ee
door eelcov Oct 30, 2005 om 19:34
Computers & telefonie

VODAFONE LIFE

Hallo,

ik heb begin dit jaar bij de Belcompany in Den-Haag een qtek9090 gekocht en zij hebben mij daar voor het internet (GPRS) gedeelte een vodafone life abbo bijgedaan van 10euro per maand voor maar liefst 2 jaar.

Nu gebruik ik dit niet zo heel veel maar op mn rekeningen zag ik dus staan dat het internet wat ik dus verbruik niet van mijn vodafone life tegoed afgaat.

Na wat navraag hierna gedaan te hebben blijkt dus dat mijn toestel dus helemaal niet geschikt is voor vodafone life, dus dat ik nu met een abbo zit opgescheept waar ik dus niets mee kan. Ik he al contact met Vodafone gehad hierover maar die sturen mij weer naar de Belcompany omdat zij dit verkocht hebben.

Maar bij de BC zijn ze ook al niet erg gewillig om mij te helpen.

Is er misschien iemand die enig idee heeft hoe dit verder op te lossen ?

Groetjes Eelco

256 3 Rapporteer

pl
door plop1234 - Nov 4, 2005 om 11:39
31 Antwoorden / 1 Vragen

wellicht kun je vragen om het life abo om te laten zetten naar een data abo voor de zelfde waarde?

Als je klantenservice belt, en vraagt of het omgezet kan worden naar een bundel waar je wel wat aan hebt, zijn ze hopelijk wat gewilliger om te helpen dan als je het eraf wilt (wat niet kan omdat je een contract hebt getekend)

echter is het wel belangrijk om te vermelden dat de fout ligt bij de BC, aangezien zij u verkeerd voor hebben gelicht.

sunset_1
door sunset_1 - Nov 6, 2005 om 14:44
265 Antwoorden / 22 Vragen

Adviesje: speel dit probleem schriftelijk door naar de KS van Vodafone, en BC. Op die manier heb je in ieder geval bewijs dat je er mee bezig bent geweest. Mijn ervaring is dat je met brieven soms meer voor elkaar krijgt dan met telefoontjes.

Ik neem aan dat je accoord bent gegaan met de live-bundel in de veronderstelling dat je die kon gebruiken voor je internet via de Qtek. Denk dat je uiteindelijk toch bij BC terecht zal komen voor een oplossing, zij hebben jou dat immers verkocht.

ch
door chun - Nov 15, 2005 om 17:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Eelco,

Vodafone schrijven heeft denk ik niet zo veel zin. Zij hebben hem immers niet aangesloten. Ik denk echter dat je een brief naar de hoofdkantoor van belcompany moet schrijven.

Er is denk ik bij het verkopen ervan een miscommunicatie ontstaan. Een vodafone live abonnement heeft alleen zin bij een selectie vodafone live toestellen. De verkoper was denk ik in de veronderstelling dat je met de qtek 9090 ook vodafone live nodig hebt. Echter is dit niet zo.

Je hebt momenteel inderdaad een live abonnement waar je helemaal niets mee kan. Live en data zijn 2 totaal verschillende diensten die je niet zomaar om kan switchen bij vodafone.

Leg belcompany dit verhaal uit en ze kunnen je vast daarbij verder helpen. Er is per ongeluk een live bundel vekocht op een toestel waar het daar bij niet mogelijk is.

Je kan ze trouwen bellen, mailen of gewoon schrijven.

E-mail: Klantenservice@BelCompany.com
Telefoonnummers klantenservice: (tijdens kantooruren)
Klantenservice algemeen: 0318-56 98 98

Postadres:
BelCompany Nederland B.V.
Postbus 525
3900 AM Veenendaal