co
door consument1956 Sep 5, 2011 om 20:05
Computers & telefonie

Videobanden digitaliseren

Hallo, kan er mij iemand vertellen waar ik het beste mijn vhs-c banden over kan laten zetten op dvd? Ik heb bij hema.nl gekeken maar die is nogal prijzig.

54525 6 Rapporteer

snah
door snah - Sep 5, 2011 om 21:33
654 Antwoorden / 61 Vragen

Waarom doe jij het niet zelf , is niet zo moeilijk .
Je hebt hiervoor een vhs-player of recorder nodig met de banden , een pc ( laptop ) met dvd-brander en lege dvd's en een klein kastje wat het analoge videosignaal omzet naar digitaalsignaal ( deze zijn er al vanaf 5 euro ) .
Je zet dan het videosignaal over via het kastje naar de pc , je kan dan ook nog het een en ander bewerken met het gratis programma moviemaker en tot slot branden op een dvd .

Zonder signaalverlies past er ongeveer één uur video op een normale dvd .

Hans

pa
door pabr - Sep 5, 2011 om 21:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is redelijk eenvoudig de videobanden mbv een converter om te zetten op de PC en hierna te branden op DVD.
Ik gebruik de Dazzle dvc100, je kunt de videorecorder hierop aansluiten en ziet het videobeeld op de PC. De PC kan de DVD gelijk branden of opslaan als bestand om het hierna te branden

snah
door snah - Sep 5, 2011 om 21:48
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ter info ,
Ook ik gebruik een Dazzle , koste mij 6 jaar geleden zo'n 40 euro en werkt prima , maar er zijn tegenwoordig veel goedkopere omvormers ( convecter )

Hans

ee
door eendracht_1 - Sep 6, 2011 om 00:39
30 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht is de aanbieding op OneDayOnly.nl interessant? Klik dan op 'Van video naar digitaal met de Video2GO'.

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo consument1956,

Als je het zelf wilt proberen: zo'n 'omvormer' is regelmatig goedkoop bij de Aldi aan te schaffen.

De Hema is inderdaad duur.

Als je het wilt laten doen kijk dan bv. eens hier

Suc6.

ma
door marc_laslo - Jun 29, 2012 om 17:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het eventueel zelf doen. Je kan naar de Hema gaan, maar van wat ik heb begrepen is de kwaliteit en service zeer matig. Zoals je zelf zei, ook zeer prijzig. Hierover kan je voldoende vinden op het internet. Het bedrijf dat als beste staat aangeschreven in Nederland, als het gaat om digitaliseren gaat, is de Digitaliseer Specialist in Hilversum. Hierover spreek ik uit ervaring, ik heb heel lang bij het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum gewerkt. Hierdoor heb ik al bij vele bedrijven alle soorten video- en beeldmateriaal en audio laten overzetten (veel super 8 en dubbel 8 film, VHS, VHS-C, S-VHS, Video8, Hi-8 en Mini-DV, lp's en professionele audiospoelen).
De Digitaliseer Specialist bleek uiteindelijk de hoogste kwaliteit te leveren, voor de laagste prijs, met een uitstekende en snelle service.
Achteraf hebben wij teveel geld besteed bij andere bedrijven, voordat wij bij hen terecht kwamen en dat terwijl ze in dezelfde stad als Beeld en Geluid zitten.
Het is geen reclame praatje, je kan genoeg over hen lezen op het internet. Voorheen heetten ze Verhelphetsnel.nl.
Link : Digitaliseer Specialist of bel ze gewoon: 035-7731010. Zij zijn bij mijn weten het enige digitaliseer bedrijf dat 24/7 werkt en bereikbaar is.

Ga je het toch zelf doen, moet je eerst weten of je naar DVD gaat of Harddisk. Het laatste is handig als je ze bijvoorbeeld eerst nog wilt nabewerken in de computer.
Ga je naar DVD kan je met een DVD-recorder werken als je die hebt, die je op de tv aansluit en de VHS-C band in een adapter doen. Deze kan je in veel winkels kopen voor een paar euro. Zo kan je de band rechtstreeks op DVD zetten.
Ga je naar Harddisk, heb je een videoconverter nodig en daarvoor verschillen de prijzen nogal. Dat is niet voor niets. Er zijn consumenten converters en professionele, waar je algauw een paar duizend euro voor betaald.
Qua tijd en workflow kan het ook ontzettend schelen of je dan met een Windows pc werkt, of een Mac.
Kun je daarin kiezen, kies dan voor de laatste.

Mede daardoor kan je het laten digitaliseren van videos beter overlaten aan zo'n professioneel bedrijf, als hierboven genoemd. Over het algemeen is het onnodig er zelf zoveel tijd in te steken, wetende dat het eigenlijk beter kan.