ton schaaf
door ton schaaf Feb 23, 2012 om 11:12
Computers & telefonie

Verwijderen Linkedin

Hoe kom ik af van de bijna wekelijkse pogingen van Linkedin om me bij die club te voegen? De oproep blijft verschijnen in de map ongewenste berichten. Ik ben nooit deelnemer geweest!

Ton Schaaf.

13027 24 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 11:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op donderdag 23 feb 2012, 11:12]Hoe kom ik af van de bijna wekelijkse pogingen van Linkedin om me bij die club te voegen? Ik ben nooit deelnemer geweest!

Ton Schaaf.

Ik denk dat dat via een bekende van je komt die er wel op staat.....

Kun je via die mail niet afmelden voor dat soort meldingen ?

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 11:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is al een oud probleem maar lees het even, betreft Fake mails van Linked, misschien is het dus een fake, dan moet je dus niets openen ! :
--Bogus LinkedIn emails can infect your computer with ZeuS, a password-stealing Trojan. I know, because it just happened to me--
Warning

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 23, 2012 om 11:33
62 Antwoorden / 46 Vragen

Het merkwaardige is, dat mijn naam voorkomt in wat ik maar noem "de namenlijst* van LinkedIn, maar dat mijn profiel wel "leeg" is.
Er zijn tientallen mensen die ik ken, die wel deelnemer zijn van LinkedIn en die mijn e-mailadres kennen. De meesten weten dat ik niet bij die club wil horen.
De oproep blijft verschijnen in de map ongewenste berichten. Ik realiseer me nu dat ik nooit bij eigenschappen heb gekeken wie de afzender is. Ik zal het de volgende keer doen.

Ton Schaaf

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 23, 2012 om 21:35
62 Antwoorden / 46 Vragen

Toevallig (?) vandaag weer een uitnodiging, nu een zogenaamde update.

E-mail afzender: From: LinkedIn, updates@linkedin.com

Lijkt me een automatische mail. Heeft het zin om de afzender te verzoeken te stoppen met deze berichten? Ik vermoed van niet. Ga het wel proberen. Blijft voorlopig de vraag, hoe kom ik hier van af? Doet me denken aan hardnekkige secteleden, die me willen bekeren tot hun geloof en blijven aanbellen.

Ton Schaaf.

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 22:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op donderdag 23 feb 2012, 21:35]Lijkt me een automatische mail.

Volgens mij plukken ze op dat soort sites automatisch `adresboeken` van ingeschreven personen, vriendenzoekerfuncties ed, om die ook gezellig uit te nodigen....... ;-(
Maar dacht dat er altijd onderaan zulke mails stond dat je wel iets kon afmelden of blokkeren als je daar niet op zat te wachten.......
Bij facebook wel althans: --Als je deze e-mails in de toekomst niet meer van Facebook wilt ontvangen of wilt voorkomen dat je e-mailadres voor vriendschapsvoorstellen wordt gebruikt, klik je op afmelden--

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 23, 2012 om 23:31
62 Antwoorden / 46 Vragen

In de mail van LinkedIn wordt geen mogelijkheid geboden om af te melden of te blokkeren. Ik heb me nooit aangemeld op Hyves, Twitter, Facebook, Klasgenoten of welk zogenaamd social medium dan ook. De mensen die mij interesseren schrijf, bel of spreek ik. Zij doen dat ook als zij echt iets mede te delen hebben. Allerlei onzin blijft me dus bespaard.
Vervelend is, dat alles wat je schrijft op dit medium, of bijvoorbeeld in het clubblad van je vereniging ook op Google is terug te vinden. Een stukje dat ik 10 jaar geleden in een clubblad en in een krant schreef is nog steeds terug te vinden via Google! De zin er van ontgaat me en het erge is dat je er niets tegen kunt beginnen. Maar misschien is dit laatste een onderwerp voor een discussie elders op dit forum..

Ton Schaaf.

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2012 om 23:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op donderdag 23 feb 2012, 23:31]In de mail van LinkedIn wordt geen mogelijkheid geboden om af te melden of te blokkeren. Ton Schaaf.

Ik kreeg op mijn werk ook tot een paar x toe zo'n uitnodiging en had er toen schoon genoeg van. Even goed gekeken en idd ik kon me uitschrijven/afmelden voor de uitnodiging. Sinds die tijd geen mailtje hierover meer ontvangen.

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 23:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Probeer deze eens, --Indien u geen lid bent en u wilt geen LinkedIn-uitnodigingen ontvangen die uw contacten misschien verzenden, dan kunt u uw e-mailadres toevoegen aan onze lijst van mensen die geen contact willen.--Klik Hier

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 23:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 23 feb 2012, 23:47] Even goed gekeken en idd ik kon me uitschrijven/afmelden voor de uitnodiging. Sinds die tijd geen mailtje hierover meer ontvangen.

Was dat via een uitnodigingmail of ook via de pagina die ik net vond ?

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 00:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 23 feb 2012, 23:49][quote=carola.83 schreef op donderdag 23 feb 2012, 23:47] Even goed gekeken en idd ik kon me uitschrijven/afmelden voor de uitnodiging. Sinds die tijd geen mailtje hierover meer ontvangen.

Was dat via een uitnodigingmail of ook via de pagina die ik net vond ?

Via de uitnodigingsmail, ergens onderin staat 'unsubscribe'.

vu
door vuurvlinder_1 - Feb 24, 2012 om 14:59
12 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom gebruik je niet gewoon de functie afzender toevoegen aan de lijst met geblokkerde afzenders? Is heel eenvoudig, een je krijgt deze mailsniet meer binnen.

snrwo1
door snrwo1 - Feb 24, 2012 om 15:17
33 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 23 feb 2012, 23:47]Probeer deze eens, --Indien u geen lid bent en u wilt geen LinkedIn-uitnodigingen ontvangen die uw contacten misschien verzenden, dan kunt u uw e-mailadres toevoegen aan onze lijst van mensen die geen contact willen.--Klik Hier

dit ook geprobeerd en dat lijkt in ieder geval te lukken. Ben benieuwd want ik kreeg nog steeds allerlei emails die ik eigenlijk niet wil. Heb zelfs een account aangemaakt, maar zo weinig mogelijk ingevuld.

jo
door jorisw - Feb 24, 2012 om 15:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je niet gewoon een inbox rule maken die mailtjes van Linkedin automatisch weggooit?

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 24, 2012 om 21:17
62 Antwoorden / 46 Vragen

Voor alle duidelijkheid. Het gaat om hardnekkige mails van LinkedIn. “Unscribe” komt niet voor. Hoe zou je je trouwens kunnen uitschrijven als je niet ingeschreven bent? Wellicht kun je je zo afmelden bij Facebook, maar in deze mail van LinkedIn staat echt alleen maar onderaan:
Don’t want to receive notifications? Adjust your message settings. Aangeklikt en dan: Vul in: E-mailadres en wachtwoord. Dat laatste heb ik echter niet. Wel nog de waarschuwing; Let op u gaat een overeenkomst aan.
Het blokkeren van de afzender lukt niet, want het bericht blijft verschijnen in de map ongewenste e-mails.
Het advies van Stacey opgevolgd. Ik kom dan terecht op een help-website van LinkedIn en uiteindelijk op de Engelstalige afdeling. Ik kan mijn e-mailadres laten verwijderen NADAT IK MIJ EERST AANGEMELD HEB. Aaaaargh!!!

@ jorisw Wat is en hoe maak je een inbox rule?

Overigens allen bedankt voor het meedenken.

Ton Schaaf.

stacey
door stacey - Feb 24, 2012 om 22:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op vrijdag 24 feb 2012, 21:17]Het advies van Stacey opgevolgd. Ik kom dan terecht op een help-website van LinkedIn en uiteindelijk op de Engelstalige afdeling. Ik kan mijn e-mailadres laten verwijderen NADAT IK MIJ EERST AANGEMELD HEB. Aaaaargh!!!

Je moet behalve de af te melden gegevens/emailadres nooit geen gegevens invullen op dat soort formulieren..........geen noodzaak voor.
Meeste formulieren accepteren wel een enkele letter in verplichte vakken, tel. 000000 of ik vul de contactgegevens van bedrijf zelf in als die bekend zijn......

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 22:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op vrijdag 24 feb 2012, 21:17]Voor alle duidelijkheid. Het gaat om hardnekkige mails van LinkedIn. “Unscribe” komt niet voor. Hoe zou je je trouwens kunnen uitschrijven als je niet ingeschreven bent?

Je meldt je af voor de uitnodigingen, met uitschrijven heeft dit verder niets te maken. Heb op mijn werk even de verwijderde mail opgezocht en de regel gekopieerd: You are receiving Reminder emails for pending invitations. Unsubscribe.

ton schaaf
door ton schaaf - Feb 24, 2012 om 22:53
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ carola.83

Unsubscribe (per ongeluk schreef ik "unscribe") komt in de herhaalde e-mails niet voor. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb een e-mail (waarschijnlijk zinloos) naar de afzender gestuurd met het dringende verzoek met de mails te stoppen.

Ton Schaaf.

rialtho
door rialtho - Feb 24, 2012 om 23:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

wat je ook nog kunt doen is een melding plaatsen bij de opta als spamklacht. Daar zit linked niet op te wachten. Overigens kun je het beste een leeg account aanmaken, door alleen de verplichte velden te vullen met nietszeggende tekst en daarna je de procedure volgen om je af te melden met je email adres. Lijkt mij op dit moment het meest haalbare. Volgens mij zijn al dide social media sites alleen maar bezig om zoveel mogelijk subscribers in hun database te hebben, omdat daar de advertentie inkomsten vanaf hangen.

zwemmer
door zwemmer - May 7, 2012 om 18:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik stuitte onlangs op het Linkedin Helpcentrum -vraag me niet hoe- en zag daar een kadertje waar men een mededeling in kan zetten. Daarop heb ik verzocht of ik van de mailinglist waar ik buiten mijn medeweten om op terecht gekomen ben verwijderd kan worden en kreeg een bevestigingsmail met een ticketnr. Nu is het afwachten geblazen.

Zwemmer

ab
door abcde - May 7, 2012 om 18:40
146 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk niet dat uw emails afkomstig zijn van Linkedin. U schrijft dat de afzender updates@Linkedin is. Ik heb zelf vergelijkbare emails ontvangen, maar dan is de afzender van de persoon die mij uitnodigde...

Als ik google naar updates@linkedin.com krijg ik ook allerlei linkjes over spam....

Jammer dat u gereplied heeft op het nep-bericht. Ik hoop niet dat uw probleem hiermee nog groter wordt. Wellicht verstandig om nu even al uw wachtwoorden te wijzigen!

ab
door abcde - May 7, 2012 om 18:44
146 Antwoorden / 11 Vragen

Oeps, kleine correctie.....

het emailadres updates@linkedin.com bestaat wel degelijk. U krijgt hierin de updates van uw Linkedin-vrienden. U heeft dus blijkbaar een account!

ab
door abcde - May 7, 2012 om 18:46
146 Antwoorden / 11 Vragen

Staat er niet helemaal onderaan het bericht 'Don't want to receive email notifications?'??? Daarachter kunt u klikken op 'Adjust your message settings' waarna u de notificatie uit kunt zetten.

zwemmer
door zwemmer - May 7, 2012 om 19:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nee daar gaat het 'm nou juist om dat staat er niet. Overigens zag ik wel onderaan een kleine foto van een verre bekende die ik al in geen jaren gezien of gesproken heb. Wie weet is dat de aanmelder. In het Helpcentrum heb ik de optie "geen contact meer maken" gebruikt en daarmee gelijk mijn eigen glazen in gegooid?. Laten we zien. Wat een gedoe zeg.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - May 8, 2012 om 13:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Er is een bericht van LinkedIn binnen gekomen met de mededeling dat sommige mensen "per ongeluk" een account aan hebben gemaakt. Men vermoedt dat dat in mijn geval ook zo geweest is en heeft mijn toch bestaande account gesloten. Daarmee komen de mails te vervallen.

Zwemmer