ge
door gerardploeg50 Jun 16, 2014 om 14:42
Computers & telefonie

Vodafone thuis

Wij hebben met Vodafone een probleem. Vodafone Thuis is niet draadloos, terwijl bij aannamen van abonnementcontract dit door wederverkoper wel werd beaamd. Bij installatie van het totale pakket, konden wij daar geen goedkeuring op geven daar mijn huis daar niet is voorzien. Dus geen installatie maar Vodafone vind dat wij de wettelijke termijn van 8 dagen wel hebben overschreden en verplicht zijn voor afname van contract. In de buurt waar ik woon heb ik dat eens geinformeerd bij mijn buren en ook zij zijn op het verkeerde been gezet door de wederverkopers van Vodafone en hebben slecht danwel onbegrip gekregen met het hoofdkantoor. Ik heb het reeds uit handen gegeven, maar is voor andere misschien een overweging om eens goed te kijken informeren of wat zij ook hebben afgenomen, niet hetgene is wat mondeling is toegezegd. Een wederverkoper verteld nl niet alles!!!! en verkoopt appels voor peren. Slechte zaak voor de wederverkopers in het algemeen en een hele slechte zaak voor Vodafone Thuis. Geen gehoor krijgen en totale onbegrip doet je zaak niet goed en dan zeg ik het heel netjes. Vroeger had je de KPN maar Vodafone Thuis is van hetzelfde laken en pak.

2280 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2014 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo gerardploeg50,

Fijn dat je iedereen op deze site wilt waarschuwen, maar er zijn al veel klachten over Vodafone.
En dit is Vraag&Beantwoord.
Neemt niet weg dat je ook zelf informatieplicht hebt; niet die verkopers op hun blauwe ogen vertrouwen.
Maar misschien komt webcareteam van Vodafone hier nog langs.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 16, 2014 om 16:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Voor de duidelijkheid; Vodafone had toegezegd 'n modem/router met wifi te leveren, maar levert enkel 'n modem/router?

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2014 om 16:30
7459 Antwoorden / 14 Vragen
0

Sinds 14 juni is er een nieuwe regeling o.a voor aankoop aan de deur.

Bij verkoop op straat en aan de deur geldt nu ook een bedenktijd van 14 dagen bij aankopen boven de 50 euro;

- Als de verkoper de consument niet of onjuist informeert over de bedenktijd wordt deze verlengd tot maximaal 12 maanden;

Dus wijs Vodafone hier maar op.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2014 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@gerbera

Ik denk dat dat contract wel 14 juni 2014 is afgesloten.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jun 17, 2014 om 11:57
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gerardploeg50,

vervelend te lezen dat Vodafone Thuis niet voldoet aan je verwachtingen.

Binnen onze organisatie hebben wij een aparte afdeling voor Vodafone Thuis.
Ik raad je aan om je klacht bij hun neer te leggen. Mijn collega's zullen je zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.
De afdeling is telefonisch bereikbaar op het nummer 0900-7171000
€ 0,45 per gesprek of per mail.
Op onze site is een link te vinden naar de e-mail. Zie voor meer informatie deze link http://voda.fo/ne/c8es9

Met vriendelijk groet,

Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

ge
door gerardploeg50 - Jun 17, 2014 om 15:33
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gerbera slaat de spijker op zijn kop, en op zulke antwoorden zit men te wachten. Een reaktie via deze site van de vodafone web crew slaat nergens op.
Miranda doet alsof gerardploeg50 dit niet geprobeerd heeft en dat er mensen op deze afdeling de zaak vriendelijk en gedegen zouden kunnen oplossen!!!
Dit doen ze niet, omdat ik al reeds 3 mensen daar gesproken, die mij niet willen helpen in een oplossing en zij zich beroepen op de 8 dagen bedenktijd en als genoegdoening mij voorstellen op een eenmalig bedrag van euro 20,- in mindering te brengen.Het doet er allemaal niet toe, want ik ben niet in staat mijn totale huis van UTP kabels te voorzien. Iedereen moet weten dat het zogenaamde digitale nieuwe systeem van Vodafone niet Draadloos is. Je zult je hele huis dus extra met Vaste UTP kabels moeten voorzien voordat je de benodigdheden van Vodafone Thuis kunt gebruiken!!!!!!
Mocht Miranda het vriendelijk en welwillend willen oplossen voor gerardploeg50 dan wil ik haar verzoeken om ons te bellen( aangetekende brief van ons is reeds in handen ven Vodafone Thuis)
vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jun 17, 2014 om 17:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt ook gewoon voor die 2 tientjes een wifi router kopen die je op de Vodafone doos aansluit. Dan hoef je niet heel je huis vol te leggen met kabels.

Maar wat stond er precies in het contract (zie vraag van lekkerisdat)?

ac
door acoma - Jun 24, 2014 om 00:31
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit probleem lees ik vaker op fora.
Om het wat duidelijker te maken:
1) Extern ingehuurde "Deur aan deur"-verkopers beloven mondeling dat het mogelijk is om interactieve televisie draadloos te ontvangen.
2) Vervolgens stuurt * een bevestiging met Algemene Voorwaarden waarin staat vermeld dat het met een kabel is aangesloten. Uiteraard leest niemand die AVen, is ook veel tekst.
3) De wettelijke bedenktijd van 14 dagen verstrijkt en opzeggen is niet meer mogelijk.
4) Monteur belt en geeft aan wat hij gaat doen, pas op dit moment komt men erachter dat het niet draadloos werkt.
5) De klant belt boos op naar de klantenservice en probeert zich te beroepen op mondeling gemaakte afspraken.

*Voor Vodafone kun je in principe elke provider invullen. Dit verhaal werkt ook in andere gevallen zoals: "Alles wordt kosteloos aangesloten."; "Ja, u kunt gebruik maken van uw eigen kastjes" en ga zo maar door.

Ik werk zelf ook op een klantenservice en er is niets dat mij zo irriteert als liegende 'deur aan deur'-verkopers!
Ze kunnen zeggen wat ze willen en ik krijg uiteindelijk een - terecht - boze klant die helaas niet meer kan opzeggen omdat de mondelinge overeenkomst niet bewezen kan worden.

@lekkerisdat en pieterwolters:
Het gaat over draadloos TV kijken, want Vodafone levert - volgens hun website - gewoon een modem met wifi.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2014 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

"Draadloos"kijken kan natuurlijk wel. Daar heb je alleen een apparaatje voor nodig dat je in het stopcontact steekt en in het modem en bijvoorbeeld in een andere kamer ook. Dan hoeft er geen kabel van het modem naar een andere etage of kamer.

Kost alleen geld.

En afgezien daarvan men moet nooit iets aan de deur kopen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ba

Bankrekening openen voor kleine commissie met weinig omzet

Goeienavond, 

Ik ben op zoek naar advies m.b.t. het openen van een bankrekening voor commissies, werkgroepen of andere kleine clubjes. 
Dit mag blijkbaar niet op persoonlijke titel, maar een zakelijke rekening is nogal duur als je jaarlijks niet zoveel omzet hebt. 
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

De situatie: 
Ik zit in een commissie die maandelijks ee ... Lees meer

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer