si
door silver5 Sep 23, 2017 om 20:32
Computers & telefonie

Vodafone en sms

Vorige maand kreeg ik een bedrag gecrediteerd van Vodafone omdat sms'en naar het buitenland gratis was (red essential bundel) alleen voor vellen had ik 20 minuten gratis en daarna kosten. Echter deze maand schrijft Vodafone 10 euro voor sms naar belgië in rekening. Dus ik de service desk gebeld (Ik moest het goed in de gaten houden volgens de medewerker van vorige maand) en werd mij gezegd dat sms 30ct per sms kost!! Dus ik alles wéér uitgelegd en men bleef vrij bot bij hun standpunt.  in de voorwaarden staat onbeperkt in Nederland én de EU?? Ze blijven zeggen dat náár de EU geld kost, en dat get gecrediteerde bedrag een fout was?? De voorwaarden staan op hun site

1525 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2017 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja die creditatie was inderdaad ern fout. Bellen en sms-en vanauit Nederland naar de EU Gaat niet uit de bundel.

Lees uw voorwaarden na, u kunt misschien beter whatsappen.

ne
door neodutchio - Sep 23, 2017 om 20:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook voor u geldt: uw Nederlandse bundel is nu in Europa geldig. U kon in Nederland gratis smsjes versturen naar Nederlandse nummers, nu kunt u in heel Europa gratis sms'en naar Nederlandse nummers. Voorheen moest u betalen voor bellen en sms'en naar het buitenland, en nu nog steeds. Daar is niets in veranderd. Die nieuwe wet is niet dat u nu ineens in Europa alles kunt doen, uw bundel is geldig in Europa.

marita5
door marita5 - Sep 23, 2017 om 21:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Silver5 ,

Is bellen en sms’en van Nederland naar het buitenland ook gratis?

Nee, voor het bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland betaalt u wel extra kosten. U kunt bij uw telecomaanbieder vragen wat de kosten hiervoor zijn. De kosten kunnen verschillen per aanbieder.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/roaming-mobiel-bellen-sms-internetten-buitenland

Ik zie hier toch duidelijk op de site van Vodafone staan :

  • Onbeperkt sms'en in Nederland en € 0,25 per sms van Nederland naar de EU - Landen

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-essential/

Lees ook hier de voorwaarden ,

https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_red.pdf

ge
door george321 - Sep 23, 2017 om 21:27
390 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, vanuit nl naar de eu is niet in de bundel, vanuit de eu NAAR nl is in de bundel. Simpel.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2017 om 23:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Simpel? Nee Vodafone :-)

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2017 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zulke zaken kunt u maar beter via contactformulieren, mails etc. regelen en niet telefonisch.
Waarom gebruikt u geen Whatsapp of Viber of een vergelijkbare app. om via wifi gratis berichtjes te sturen en gratis te bellen?

si
door silver5 - Sep 27, 2017 om 12:57
39 Antwoorden / 17 Vragen

Ik gebruik geen what's app omdat degene die de sms ontvangt geen internet op haar telefoon heeft. Maar het blijft raar, Nederland is toch ook een EU land?

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, niet meer na de Nexit.:-))