kj
door kjhoorn May 18, 2015 om 15:01
Computers & telefonie

Vodafone garant verzekering en waterschade

Mijn mobiel in de wasmachine beland, het scherm is gebarsten, achterklepje verbogen, zit vol vocht en doet helemaal niets meer. ik heb een vodafone garant verzekering erop. valt dit onder de dekking? kan hier niks over vinden?

hoor het graag!!

Mvg K.Hoorn

7236 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kjhoorn,

Voor de verzekeringsvoorwaarden: klik hier.
Toestel laten repareren: klik hier.

Wat niet onder de dekking valt:
e.
Verlies, diefstal of schade veroorzaakt door opzet of grove
nalatigheid
van u (of personen die uw mobiele telefoon met uw
toestemming gebruiken).

En op dat laatste zouden ze zich wel eens kunnen beroepen.

Maar niet geschoten is altijd mis.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2015 om 16:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zal u dan in de voorwaarden kunnen lezen of deze ook geld voor dit soort gevallen.

ho
door hopetobehelping - May 18, 2015 om 18:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kjhoorn,

u kunt ze bellen uiteraard en het vragen.
De voorwaarden staan al in de eerste reactie van Edrick3. Het zou mij niet verbazen als men het op 'grove nalatigheid' gooit.

Hoe en door wie is uw mobiel in de wasmachine beland ?
Als het een 'derde' is geweest die uw mobiel in de wasmachine heeft gedaan dan zou de aansprakelijkheidsverzekering van deze 'derde' het kunnen dekken. Dat zou die 'derde' dan na kunnen vragen bij de betreffende verzekeraar.
Hoogstwaarschijnlijk niet maar u kunt uw inboedelverzekering ook nog napluizen of deze wellicht een optie biedt om de schade te claimen. Wellicht heeft u nog iets aan de antwoorden in deze vraag, klik hier.

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 21:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het anders ook nog met de inboedelverzekering proberen.

Het is aan te raden nooit meer een telefoonverzekering of iets dergelijks af te sluiten in een winkel of van een telecom provider zelf. Ze zijn altijd 100% bullshit, en betalen alleen uit in extreem specifieke gevallen.

pi
door pieterwolters - May 18, 2015 om 22:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso is het onzin om een verzekering voor producten in deze prijsklassen af te sluiten. Verzekeren doe je voor kosten die je normaal gesproken niet kunt ophoesten. Zoals een leeggeroofd of afgebrand huis. Maar toch niet voor een telefoon van een paar honderd euro?