sc
door scherp Jun 2, 2015 om 10:54
Computers & telefonie

Vodafone. al weken geen nummerbehoud mogelijk

Het is al weken niet mogelijk om over te stappen van Vodafone naar Hollandsnieuwe. De reden zou een technische storing zijn.
Zowel Hollandsnieuwe als Vodafone kunnen niet aangeven hoelang dit nog gaat duren.

Ik lees/hoor over deze "storing" vrijwel niks. Hebben anderen ook dit probleem ?

11842 67 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jun 2, 2015 om 21:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scherp,

heeft u al een nieuw abonnement/pre-paid bij Hollandsnieuwe afgesloten ?

Normaal gesproken sluit u uw abonnement/pre-paid bij uw nieuwe provider af. Deze nieuwe provider regelt dan de opzegging bij uw huidige provider en regelt ook het nummerbehoud.

Dat men het over een technische storing heeft is wel bijzonder, Hollandsnieuwe is ook Vodafone. Zo'n technische storing dient men op te lossen dit dient niet uw probleem te zijn. Desnoods stapt u naar een andere provider over (wie weet helpt dreigen ermee).

sc
door scherp - Jun 2, 2015 om 21:29
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hopetobehelping,

Abonnement bij HN is ruim een maand geleden aangevraagd. Na aanvraag nummerbehoud stuurde HN 4 weken geleden een email met de mededeling dat door een technisch storing nummerbehoud "tijdelijk" niet mogelijk is.

Het is toch niet normaal dat deze "storing" zolang duurt.

ho
door hopetobehelping - Jun 2, 2015 om 22:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scherp,

dat een "storing" al 4 weken duurt waardoor nummerbehoud niet mogelijk is is uiteraard niet normaal. Het klinkt in mijn oren ook erg ongeloofwaardig.

Bij het aangaan van uw abonnement bij Hollandsnieuwe bent u uitgegaan van nummerbehoud uiteraard. Men is ook bij wet verplicht om dat voor u in orde te maken.
Hier leest u wat u kunt doen, klik hier.
Stel Hollandsnieuwe maar in gebreke, stel ze een termijn van een week of zo waarin het nummerbehoud afgehandeld moet zijn.
Weet niet of u facebook heeft, maar uw klacht daar aan Hollandsnieuwe en Vodafone melden kan ook nog weleens helpen. Ook kunt u uw klacht op klachtenkompas plaatsen. Weet niet of het bij Hollandsnieuwe (is tenslotte ook Vodafone) ook zo werkt maar bij Vodafone helpt hard en vaak klagen om het sneller opgelost te krijgen.

dobby
door dobby - Jun 2, 2015 om 23:36
749 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien - maar deze ervaring gaat wel een tijd terug - helpt het als je eerst naar een andere provider porteert.. toen was het ook een enorm gedoe om van virtual provider op dezelfde provider te wisselen naar een andere bij dezelfde provider. Probeer eens je nummer naar een prepaid kaartje van een andere provider over te zetten, en vandaar naar HN.. misschien dat dat makkelijker gaat, en een prepaid kaartje is momenteel gratis of misschien voor verzendkosten aan te vragen als je even zoekt..

sc
door scherp - Jun 4, 2015 om 11:13
17 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan, HN heeft aangegeven dat financieel nadeel van de vertraging in nummerbehoud wordt gecompenseerd.

ja
door jatho - Jun 7, 2015 om 20:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hier idd met 2 toestellen ook last van, Vanaf begin mei al niet mogelijk, vandaag op mijn vraag via Facebook bijgaand antwoord ontvangen.

Vodafone Nederland Hoi Jan, voor de klanten die naar prepaid of hollandsnieuwe overstappen, is dit bij de volgende migratie naar ons nieuwe klantsysteem (gepland in juni) opgelost. Groet, Robbie

Dat mag dan hopelijk zo zijn want mijn vrouw en ik lopen nog met onze oude telefoons rond maar willen wel gebruik gaan maken van de smartphones.

Viel ons ook wel op dat er bijna niets van dit 'probleem' te vinden was

ja
door jatho - Jun 7, 2015 om 20:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scherp schreef op donderdag 4 jun 2015, 11:13]Dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan, HN heeft aangegeven dat financieel nadeel van de vertraging in nummerbehoud wordt gecompenseerd.

ja
door jatho - Jun 7, 2015 om 20:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Financieel klopt het helemaal dus hierover geen kwaad woord.

=scherp schreef op donderdag 4 jun 2015, 11:13: Dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan, HN heeft aangegeven dat financieel nadeel van de vertraging in nummerbehoud wordt gecompenseerd.

door 1953 - Jun 8, 2015 om 02:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

... en ZIGGO wil, althans de eigenaar Liberty Global, Vodafone overnemen.

Zo moeilijk moet het toch ook weer niet zijn porteren van het telefoonnummer, kwestie van overzetten of kwestie van overnemen van het telefoonnummer en activeren op de geactiveerde chip lijkt mij.

ct
door ctb - Jun 18, 2015 om 10:27
14 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Scherp,

Hier hetzelfde probleem. Wou geen abonnement meer dus Vodafone zou nummer op prepaid sim zetten zodat ik mn eigen nummer wel kon houden. Vervolgens kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was omdat er een 'storing' is . Gaat nog 2 maanden duren zei Vodafone, dat betekend dat ik 2 maanden 40 euro nog moest betalen terwijl abbo 5 juni afgelopen was. Dus maar besloten sim only bij KPN af te sluiten zodat ik mijn nummer behoud. Deze aanvraag is nu 3x afgewezen en werd telkens verder opgeschoven , eerst overstapdatum 6 juli toen 14 juli toen 17 juli en nu hebben ze beloofd morgen mijn nummer vrij te geven voor 01-07-2015. Dus we wachten af ... Maar heb er weinig vertrouwen in. Zo kom je nooit bij ze weg...

sc
door scherp - Jun 24, 2015 om 13:14
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ctb schreef op donderdag 18 jun 2015, 10:27]

........... Zo kom je nooit bij ze weg...

Misschien proberen ze met behulp van deze interne chaos het klantenbestand nog een beetje op peil te houden ;-)

ca
door caroly - Jul 19, 2015 om 20:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik heb hetzelfde probleem wacht al 2 maanden dat mijn nummer overgezet wordt van Vodafone
Naar Hollandse nieuwe en ik vind het wel erg lang duren. Er wordt steeds gezegd technische storing maar het lijkt me toch sterk voor zo n groot bedrijf dat ze dat niet sneller weten op te lossen..
Inderdaad kom je zo niet bij ze weg

zoekster
door zoekster - Jul 19, 2015 om 21:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik u allen aanraad te doen is hierover een klacht bij de ACM via consuwijzer in te dienen. Het komt op mij over dat Vodafone zo probeert klanten vast te houden.

Vraag ook bij consuwijzer of er compensatie mogelijk is voor dit vervelende gedoe van Vodafone. Het is echt volslagen absurd dat die situatie 2 maanden duurt en dat u zo wordt dwarsgeboomd in het overstappen.

klik HIER

Zet deze klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl en trustpilot.com

Verder, mocht u een account bij twitter en/of facebook hebben: iedere dag weer twitteren of berichtje op facebook van Vodafone zetten.

Ook als ze een termijn geven waarbinnen het wordt opgelost, of dat ze uw klacht in behandeling nemen, door blijven gaan. Iedere dag weer.

Praktijk leert dat de aanhouder wint. Goedgelovigen worden daarentegen tot in het oneindige aan het lijntje gehouden.

Succes met de strijd!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2015 om 23:01
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt , gelet op alle reacties een probleem dat meer aandacht behoeft. Helaas is Kassa TV op vakantie. Een klacht bij consuwijzer lijkt mij nu zeer toepasselijk en dat advies geldt VOOR IEDEREEN DIE AANGEEFT DIR PROBLEEM TE HEBBEN. Nota bene Hollands Nieuwe is Vodafone maar ik zie meer klachten.

sc
door scherp - Jul 21, 2015 om 09:53
17 Antwoorden / 1 Vragen

@ caroly Word jij ook gecompenseerd door Vodafone voor deze vertraging ?

ca
door caroly - Jul 22, 2015 om 13:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

2 mei heb ik het aangevraagd 20 mei zou het in moeten gaan het is nu 27 juli, ik heb al 2 keer weer Hollandse nieuwe gevraagd en die zeggen we kunnen niet zeggen wanneerbij Vodafone de storing verholpen is..

De compensatie is dan voor beide geen abbonnementskosten maar ik heb het net nagekeken bij Vodafone zijngewoon mijn abonnementskosten afgschreven in de maanden juni en juli.

sc
door scherp - Jul 22, 2015 om 15:30
17 Antwoorden / 1 Vragen

@caroly Mijn nummerbehoud had in moeten gaan eind juni. In de rekening van Vodafone over juni stond een creditering: "tegemoetkoming inzake portering hollandsnieuwe"

Ik zou HN via twitter een berichtje sturen dat er, in tegenstelling tot wat HN jouw heeft bericht, toch abonnementskosten zijn ingehouden.

ps
door psanders - Aug 1, 2015 om 14:28
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hier al HN afgesloten op 2 april, met nummerbehoud en overame vanaf Vodafone, netjes binnen 60 dagen, abo liep af op 26 mei. Allerlei berichten gehad over storing en dat dat 16 juli verholpen zou zijn. HN zegt dat er al nummers geporteerd worden, maar je moet wachten op een bericht. Hoelang weet niemand. Ik heb ook een mail waarin staat dat ik biede abonnementne (want Vodafone loopt door en HN is ingegaan) NIET hoef te betalen, terwijl Vodafone gewoon doorincasseert. Als je Vodafone belt wordt je afgesnauwd, en voordat je bij HN iemand hebt die echt luistert en verder kijkt ben je zo een uur bezig. Waarom doet niemand en ook geen enkele instantie hier iets aan? Het regent overal klachten op internet, die gewoon genegeerd worden door beide providers. Hoelang gijzelt Vodafone mijn nummer nog? (Oja, die oude SIM past niet in mijn nieuwe telefoon, waar ik dacht een nieuw abo mee te kunnen beginnen).

Youp? Iets voor jou?

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2015 om 14:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben benieuwd. Ik heb ook een overstap van Vodafone naar HN in de planning staan, op papier ziet alles er goed uit. Maar de overstap moet nog plaatsvinden.

Youp doet hier trouwens niets aan hoor, dit doet alleen iets als hij of z'n familie er zelf last van heeft.

ps
door psanders - Aug 1, 2015 om 14:54
21 Antwoorden / 3 Vragen

diumenge, je kunt gewoon weg naar HN naar een nieuw nummer, maar Vodafone houdt je oude nummer vast. Het lijkt erop dat ze zo je overstap willen laten cancelen. Nu is nummerbehoud wettelijk verplicht geworden, dan vinden ze iets nieuws uit: een storing op portatie!

emcede
door emcede - Aug 1, 2015 om 15:45
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een week of 2 geleden de overstap aangevraagd van Vodafone naar Hollands Nieuwe. Geen enkel probleem. Nummerbehoud aanvragen leverde wel even wat vraagtekens op maar dit werd de volgende dag vanzelf opgelost na een mail dat het nummerbehoud was aangevraagd. De overstap moet nog ingaan, ben benieuwd of dat in 1x goed gaat!

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2015 om 16:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=psanders schreef op zaterdag 1 aug 2015, 14:54]diumenge, je kunt gewoon weg naar HN naar een nieuw nummer, maar Vodafone houdt je oude nummer vast. Het lijkt erop dat ze zo je overstap willen laten cancelen. Nu is nummerbehoud wettelijk verplicht geworden, dan vinden ze iets nieuws uit: een storing op portatie!

Ik heb van Vodafone keurig netjes een mail ontvangen waarin werd aangegeven dat het contract succesvol is beëindigd. Bij HN staat keurig netjes dat nummerbehoud is aangevraagd en per welke datum dat ingaat. Dus tenzij het op die dag fout gaat lijkt alles nu volledig normaal en zoals het hoort te verlopen.

Nummerbehoud is overigens al jaren verplicht, dus dat ze daar nu ineens een storing op uitvinden is heel vergezocht.

ps
door psanders - Aug 1, 2015 om 16:11
21 Antwoorden / 3 Vragen

diumenge, dat heb ik ook allemaal op papier en mail, en telefonisch ook zelfs, maar tot nu is dat niet waargemaakt (nu al 2 maanden na 1e portatiedatum).

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2015 om 16:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals aangegeven wacht ik dus in spanning de datum af dat het nummer over moet gaan. Nog 10 dagen, ik laat het wel weten hier.

ca
door caroly - Aug 1, 2015 om 18:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Belcompany gebeld die bevestigen dat Vodafone hun systeem? aan het vernieuwen zijn waardoor alle telefoon nummers omgezet moeten worden en dat ze nu met de laatste nummers bezig zijn over te zetten. Dat was vorige week.

Als je oude simkaart niet past in je nieuwe telefoon kun je zo naar een Vodafone winkel waar ze hem knippen met een apparaatje waardoor je hem en in je nieuw formaat kunt gebruiken en ook nog met kadertje eromheen in je oude telefoon. Heel makkelijk en was gratis

ps
door psanders - Aug 1, 2015 om 20:34
21 Antwoorden / 3 Vragen

Mooie tip, Vodafone vraagt voor een nieuwe kaart geld. En zelf knippen lijkt me niet verstandig.

ge
door gepiehepie - Aug 4, 2015 om 13:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook het zelfde probleem, radeloos wordt ik er van en Vodafone incasseert lekker terwijl ik dus van hun dure abonnement af wil. Ik heb nu consuwijzer gemaild en hopelijk helpen zij me verder.

ps
door psanders - Aug 5, 2015 om 15:26
21 Antwoorden / 3 Vragen

Via twitter en facebook dezelfde reacties: vanwege storing etc......

ca
door caroly - Aug 5, 2015 om 16:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

en we wachten........weer 2 weken voorbij...

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2015 om 16:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou hier nog op terugkomen. Vandaag is mijn overstap met nummerbehoud van Vodafone naar HN zonder problemen verlopen. Dit is wellicht handig om dit te weten voor de mensen die nog wel problemen ondervinden.

sc
door scherp - Aug 10, 2015 om 16:53
17 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge

Van harte met je nummerbehoud. Ik denk dat ze misschien maar een paar per dag handmatig willen (of kunnen) overzetten per dag.
Mij heeft Vodafone nl 3 maanden abo. kosten compensatie in het vooruitzicht gesteld...

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2015 om 16:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alles wijst er op dat het volledig automatisch is verlopen, heb geen verschil gemerkt met eerdere omzettingen met nummerbehoud. Uiteraard weet ik dat niet zeker, maar waarom zou ik nu al overgezet zijn als het handmatig moet gebeuren en eerdere aanvragen nog niet verwerkt zijn.

de
door deblaeij - Aug 12, 2015 om 20:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem ook en ben al aan het wachten vanaf 1 mei 2015 tot mijn nummer van Vodafone naar Hollands nieuwe is omgezet. Vandaag kreeg ik een mail dat het technisch probleem is opgelost. Maar na goed kijken zag ik dat het nieuwe mobiele nummer ingevoerd was. De maat is nu wel vol. Ik heb een klacht ingediend

sc
door scherp - Aug 12, 2015 om 21:35
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg vandaag ook dat mailtje met daarin vermeld het tijdelijke HN 06 nummer wat overgezet gaat worden ??

Mag toch aannemen dat ze bedoelen dat mijn Vodafone nummer wordt overgezet en het HN nummer vervangt....

de
door deblaeij - Aug 12, 2015 om 21:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scherp schreef op woensdag 12 aug 2015, 21:35]Ik kreeg vandaag ook dat mailtje met daarin vermeld het tijdelijke HN 06 nummer wat overgezet gaat worden ??

Mag toch aannemen dat ze bedoelen dat mijn Vodafone nummer wordt overgezet en het HN nummer vervangt....

de
door deblaeij - Aug 12, 2015 om 22:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scherp schreef op woensdag 12 aug 2015, 21:35]Ik kreeg vandaag ook dat mailtje met daarin vermeld het tijdelijke HN 06 nummer wat overgezet gaat worden ??

Mag toch aannemen dat ze bedoelen dat mijn Vodafone nummer wordt overgezet en het HN nummer vervangt....

Tja dat dacht ik ook totdat ik de mail verder las. Dit is echt absurd. Het onderstaande heb ik van de mail gekopieerd:

Wil je een ander mobiel nummer overzetten naar hollandsnieuwe. Dan raden we je aan om de huidige aanvraag te annuleren via deze webpagina. Vraag dan vanaf 14 september opnieuw nummerbehoud aan via mijn hollandsnieuwe. Hoe dit moet lees je hier. Houd er rekening mee dat de nieuwe datum waarop je nummer overgezet kan worden, meestal minimaal 30 dagen in de toekomst zal liggen. Daarnaast ontvang je vanaf 24-9-2015 geen compensatie meer op je abonnementskosten.

Het mobiel nummer dat dat ze over willen zetten is dus het nieuwe mobiele nummer en niet het oude.
Ik heb op diverse sites een klacht ingediend. Er is mij iets beloofd en het wordt niet nagekomen.
de enigste optie die ik heb is het nieuwe nummer aanvaarden en dat doe ik dus niet. Ze zijn wettelijk verplicht om mijn nummer over te zetten.

sc
door scherp - Aug 13, 2015 om 12:24
17 Antwoorden / 1 Vragen

Met het "overzetten" van het HN nummer bedoelen ze denk ik "omzetten" .

Op twitter kreeg ik de reactie dat ze een nieuwe email zouden sturen...

sc
door scherp - Aug 13, 2015 om 18:10
17 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist de gecorrigeerde email ontvangen van HN, nu wel met de juiste gegevens. Jij ook deblaeij ?

ja
door jatho - Aug 13, 2015 om 18:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Jatho heeft voor beide toestellen van ons inmiddels een gecorrigeerde mail ontvangen met juiste nummers. Afwachten tot na 8 september maar weer dan.

ho
door hopetobehelping - Aug 13, 2015 om 19:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scherp,

te gek voor woorden dat dit nu nog steeds niet geregeld is.
Ze behoren het gewoon binnen 10 werkdagen te regelen.
Geen idee of u al een klacht heeft ingediend bij de geschillencommissie, maar dat zou ik zeker doen.
Lees nu datum van in september, werkelijk compleet belachelijk.
Als ik het goed begrijp dan wordt u nu in totaal al bijna 3 maanden (of al langer) aan het lijntje gehouden.
Gewoon de beuk erin gooien anders blijft men u aan het lijntje houden. Ook een klacht bij consuwijzer indienen.

sc
door scherp - Aug 13, 2015 om 19:52
17 Antwoorden / 1 Vragen

@hopetobehelping

Je hebt helemaal gelijk, maar veel mensen (ik incluis) hebben geen zin in zo'n traject. En dat weten de Telco's natuurlijk ook.

Als het goed is loop ik geen financieel nadeel, maar een klein voordeel. Wel de nodige ergernis. Geen reclame voor Vodafone (understatement!)

de
door deblaeij - Aug 13, 2015 om 21:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Scherp,

Ja ik heb een gecorrigeerde mail van HN ontvangen. En inderdaad nu nog afwachten of HN het beloofde eindelijk waarmaakt op 8 september 2015.
Ik heb vanmiddag nog wel gebeld met de klantenservice van HN, het koste me erg veel moeite om mijn woordgebruik netjes te houden. Ik moest al 15 tot 20 minuten wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Dat is veel te lang.
En Hopetobehelping: op 2 sites heb ik al een klacht ingediend, deze laat ik staan tot ook daadwerkelijk mijn nummer is omgezet. Ik ben het helemaal met je stelling: de beuk erin. Het nadeel is alleen dat ik met een fulltime job/studie/enz.. weinig vrije tijd over heb. Deze vrije tijd besteed ik liever op een prettiger manier.
Misschien een ideetje voor iemand om tegen geringe vergoeding een website of zoiets te lanceren die bovenstaande problemen aanpakt?

pi
door pieterwolters - Aug 14, 2015 om 08:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De Vodafone en HN organisatie en netwerken worden momenteel samengevoegd. Tot nu toe werd alles van HN door een ander bedrijf gedaan waardoor een number portability proces precies hetzelfde was als dat met andere providers. Kennelijk werkt het door de nieuwe functionaliteit binnen de eigen omgeving nog niet goed.

ps
door psanders - Aug 15, 2015 om 10:36
21 Antwoorden / 3 Vragen

Hier ook 2 mailtjes met fout en goed nummer, en in tweede mailtje ook weer latere data. Alles komt goed zegt HN. Ook weer mailtje van HN naar Vodafone over ontbrekende crediteringen. Wanneer komt KASSA weer op tv?

se
door seckau - Aug 18, 2015 om 18:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Eind april een abonnement bij HN afgesloten met nummerbehoud van het Vodafone nummer. Kreeg eveneens een melding van een technische storing waardoor het nog niet mogelijk was, kwestie van enkele weken.
Volgende melding, in juni wordt het geregeld, daarna juli en inmiddels is toegezegd dat het nummer 8 september over wordt gezet.
Hollands Nieuwe zegt niets te kunnen doen, ligt bij Vodafone. Maar echt druk zetten doen ze ook niet. Het nieuwe toestel van HN was wel heel snel binnen.
Benieuwd of het na ruim 4 maanden nu echt gaat lukken.
T wordt wel ongeloofwaardig allemaal.Volgens HN worden de Vodafone kosten door hun gecrediteerd, of dat dan automatisch gaat ??

ps
door psanders - Aug 19, 2015 om 10:50
21 Antwoorden / 3 Vragen

nee seckau,
gebeurt bij mij nog steeds niet,
vodafone helpdesk snauwt je af,
HN heeft weer mailtje gestuurd naar Vodafone hierover.
Als je 2 mailtjes over de nieuwe datum hent gehad en je hebt op beiden gereageerd begint de ellende opnieuw. Dat deed ik gelukkig niet, maar ik herken bij jou de datum van 8 september uit mijn 2e bericht van HN.

Tijd voor kassa op tv!

de
door deblaeij - Aug 19, 2015 om 21:40
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als 8 september 2015 ( het jaartal zet ik er maar bij omdat dit onrechtmatige gedoe al 5 maanden duurt ) mijn nummer nog niet over gezet is stap ik naar een advocaat. Ik als Nederlands staatsburger ben verplicht me aan de wet te houden en deze telefoonmaatschappijen dus ook. Ik wil dan het contract ontbinden en wil nooit meer iets te maken hebben met Vodafone of Hollands Nieuwe. Duidelijk zal zijn dat ik dan ook nooit geen goed woord meer over heb voor deze telefoonmaatschappijen.

fe
door ferrymolenaar - Aug 23, 2015 om 20:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben dit probleem. Sinds april hier al mee bezig. Per 28 mei zou het nummer worden omgezet. Helaas nog steeds zonder resultaat. Zelf moeten we er elke keer achteraan bellen en mailen. Vanuit de providers horen we niks. Tevens betalen we nu dubbele kosten. Mijn moeder is begin april overgestapt zonder problemen. Je wordt constant aan het lijntje gehouden zonder resultaat. Lekker klantvriendelijk.......NOT!!!

sc
door scherp - Aug 31, 2015 om 17:08
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de creditering door Vodafone gaat verre van soepel; ene maand wel andere maand niet. Inmiddels wel weer gecorrigeerd na melding bij Vodafone...

Heb ook 8 sept.'15 aangeklikt voor nummerbehoud, maar verder geen bevestiging ontvangen per email of sms. Is dat bij jullie ook ??

ca
door caroly - Aug 31, 2015 om 21:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

ja ook 8 september afwachten, vodafone een mail gestuurd voor creditering, abonnementsgeld is gewoon elke maand afgeschreven.

10 dagen gewacht op antwoord en nu nog steeds geen antwoord. Dat was 19 augustus het is nu 31 augustus dat is 22 dagen wachten en geen antwoord

Ontvangstbevestiging
Beste heer, mevrouw,

Met dit bericht informeren wij je over de status van jou e-mail. Het lukt ons niet om jou vraag binnen 10 werkdagen te beantwoorden.

Wij vragen je nog even geduld te hebben. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.

Bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

ps
door psanders - Aug 31, 2015 om 21:37
21 Antwoorden / 3 Vragen

Het gedrag van Vodafone vertoont wel erg veel overeenkomsten met de gang van zaken bij failliet gaande bedrijven of nog erger...

sc
door scherp - Sep 2, 2015 om 15:18
17 Antwoorden / 1 Vragen

En ja hoor, aanvraag nummerbehoud geweigerd door Vodafone.

Ik mag van Hollandsnieuwe er zelf achterheen om Vodafone te bewegen mijn nummer vrij te geven.

Kan Vara Kassa niet eens hierin duiken....

ja
door jatho - Sep 2, 2015 om 16:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook dezelfde melding als scherp ontvangen. De klantenservice van Vodafone meld dat de storing nog nit opgelost is. Ik heb bij de Consuwijzer een klacht weggelegd en krijg nog advies over eventuele vervolgstappen.

sc
door scherp - Sep 2, 2015 om 16:33
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal ook een klacht indienen bij consuwijzer.

Deze hele gang van zaken doet me denken aan Hotel Califonia van The Eagles:

" you can checkout anytime you like, but you can never leave "

pa
door paola.rob - Sep 2, 2015 om 16:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde verhaal hier. Ik heb op 13 mei een nieuw abonnement afgesloten bij Hollandse Nieuwe en heb nummerbehoud aangevraagd. Dit zou plaatsvinden op 26 juni. Op 18 mei krijg ik te horen van HN dat er een storing is en dat het voorlopig even niet mogelijk is mijn Vodafone nummer over te zetten naar HN, maar dat tot die tijd mijn abonnement bij Vodafone kosteloos wordt voortgezet. Op zich netjes geregeld alleen wel jammer dat ik nog even moet wachten met het in gebruik nemen van mijn nieuwe telefoon omdat deze een nano sim heeft en ik niet in mijn oude grote simkaart durf te gaan knippen omdat ik bang ben dat ik dan helemaal niet meer kan bellen.
Op 21 augustus krijg ik bericht van HN dat de problemen zijn opgelost en dat ik een datum kan kiezen waarop mijn nummer gaat worden overgezet. Ik kies voor 8 september, geef netjes weer alle gegevens door en ben blij dat ik nu eindelijk mijn telefoon kan gaan gebruiken. Krijg ik vandaag 2 september een bericht van HN dat Vodafone mijn nummerbehoud zonder opgaaf van redenen heeft geweigerd. Ik moet nu zelf contact opnemen met vodafone om te vragen wat de reden is en kan dan opnieuw proberen nummerbehoud aan te vragen. Ik word gek! Vodafone is op geen enkele manier te bereiken. Telefonisch kom ik er niet doorheen en ook de chat werkt niet. Ik weet het nu eigenlijk niet meer. Ook ik heb pas één keer abonnementsgeld teruggekregen. En dan te bedenken dat HN een dochteronderneming is van Vodafone. Waar zijn die lui mee bezig?

sc
door scherp - Sep 2, 2015 om 16:42
17 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels via twitter heeft Hollandsnieuwe het volgende gemeld:

"Ik heb vandaag hierover een update gekregen. Jij als klant hoeft inderdaad geen actie te ondernemen. Vodafone en Hollandsnieuwe gaan dit zelf uitzoeken. Excuses voor het ongemak "

The story continues.....

zoekster
door zoekster - Sep 2, 2015 om 17:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=scherp schreef op woensdag 2 sep 2015, 16:42]inmiddels via twitter heeft Hollandsnieuwe het volgende gemeld:

"Ik heb vandaag hierover een update gekregen. Jij als klant hoeft inderdaad geen actie te ondernemen. Vodafone en Hollandsnieuwe gaan dit zelf uitzoeken. Excuses voor het ongemak "

The story continues.....
Lieve help, dit is al drie maanden gaande...
Een schandaal deze gang van zaken. De webcare laat zijn snoet hier ook niet zien.

ps
door psanders - Sep 2, 2015 om 19:12
21 Antwoorden / 3 Vragen

@scherp: ik heb een HN-sms dat vorige HN-sms als niet verzonden moet worden beschouwd. Het wordt te gek om waar te zijn.

sc
door scherp - Sep 2, 2015 om 20:38
17 Antwoorden / 1 Vragen

Op twitter meldt Vodafone:

" Door een technisch probleem is die overstap op dit moment niet mogelijk. We werken hard aan een oplossing "

Met dat probleem zijn ze nu al ruim 4 maanden bezig. Ongelooflijk hoe een bedrijf als Vodafone zo is afgegleden.

ho
door hopetobehelping - Sep 2, 2015 om 21:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste scherp en anderen die hiermee te maken hebben,

ik bewonder uw geduld, zoveel geduld als u heb ik in ieder geval niet.
Zoals al eerder aangegeven allemaal een klacht indienen bij consuwijzer.
Zelf zou ik ook al maanden geleden naar de geschillencommissie gestapt zijn. Het kan toch niet waar zijn dat Vodafone dit al 4 maanden laat duren en dat klanten maar 'geduld' moeten hebben.
En dan te bedenken dat Hollandse Nieuwe nog een onderdeel van Vodafone is ook.

sc
door scherp - Sep 4, 2015 om 20:14
17 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag sms van Vodafone dat ze via Hollandsnieuwe een aanvraag voor nummerbehoud hebben ontvangen en dat ze dit in behandeling nemen.....

Op Mijnhollandsnieuwe staat inmiddels dat het nummer op 10 oktober (2015!) wordt overgezet.

Vodafone (Hollandsnieuwe) zijn behoorlijk in gebreke gebleven en het zou ze sieren dat ze, naast het crediteren van abonnementskosten, iets extra's doen voor alle gedupeerden.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 5, 2015 om 17:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Knap van 'Vodafone Libertel B.V.' dat ze dit binnen de 6 maanden weten te realiseren, hun serviceverlening gaat er dus toch op vooruit. Goed bezig Vodafone!

[Note: mocht het dit 10-10 ook daadwerkelijk gebeuren, denk het niet overigens.]

sc
door scherp - Sep 8, 2015 om 08:23
17 Antwoorden / 1 Vragen

Er lijkt toch schot te komen in deze "soap", nummerbehoud staat weer op 8 september'15

ps
door psanders - Sep 8, 2015 om 16:32
21 Antwoorden / 3 Vragen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: overgezet, jawel!

Maar er is nog niks gecrediteerd door Vodafone, nog minimaal 3 maanden abo tegoed dus...

pa
door paola.rob - Sep 9, 2015 om 14:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij is het probleem nu opgelost. Doordat ik op deze pagina zag dat iemand toch op 8 september was overgezet, ging ik op Mijn Hollandse Nieuwe kijken en zag ik tot mijn blijdschap dat het wonder is geschied.

ca
door caroly - Sep 9, 2015 om 18:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

ja eindelijk dan, ook overgezet, nog geen creditering van vodafone.

ja
door jannekewisse - Sep 14, 2015 om 10:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer, dat ik dit niet eerder gelezen heb. Ik heb nummerbehoud aangevraagd van Vodafone naar HN; telefonisch moeten regelen met NH (en voordat je het nummer van de klantenservice krijgt, moet je eerst vijf keer dezelfde vraag invoeren waar een antwoord op komt, waar je niets mee opschiet). Toen is aangegeven dat het nummerbehoud vandaag zou ingaan. Vandaag dus niks. Staat op de site van NH dat je bij je huidige provider moet zijn hiervoor. Dus Vodafone gebeld en die geven aan dat dit niet klopt en er een storing is bij NH en ik bij hen moet zijn. Dus gebeld naar NH (nadat ik weer drie keer geprobeerd heb via de site een antwoord te krijgen), 12 wachtenden voor mij. Geeft NH aan dat er bij Vodafone een storing is (wie is hier nu aan het liegen) en dat nummerbehoud pas 24 september overgezet kan worden.
Er is geen enkele communicatie hierover geweest richting mij; ik heb geen mail, geen sms niets ontvangen. Slechte zaak, nu nog maar afwachten of het 24 september ook echt gaat lukken...