er
door eric010 Nov 3, 2010 om 01:38
Computers & telefonie

Verwijderen resten avast virus

Een paar jaar geleden heb ik gebruik gemaakt van het Avast anti virus systeem.

Helaas is dit systeem, betreft beveiliging niet aan mijn verwachtingen voldaan.

Maar ik krijg het er niet meer vanaf, staat in de map adwil, maar deze krijg ik met Administrator rechten of wat voor ander programma niet verwijderd.

Ik heb die I letter in mijn werk balk staan Vrdb generator.

Wie kan me helpen, systeem Windows vista 32 bit.

Groet Eric

6508 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 3, 2010 om 09:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Probeer dit programmatje even, je laat hem scannen en hij zoekt programma`s en daar kun je kiezen wat je wilt verwijderen en hij schoont dan alles van het te verwijderen programma op.
Programma is gratis.

Revo Uninstaller

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hallo eric010,

Met dit progje kun je Avast verwijderen.

Als je Revo uninstaller gebruikt zoals stacey aangeeft, kies dan voor de 4e optie (gevorderden) in het scherm en verwijder alle dikgedrukte sleutels.

Suc6

be
door beanster - Nov 3, 2010 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

daar heeft avast een tooltje voor,deinstalleer-hulpprogramma

http://www.avast.cbeansterom/nl-nl/uninstall-utility

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@beanster,

Jammer dat je link NIET werkt! Typefoutje?

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@beanster,

Je bedoelt waarschijnlijk deze,
Maar die had ik al aangegeven!!
(Je 'naam' beanster staat in de url!)

be
door beanster - Nov 3, 2010 om 12:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

voilla

http://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility

gerard1944
door gerard1944 - Nov 3, 2010 om 13:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

eric010,

Misschien is mijn reactie een overbodige maar ik wil toch even op iets wijzen. Je hebt het over "een paar jaar geleden" dit houdt automatisch in dat je versie 4 of 4.5 heb geprobeerd en dan ben ik het met je stelling eens. De laatste versie van Avast, versie 5.0 is echter een verademing. Een zeer duidelijke interface, waar de vorige versies meer weg hadden van het paneel van een autoradio. En wat nog belangrijker is: Avast komt tegenwoordig regelmatig als beste (gratis) virusscanner uit de bus! Ik vond in het verleden Avast ook min of meer een ramp maar ben nu uitermate tevreden. Iedereen is natuurlijk vrij in zijn/haar keuze maar ik zou toch zeker Avast in een keuze willen betrekken.
Succes, Gerard.

ikbenik
door ikbenik - Nov 3, 2010 om 13:40
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hierbij wil ik wel opmerken dat je beter niet kunt overstappen op AVG of McAfee.
Is allebei troep en laten juist veel trojan horses door.

be
door bertfe - Nov 3, 2010 om 15:43
43 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de site Windows Stap voor Stap.
Daar staat een artikel over programma's verwijderen met speciale aandacht voor moeilijk te verwijderen programma's zoals ant-virussoftware, de Asktoolbar enz.

Hier is de link:
http://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/Home/een-online-virusscanner-als-second-opinion/programma-s-verwijderen

Succes ermee,

Bert

ikbenik
door ikbenik - Nov 3, 2010 om 16:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hmm, aan de rode duimen te zien bij mijn bericht zijn er AVG gebruikers die totaal niet met mij eens zijn.

Echt struisvogel gedrag.

er
door eric010 - Nov 3, 2010 om 17:11
6 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 3 nov 2010, 12:50]@beanster,

Jammer dat je link NIET werkt! Typefoutje?

Het je tool gebruikt en weg is Avast, allemaal bedankt voor de medewerking.

ikbenik
door ikbenik - Nov 3, 2010 om 17:18
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Avast is wel een goede anti-virus programma.
Echter is tegenwoordig een breder programma vereist. Het is beter om een totaal pakket te installeren.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eric010,

Mooi dat het gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

wimbremer
door wimbremer - Nov 3, 2010 om 18:02
122 Antwoorden / 19 Vragen

AVIRA komt over het algemeen zo'n beetje als beste gratis AV progg uit de bus en is vaak beter dan de duurbetaalde. Ik gebruik het al zeker een jaar of zes, zeven. Nooit één probleem mee gehad...

gerardk
door gerardk - Nov 4, 2010 om 14:08
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=wimbremer schreef op woensdag 3 nov 2010, 18:02]AVIRA komt over het algemeen zo'n beetje als beste gratis AV progg uit de bus en is vaak beter dan de duurbetaalde. Ik gebruik het al zeker een jaar of zes, zeven. Nooit één probleem mee gehad...

"beste gratis AV prog" Heb je een bron of test verslag hiervan

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2010 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerardk,

Kijk ter info eens hier.

Met vr.gr.