ot
door otreb Feb 1, 2008 om 15:52
Computers & telefonie

Video omzetten naar DVD

Wat is de beste manier of iets om VHS om te zetten naar DVD..(analoog)

1486 15 Rapporteer

door 4711 - Feb 1, 2008 om 15:56
885 Antwoorden / 2 Vragen

De makkelijkste is via Scart kabel van Video naar DVD recorder!

Er kunnen meestal meer films op omdat de hoogste kwaliteit ook niet op de video staat en begin stukjes en reclame kun je gelijk overslaan, kost tijd maar is wel het makkelijkste!

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 16:00
13 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een speciaal DVD maker maar de kwaliteit valt me enigzins tegen.
Er zijn teveel blokjes te zien op de tv.  Wat kan ik hier aan doen..

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 16:01
13 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat niet om 1 maar veeeel meer...

drevil
door drevil - Feb 1, 2008 om 16:04
225 Antwoorden / 14 Vragen

ok, hoe doet u het op dit moment? Ik bedoel, welke apparatuur heet u?
Computer + VHS of VHS en Externe dvd brander?

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 16:10
13 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik nu Zolid Hi-speed DVD maker. Via Scart en usb wordt deze op de computer gezet.  Daarna kan ik hem enigzins bewerken en dan branden .   Ik gebruik 352x288 als frame grootte.

door 4711 - Feb 1, 2008 om 16:36
885 Antwoorden / 2 Vragen

Frame grote aanpassen!

drevil
door drevil - Feb 1, 2008 om 16:36
225 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe is de beeldkwaliteit van de films, wanneer ze op de Computer staan? Beter of slechter dan de uiteindelijke DVD, of heeft u hier nog niet naar gekeken?

drevil
door drevil - Feb 1, 2008 om 16:38
225 Antwoorden / 14 Vragen

Breng hem naar de HEMA en daar laten omzetten (is echt het makkelijkst ;-) )

DrEvil

drevil
door drevil - Feb 1, 2008 om 16:41
225 Antwoorden / 14 Vragen

idd, op fora lees ik dat frame grote 640X480 het beter doet...

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 16:42
13 Antwoorden / 6 Vragen

op de computer zijn ze gelijk aan de tv. alleen wanneer ik het beeld heel klein hou dan ziet het er goed uit.  Heb je altijd heel veel kwaliteits verlies of moet dit wel mee vallen.  Evt. een ander app. om toch tot een goede kwaliteit te komen is dat in de handel.  Het zijn teveel bandjes om ze te laten doen plus dat ik bang ben dat ze kwijt raken...

drevil
door drevil - Feb 1, 2008 om 16:45
225 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat het aanpassen van de frame hoogte veel zal helpen. verder is er hier -->> http://forums.zita.be/showthread.php?t=136547 een forum die o.a. over uw product gaat.

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 17:04
13 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt ik ga het proberen allemaal

ot
door otreb - Feb 1, 2008 om 17:05
13 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor deze tip

da
door dave1 - Feb 6, 2008 om 19:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

Bedenk ook heel goed dat vhs al niet echt heel super beeld heeft. daarna zet je het over op je computer waardoor je verlies heb. daarna gaat hij weer renderen in een ander soort formaat wat ook weer verlies geeft. dus op dvd zetten is nog geen dvd kwaliteit.

ot
door otreb - Feb 11, 2008 om 12:30
13 Antwoorden / 6 Vragen

Het werkt nu uitstekend.  Ik heb hem op 640x480 staan en prima beeld