ba
door baer Dec 1, 2003 om 23:54
Computers & telefonie

Video op computer

Ik wil mijn videobanden op dvd branden,kan iemand mij een tip geven hoe ik dit `t beste kan doen.
De vorige keer kreeg ik alleen beeld en geen geluid.

Groet Baer

626 5 Rapporteer

ni
door niliss22 - Apr 16, 2004 om 12:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

probeer de S-video in op de computer en dan heb je wel een bepaalde software nodig. Bijvoorbeel I-movie van Apple. Ik zou niet voor windows moviemaker gaan omdat die gewoon ronduit slecht is. Je hebt apparte software nodig...

gepriso
door gepriso - Apr 16, 2004 om 12:15
113 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zijn dat je de verkeerde opname volume aanstaat. Ga naar de geluidsopties (dialog met schuifknoppen) en neem daar niet de volume instellingen maar de opname (rec) instellingen. Klik het juiste knopje aan waar de invoer van geluid weg komt. Succes ermee.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:15
207 Antwoorden / 4 Vragen

1. Als het om met eigen camera opgenomen analoge opnamen gaat heb je nodig:
* Een snelle PC nodig met grote harde schijf bij voorkeur geschikt voor AV;
* Een snelle video-Capturekaart die de analoge informatie omzet in digitale videoinformatie (pinnacle?);
* Een goed editprogramma (Adobe)
Informatie daarover is te vinden op:
http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/columns/bridgman/02february4.asp

be
door beginner - Apr 16, 2004 om 12:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb een goedkope TV kaart gekocht bij de Aldi en verbind daar de videorecorder aan met de vhs film. Geluid gaat van TV kaart naar geluid in opo geluidskaart en ik neem de film op in AVI formaat met een beeldgrootte van 720x576. 25 frames per seconde. De opgenomen film bewerk ik in Adobe en bak er dan een dvd van. Gaat prima.

john_1
door john_1 - Jul 7, 2004 om 20:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, bij Apple heb je het meest complete pakket als het op muziek,
foto en film bewerking in een aan komt, er zit een perfect DVD brand
programma bij en het zit gratis bij iedere nieuwe mac die je koopt,
maar dat kan ook een nadeel zijn als je alleen PC's gewend bent en geen
zin hebt om een Mac te kopen. ( Wat is overgens wel aanraad. )