Pi
door Pien2005 Apr 1, 2019 om 12:10
Computers & telefonie

Vodafone geen waarschuwing beltegoed 100% verbruikt

Bij het Vodafone abonnement wordt een waarschuwing van 80% én 100% verbruikt data tegoed gegeven en daarna de melding wat de kosten worden als je meer dan 100% gebruikt, hierbij is dan ook maar een maximale overschrijding mogelijk om de gebruiker te berschermen.
Bij het beltegoed blijkt dat anders te gaan. Een melding bij 80%, dus mijn dochter houdt steeds de berichten in de gaten, maar krijgt geen melding dat het tegoed 100% op is en wat de kosten buiten de bundel zouden zijn. Het eerstvolgende bericht dat ze ontvangen heeft is dat de rekening tot 530 euro opgelopen is!
Moet Vodafone ook niet bij het beltegoed een waarschuwing bij 100% geven en melden wat de kosten zijn bij overschrijden van de bundel? Waarom is er geen max van overschrijding bij bellen net zoals bij de data om de gebruiker te beschermen?

2829 13 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Apr 1, 2019 om 12:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Data is vaak veel duurder dan belminuten en dan lopen de kosten ook sneller op. Uw dochter heeft een melding gehad bij verbruik van 80% dat moet je toch wel doorhebben dat je daarna niet nog steeds tientallen uren kan bellen. Als zij voor ruim 500 euro gebeld heeft dan heeft ze nogal erg veel gebeld of naar een heel duur land buiten de eu.

ne
door neodutchio - Apr 1, 2019 om 12:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus uw dochter krijgt bericht dat de bundel bijna op is en blijft vervolgens gewoon doorbellen. En flink ook zo te zien. Buiten bundel bellen kost, wat ik zo snel vind op internet, €0,25 per minuut. Als uw dochter een abonnement heeft van €50,- per maand, dan heeft ze 1920 minuten, oftewel 32 uur buiten haar bundel gebeld. En dan moet en ander haar waarschuwen dat ze wel erg veel belt?

sira
door sira - Apr 1, 2019 om 12:28
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien zie ik het verkeerd, per slot van rekening ben ik van de vorige eeuw, maar is dat niet iets dat onder de verantwoording van u of uw dochter valt? Moet iedere provider bij elke klant over de schouder naar het gebruik meekijken?

Zoals ik het lees, heeft uw dochter een prepaid kaart. Laat haar op de telefoon bij de contacten "beltegoed" instellen. Ze kan dan kiezen, òf een sms sturen met de vermelding "status" naar het nummer 4000, waarna ze een smsje terugkrijgt met beltegoed, of ze belt naar *101#, dan hoort ze wat haar tegoed nog is.

Gr
door Grunn1 Apr 1, 2019 om 13:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Met een prepaid card kan je niet een rekening krijgen van 530 euro maar alleen dat verbruiken wat er op je card staat.

sira
door sira Apr 1, 2019 om 15:55
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@Epcot
Je hebt helemaal gelijk. Ik zei toch al dat ik uit de vorige eeuw kwam. Trouwens, wij gebruiken in deze streek helemaal geen mobieltjes, wij gebruiken postduiven. Er is hier laatst op de dijk zelfs een zendeling vermoord, kun je nagaan :-))

Maar dan nog, moeder en dochter zijn er zelf verantwoordlijk voor.

Gr
door Grunn1 Apr 1, 2019 om 16:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@sira, met de laatste zin van je ben ik het eens maar uit de vorige eeuw kom ik zelf ook maar postduiven nee te dier onvriendelijk, ben meer een voorstander van rook signalen ondanks de lucht vervuiling.

sira
door sira Apr 1, 2019 om 19:27
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Weet je Epcot, wij hebben hier in het verleden ook met rooksignalen gewerkt, maar aan een dijk bij de rivier waait het altijd wat harder en dat werden toen echt hele rare woorden en zinnen, vandaar de duiven.

Fijne avond.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2019 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan dochter maar onder curatele laten stellen? Blijkbaar weet ze niet wat ze doet.

panter22
door panter22 - Apr 1, 2019 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen

Je dochter heeft te veel met de mobiel gespeeld.  Je kunt haar maar beter aan de tand voelen hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen.
Tref een betalingsregeling.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2019 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

om de gebruiker te beschermen?

De gebruiker moet zijn/haar verstand zelf gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2019 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom neemt u haar de telefoon niet af als waarschuwingen genegeerd worden? De verantwoordelijkheid ligt bij u en bij uw dochter en bij niemand anders.
Dat wordt dus voor haar een baantje zoeken en de schuld aan u afbetalen. Dwz als u haar hiervan wilt laten leren.

simon55
door simon55 - Apr 1, 2019 om 13:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb t ooit gehad,dat de aardappelen verbrand waren. Kreeg géén waarschuwing, nou lekker hoor

ne
door neodutchio Apr 1, 2019 om 13:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En de fabrikant van de pannen had u niet gebeld toen de aardappelen bijna gaar waren en toen ze droog gekookt waren? Inderdaad een schande.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2019 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

Gr
door Grunn1 Apr 1, 2019 om 16:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Schandalig! En wat zei de Gasunie toen u hier ging klagen?

simon55
door simon55 Apr 1, 2019 om 21:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ik bij de pannenboer moet wezen, van keukenkast naar kamermuur het alom bekende verhaal

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Apr 1, 2019 om 13:21
104 Antwoorden / Vragen

Bij data gebruik gaat het ongemerkt en daar wordt voor gewaarschuwd, soms weet men niet dat men dat verbruikt en daarvoor die melding.
Bij telefoon gesprekken wordt er bewust gebeld, zeker na een waarschuwing, heeft men dat in eigen hand.
Wel een goede (helaas dure) les voor uw dochter.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 1, 2019 om 16:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen

In iets andere woorden: wat is het nut dat op het moment dat uw dochter aan het telefoneren is de melding komt '100% van tegoed verbuikt'. Op basuis van uw opmerking zou dan op het zelfde moment de verbinding verbroken moeten worden de verbinding dan wordt verbrokenom overschrijding te voorkomen.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 1, 2019 om 17:18
509 Antwoorden / Vragen

5 GB
10 GB
Onbeperkt bellen
€ 25,00
€ 20,00

Ka
door Kassagebruiker - Apr 1, 2019 om 17:30
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wat staat er in de belhistorie van de telefoon?

ro
door ron503 - Apr 1, 2019 om 19:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen maakt uw dochter gebruik van een beltegoed optie en heeft dus geen echt abonnement. Vodafone heeft bij het opraken van dat beltegoed wel gewaarschuwd maar uw dochter heeft gedacht nogmaals een berichtje te krijgen of heeft gedacht dat als het beltegoed op is de telefoon geen verbinding meer zou hebben. Zo zou het met een beltegoed nummer wel moeten gaan want op is op en zou er voordat de telefoon weer gebruikt zou kunnen het beltegoed eerst opgewaardeerd moeten worden.