueel is na 7 maanden?

br
door brui0929 - Dec 1, 2022 om 20:47
630 Antwoorden / 10 Vragen

Maak eerst een kopie van de map waar de film met ondertiteling in staat.
Klik op de map met de film titel. Onder het film bestand staat een srt bestand verwijder dit.

justmeagain
door justmeagain Dec 1, 2022 om 23:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Srt zijn losse bestanden met subtitles. Ts heeft embedded subs.

br
door brui0929 - Dec 2, 2022 om 06:17
630 Antwoorden / 10 Vragen

Staat de film op een harddisk of SSD dan kan dit.