marita567
door marita567 Oct 26, 2015 om 18:57
Computers & telefonie

Virusscanner Avast free

Hallo ,

Ik heb Virusscanner Avast Free geïnstalleerd maar nu is het Dynamisch zoeken niet beschikbaar .
Wanneer ik dit handmatig instel en op opslaan klik is dit maar tijdelijk .
Hoe kan ik dit blijvend instellen?
Ook de Virusdefinitie`s worden niet automatisch bijgewerkt ondanks dat het wel op automatisch is ingesteld .

Bvd .

6683 42 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2015 om 08:57
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita567,
misschien is dynamisch zoeken en Virusdefinitie niet beschikbaar in Avast Free. Zelf heb ik ook Avast Free en zie dat nergens staan. Hopelijk komen er nog reacties.
Vr, gr.

alexishoop
door alexishoop - Oct 27, 2015 om 09:12
561 Antwoorden / 6 Vragen

met "Dynamisch zoeken" doelt u op de google instant search ?

welke antivirus staat als standaard ingesteld op de computer ? het kan zijn dat het besturingssysteem eigen (of de firewall in de router) beveiliging het een en ander tegenhoudt.

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2015 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marita567,

Bedoel je soms AVG ipv Avast?
Dynamisch zoeken ben ik niet tegengekomen bij Avast Free.
Waar is dat te vinden?

Je kunt een Free virusscanner natuurlijk opnieuw installeren.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 27, 2015 om 10:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht het antwoord van alexishoop een ja zijn, welke link gebruik je dan? Gewoon even kopiëren en hier plakken vanuit de url-balk.

marita567
door marita567 - Oct 27, 2015 om 12:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Virusdefinitie`s zijn er wel dit vind uw bij instellingen bijwerken . Avast word normaal automatisch bijgewerkt daarom ziet u dit misschien niet , heb ik automatisch ingesteld maar werkt niet moet ik handmatig doen maar vind ik niet zo erg .
Als er virusdefinitie`s zouden zijn kon ik dit terug zien bij Avast virusupdate history maar ook dit ligt 5 dagen achter .

@alexishoop ,

Het is inderdaad google instant search , de eerste twee optie`s werken niet , maar de laatste optie geef nooit dynamisch resultaten weer werkt wel maar houd dit niet vast ondanks dat ik klik op opslaan.
Er is geen ander antivirus op mijn laptop .

@akkerdistel ,

Zie aub mijn antwoord naar alexishoop .
Bij het typen in mijn zoekmachine krijg ik meteen de melding dynamisch zoeken is onbeschikbaar druk op enter en dan kom ik uit bij google instant search .

@edrick3

Het is Avast , dynamisch zoeken niet beschikbaar gebeurde bij het installeren van Avast .

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Oct 27, 2015 om 12:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zie nu dat de site Avast Virusdefinitie`s Update History is bijgewerkt , lag 5 dagen achter waarschijnlijk probleem van de site zelf .

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 27, 2015 om 12:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:30]
Bij het typen in mijn zoekmachine krijg ik meteen de melding dynamisch zoeken is onbeschikbaar druk op enter en dan kom ik uit bij google instant search.
Je gebruikt de toolbar van Google om te zoeken?

marita567
door marita567 - Oct 27, 2015 om 12:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:50][quote=marita567 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:30]
Bij het typen in mijn zoekmachine krijg ik meteen de melding dynamisch zoeken is onbeschikbaar druk op enter en dan kom ik uit bij google instant search.
Je gebruikt de toolbar van Google om te zoeken?

ja .

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2015 om 13:02
7187 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:38]Ik zie nu dat de site Avast Virusdefinitie`s Update History is bijgewerkt , lag 5 dagen achter waarschijnlijk probleem van de site zelf .
Alvast 1 probleem de wereld uit :-)

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 27, 2015 om 13:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:53][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:50][quote=marita567 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:30]
Bij het typen in mijn zoekmachine krijg ik meteen de melding dynamisch zoeken is onbeschikbaar druk op enter en dan kom ik uit bij google instant search.
Je gebruikt de toolbar van Google om te zoeken?

ja .
Dan zou het inderdaad mogelijk kunnen zijn dat Avast dit blokt, dat is niet voor niets natuurlijk.

Uit bovenstaande zin mag u zelf een conclusie trekken, dan heeft u ook gelijk een oplossing voorhanden.

marita567
door marita567 - Oct 27, 2015 om 13:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ sjoppie ,

gelukkig wel , lag niet aan mij was een probleem van de site zelf
dank u .

@akkerdistel ,

Welke conclusie moet ik hier uit trekken , uw antwoord is wat kort door de bocht .

marita567
door marita567 - Oct 27, 2015 om 14:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Ik heb deze zoekmachine als startpagina ingesteld , deze kende ik niet .

bedankt voor uw oplossing .

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2015 om 14:28
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
Ik denk dat @Akkerdistel u adviseerde een andere zoekmachine te gebruiken b.v Startpage en klik dan voor meer informatie op de groene letters en ook naast het woordje Go
[url=https://www.startpage.com/]deze

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2015 om 18:16
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
Fijn dat u wat aan het antwoord hebt en bedankt voor uw berichtje.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 28, 2015 om 18:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@akkerdistel ,

Bedankt voor uw volledige uitleg , het advies van sjoppie heb ik opgevolgd is goed , ook heb ik gisteren meteen Google Toolbar verwijderd daar had ik al gezien dat ik dit niet meer nodig had .
Wanneer ik weer de startpagina van google zou gebruiken heb ik hetzelfde probleem en is dynamisch zoeken onbeschikbaar dit heeft te maken met cookies , krijg dan de melding cookie`s inschakelen .
Met alleen Startpage te gebruiken krijg ik deze melding niet dus is beter .

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Oct 28, 2015 om 21:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hierbij wil ik toch nog het volgende melden , ik keek op de site van alle storingen.nl en tot mijn stomme verbazing zie ik daar dat Google al een aantal dagen een storing heeft , het zou best wel eens kunnen zijn dat het probleem wat ik hier boven beschreef helemaal niks te maken had met Avast en dat het aan Google lag .

@sjoppie ,

Nogmaals bedankt voor uw advies Startpage heeft veel optie`s ben er zeer blij en tevreden mee.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2015 om 03:46
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
Graag gedaan natuurlijk, ik heb ooit het advies van @Akkerdistel opgevolgd die hij in dit topic om 10.02 gaf en ben er net zo tevreden over als u nu.
[Url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ie11-instellen/cpagina/15/?vHash=c749c73j]
Deze

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 29, 2015 om 07:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sjoppie schreef op dinsdag 27 okt 2015, 13:23]Ik denk dat @Akkerdistel u adviseerde een andere zoekmachine te gebruiken b.v Startpage
Dat inderdaad ook, zal mij even nader verklaren;

Het gebruik van de Google-toolbar (dit geldt eigenlijk voor iedere toolbar) is geen aanrader, opdat hiermee volgen wat jij doet op het internet wel heel erg gemakkelijk wordt. Waarschijnlijk behoedt Avast jou hiervoor, waardoor de toolbar niet meer correct werkt.
Daarnaast heb je voor het zoeken deze toolbar niet nodig, mijn inziens het beste wat je kunt doen heb je nu gedaan, Startpage als startpagina instellen en deze gebruiken om te zoeken (daarnaast zou ik de toolbaar verwijderen), dan zoek je met Google (blijft toch de beste zoekmachine die er is) maar jouw zoekopdrachten en andere persoonlijke info worden niet opgeslagen.
Wil daarbij opmerken dat an sich niets mis is met Google, zijn extreem zuinig op jouw gegevens, zullen ze nooit met derden delen. Persoonlijk ben ik echter van mening dat het onnodig is dat ze over 20 jaar nog weten waar jij opgezocht hebt, met welk device/browser, vanaf welke locatie, welke sites jij daadwerkelijk opende etc..

Het 'probleem' in deze is dat privacy-issues vaak niet serieus genomen worden ("ja maar ik heb toch niets te verbergen, jawel ook jij hebt dat; namelijk jouw privacy") en daarnaast ben ik heel slecht in andere overtuigen (en mensen hechten nogal aan 'gewoontes' included /me), sjoppie is daar dan weer veel beter in :-). Inderdaad dit is een behoorlijke buitenbocht ;-).

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 10:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo sjoppie ,

Hierbij heb ik een vraag voor uw met betrekking op Startpage aangezien u deze ook gebruikt .
Wanneer ik bij de instellingen van de Startpage zoekterm suggestie`s op aan zet en dan ook op opslaan klik of een URL aanmaak zodat mijn instellingen worden vast gehouden werkt dit goed .
Echter wanneer ik Ccleaner laat draaien heb ik bij zoekterm suggestie`s een leeg vak en moet ik dit weer opnieuw instellen , waarschijnlijk word dit door Ccleaner eruit gegooid .

Misschien hebt u hier ook een oplossing voor ?

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2015 om 11:11
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Halo Marita567
U zou bij Ccleaner een vinkje weg kunnen halen die voor het lege vak verantwoordelijk is.
Zelf gebruik ik de startpage hoofdzakelijk om iets op te zoeken dus nog niet zo uitgebreid.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 11:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo sjoppie ,

Ik had al gekeken bij Ccleaner maar ik zie niet waar ik daar een vinkje kan weg halen .

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 29, 2015 om 13:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het beste een url generen bij Startpage, met jouw gewenste instellingen ("Zoekterm suggesties" dus op ja zetten), deze url sla je op als startpagina (ipv startpage.com krijg je dan startpage.com/do/mypage.pl?prf=+willekeurige code). Je bent dan niet afhankelijk van cookies, deze kun je sowieso het beste laten wissen bij het afsluiten van je browser.

Wat je instelt verder maakt niet zo heel veel uit, is puur persoonlijk (is altijd weer makkelijk te wijzigen). Wel het advies om "Gebruik POST versus GET" aangevinkt te laten.

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 13:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@akkerdistel ,

Wat uw hier beschrijft heb ik gedaan , ook cookie`s worden bij afsluiten verwijderd maar bij laten draaien van Ccleaner heb ik bij zoekterm suggestie`s een leeg vak i.p.v AAN wat ik had ingesteld en kan ik de instelling weer opnieuw doen , bij Ccleaner kan ik geen vinkje weg halen .

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2015 om 14:46
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita567,
Kwam dit tegen bij zoeksuggesties uitgelegd:

Q: Ik heb mijn zoek-suggesties aangezet, maar ik zie geen enkele suggestie verschijnen? Wat kan hiervan de reden zijn?
A: Check of Javascript aanstaat in uw browser-voorkeuren. Dit is noodzakelijk voor de zoek-suggesties om te kunnen werken.
Hebt u hier iets aan?
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 14:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo sjoppie ,

Dit had ik ook gezien , bij mij verschijnen de zoek- suggesties wel maar bij het laten draaien van Ccleaner niet meer .
Javascript is ingeschakeld .

vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2015 om 15:01
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
en als u het vinkje bij recentelijk getypte urls weghaalt? Kan altijd weer teruggezet worden.

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 15:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo sjoppie ,

Ik heb het getest maar het blijft hetzelfde zoek- suggesties zijn dan weg , bij het laten draaien van Ccleaner
Met vinkje voor recentelijke getypte urls , of zonder vinkje er veranderd niks .

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2015 om 18:10
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
Er zit dus niet anders op dan startpage weerbaarder maken of Ccleaner tot de orde roepen, maar hoe?
Ben zelf veel op de iPad bezig en heb Ccleaner dan niet nodig.
Misschien komt er nog een reactie. Het blijft wel een interessant onderwerp.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 29, 2015 om 18:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Ik zou ook niet weten wat ik nog kan doen , maar zo`n ramp is het nu ook weer niet Startpage werkt .
Alleen met de zoek- suggestie`s was het wat gemakkelijker .

BVD

Met vr.gr.

raydep
door raydep - Oct 30, 2015 om 13:01
100 Antwoorden / 1 Vragen

Toolbars zijn iha net zo ongewenst als cleaners, het heeft meer nadelen dan voordelen. De meningen lopen hierover nogal uiteen en dat zal zonder enige twijfel zo blijven omdat deskundologen nou eenmaal met goede bedoelingen rommel aanraden en andere onwetenden die adviezen serieus nemen. Geen discussie over mogelijk.

reflecs
door reflecs - Oct 30, 2015 om 14:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 29 okt 2015, 13:03]Je kunt het beste een url generen bij Startpage, met jouw gewenste instellingen ("Zoekterm suggesties" dus op ja zetten), deze url sla je op als startpagina (ipv startpage.com krijg je dan startpage.com/do/mypage.pl?prf=+willekeurige code). Je bent dan niet afhankelijk van cookies, deze kun je sowieso het beste laten wissen bij het afsluiten van je browser.

Wat je instelt verder maakt niet zo heel veel uit, is puur persoonlijk (is altijd weer makkelijk te wijzigen). Wel het advies om "Gebruik POST versus GET" aangevinkt te laten.
@marita567,

Staat er na gebruik van Ccleaner nog wel steeds startpage.com/do/mypage.pl?prf= enzovoort in de adresbalk?
Anders misschien ook als bladwijzer opslaan, dan hoeft u niet steeds de url op te zoeken.

marita567
door marita567 - Oct 30, 2015 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo reflecs ,

Na gebruik van Ccleaner staat er niet meer Startpage.com/do/mypage.pl?prf e.d. in mijn adresbalk , ik heb als startpagina https://startpage.com/ned / ingesteld .
Ik weet niet hoe ik een bladwijzer kan maken in startpage , op het moment dat ik iets zoek in startpage dan zie ik wel bladwijzer of favoriet staan maar dan moet ik eerst de pagina openen , maar wanneer de pagina geopend is dan zie ik nergens meer bladwijzer of favoriet staan .

marita567
door marita567 - Oct 30, 2015 om 15:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Ik heb gelezen dat Startpage geen bladwijzers of favorieten opslaat , dit moet je doen via je browser maar ook dan als ik Ccleaner laat draaien is mijn zoek - suggestie weg .
Zo erg vind ik dit niet want Startpage werkt ook zonder zoek - suggestie`s .

bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing ,

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 30, 2015 om 18:42
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Anita567,
Als ik Ccleaner gebruik dan doe ik dat als de browser gesloten is dus als laatste handeling.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 30, 2015 om 18:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo sjoppie ,

Bedankt voor de nieuwe naam die u mij geeft klinkt ook goed .

Mijn browser is altijd gesloten als ik Ccleaner laat draaien .

Met vr, gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 30, 2015 om 18:59
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry Marita567, niet goed opgelet.
Moet startpage ook niet gesloten worden als Ccleaner draait?
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 30, 2015 om 21:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie , @reflecs

Sjoppie u hoeft geen sorry te zeggen , ik vond het grappig het beestje kan maar een naam hebben .
Ik ben al lang blij dat u mij wilt helpen .

@reflecs ,

Uw eerste LINK was de OPLOSSING , maar nu heb ik voor u als voor sjoppie nog een vraag .
Ik had als tweede zoekmachine google erbij staan , maar als ik bij mijn browser naar internet opties ga hoefde ik alleen maar https//www.google.nl in te typen en dan had ik automatisch google erbij staan , maar aangezien uw link erg lang is krijg ik de cursor er niet onder geplaatst , als ik op enter klik gaat het wel omlaag maar dan krijg ik google het eerste als startpagina en dit wil ik niet , hoe voeg ik google nu als tweede toe onder startpage ?

Hopelijk kunnen jullie mij hier ook mee helpen .

Bedankt alvast voor de moeite .

Met vr, gr

marita567
door marita567 - Oct 30, 2015 om 21:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie , @reflecs ,

Probleem OPGELOST : door de eerste link van reflecs . ( betreft zoek - suggesties ) .

Het tweede probleem zoekmachine google toevoegen opgelost door aan het einde van de regel te staan en dan op enter te klikken .

Alle twee hartelijk bedankt om me te helpen waardeer ik enorm .

Met vr, gr .

reflecs
door reflecs - Oct 30, 2015 om 21:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marita567,

Graag gedaan. Ik bedoelde Startpage >instellingen > maak url aan en boven dat adres kiezen voor: klik hier om dit te bewaren als een nieuwe bladwijzer (favoriet). Ik vond het zelf makkelijker om dan op hier rechts te klikken, kiezen voor openen in nieuw tabblad en vervolgens op te slaan als bladwijzer (en eventueel daarna weer als startpagina).
Dat werd voor mij deze:
https://startpage.com/do/mypage.pl?prf=015e0c04523b040dcc82ecbe2b4ee1b9

DIt is misschien ook wel handig: Installeer gebruikers-specifieke Plugin.

Als het zo niet werkt weet ik het ook niet meer :)
Vriendelijke groet

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2015 om 07:40
7187 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
fijn dat alles naar behoren werkt en wens u veel computerplezier met Startpage.
Goed weekend en tot de volgende keer.
Vr, gr

reflecs
door reflecs - Oct 31, 2015 om 09:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567,

Graag gedaan. Fijn dat het nu toch helemaal werkt zoals u wilt.
Leuk om te zien hoe je samen tot de oplossing komt (ik ben weer op het idee gekomen door het bericht van akkerdistel) :).

Prettig weekend, vriendelijke groet.

marita567
door marita567 - Oct 31, 2015 om 10:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Met dank aan akkerdistel , sjoppie en u , deze zoekmachine kende ik niet .
De startpage werkt prima en door uw oplossing weet ik nu hoe ik dit moet doen .
Ik heb een kennis die franstalig is als ik de taal bij instellingen verander naar frans dan krijg ik een andere url maar door uw oplossing weet ik nu hoe ik dit moet opslaan , ik ben nu niet de enige die hiermee geholpen is , er zullen nog meer volgen .
Dit had ik zelf nooit gevonden .

Bedankt allemaal voor de fijne hulp .

Prettig Weekend ,

Met vr, gr