Vodafone vergoedt SMSAdvies kosten niet
Ik kom er pas heel laat achter - nooit meer automatische incasso! - dat ik maandenlang zo'n 40 euro berekend kreeg door SMSAdvies. Vodafone geeft niet thuis :-( De service met de zachte g is niet meer.
Echt, dit is oplichterij. Er is al vaker langsgekomen dat mensen niets weten van een betaalde dienst en we zijn toch zeker niet gek? En communiceren doet de schriftelijke klantenservice van Vodafone ook niet lekker. T-mobile is ook niet leuk, maar ze zijn tenminste duidelijk en redelijk, lijkt. https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-sms-diensten-deel-3-181844
Nu wil ik via rechtsbijstand ook kijken of de oplichtende partijen die achter dergelijke diensten zitten niet een keer aangepakt kunnen worden. Ik kom namen tegen als Voltari, waar providers natuurlijk veel geld aan verdienen. En wat doen de providers dan? Ze richten een stichting Gedragscodes Mobiele Diensten op, met een website als PayInfo zodat we er allemaal aan voorbij gaan dat ze hun netwerken laten gebruiken voor oplichtingspraktijken. Schandalig dat Vodafone niet gewoon per direct alle bedragen terugbetaalt.
Kan Kassa niet eens een echt onderzoek doen? En blootleggen hoeveel en wie er aan deze praktijken verdient? Over de rug van vele kleine consumenten - want zouden ze dit ook durven bij grotere bedrijven die echt niet alle mobiele kosten napluizen? - die allemaal net niet zoveel verliezen dat ze er een rechtzaak voor beginnen.
Heel vervelend allemaal. En Vodafone maar doen alsof wij toch echt zelf stom zouden zijn geweest.
Een abonnement voor een sms-dienst begint niet vanzelf. Ook Vodafone sluit dat niet voor u af. En u kunt Vodafone ook niet verwijten dat u maandenlang uw telefoonrekening niet hebt gecontroleerd.
@ Halex schrijft: "Een abonnement voor een sms-dienst begint niet vanzelf" . Nou dit is niet altijd waar. het kan in sommige gevallen wel "vanzelf" beginnen. Immers veel mensen die last hebben van niet te stoppen SMS diensten kiezen voor een ander 06 nummer. Echter iedere provider geeft een oud nummer na zoveel tijd opnieuw uit. Tja en als U dan een nummer treft wat iemand ooit heeft opgezegd vanwege te veel niet op te zeggen sms-diensten. Tja dan loopt U grote kans dat U dure betaal sms-jes krijgt waar de vorige eigenaar van dat 06 nummer zich al dan niet per ongeluk op heeft ge-abonneerd.
Nee hoor, dat kan niet. Daar zorgt uw provider wel voor. Een hergebruikt 06-nummer gaat schoon over. Graag praktijkvoorbeelden (namen en rugnummers) van de door u geschetste fictieve situatie.
@harry25961 een SMS dienst start nooit vanzelf, u moet altijd zelf OK of START terug sturen. Zie ook: http://www.payinfo.nl/gedragscodes
Via onderstaande link kunt u aan Kassa vragen een onderzoek te doen.
http://kassa.vara.nl/pagina/contact
een website als PayInfo zodat we er allemaal aan voorbij gaan dat ze hun netwerken laten gebruiken voor oplichtingspraktijken.
Die is er juist voor om ongewenste SMS diensten stop te zetten. Wat wilt u dat elke provider alle nummers gaat controleren of ze wel betrouwbaar zijn. Waarom maakt u dan geen gebruik van deze site en lezen we niets over uw laksheid de rekeningen te controleren.
Ik kom er pas heel laat achter - Hoeveel later? Klinkt als méér dan 1 a 2 maanden .........
nooit meer automatische incasso! - Hoe wilt u een telefoon abo afsluiten zonder auto incasso? Pre paid is de enige optie dan nog.
Echt, dit is oplichterij. Kijk uit met de term oplichting, er bestaat ook een term smaad.
Kan Kassa niet eens een echt onderzoek doen? U heeft kennelijk ooit ergens ja op gezegd, dus begin het onderzoek bij u zelf.
En Vodafone maar doen alsof wij toch echt zelf stom zouden zijn geweest. Zoals eerder geschreven, heeft u of vodafoon wat aangegaan?
Als u dan te beroerd bent om uw rekeningen te controleren, zou het misschien beter zijn dat u onder curatele gesteld wordt, dan kunt u terecht een ander verwijten maken als het fout loopt.
Nu niet, nu is het eigen schuld, dikke bult.
Tuurlijk kunnen de "oplichtende partijen ' niet worden aangepakt. Zij bieden een dienst voor bedrag X en u bent daarmee akkoord gegaan.
Ik weet het, u heeft nooit iets gedaan of nergens op geklikt maar de iPhone kabouters of Androids hebben het gedaan en daar kwam u pas na lange tijd achter.
Jammer, oh ja deze bedrijven verdienen een vermogen juist aan klanten zoals u die niet op hun telefoon letten en niet op hun rekening.
Diewilik
"Nooit meer automatische incasso" ==> Ook zonder automatische incasso moet je gewoon betalen. In geval van zelf overmaken denken veel mensen de controle te hebben door niet te betalen als ze het niet met het bedrag eens zijn, waardoor ze in veel grotere problemen komen.
..En communiceren doet de schriftelijke klantenservice van Vodafone ook niet lekker..
Dat is een beetje vaag.
Heeft u deze stappen doorlopen?
https://www.vodafone.nl/support/betaalde-diensten-stopzetten/
Voltari?
Er zal vandaag of morgen wel een webcaremedewerker van Vodafone langskomen die aanbiedt het nog eens te bekijken :).
Dit is inderdaad een kutbedrijf, ook tele2 hoort in dat rijtje thuis. Ze berekenen door aan de klant terwijl je die nrs.niet eens gebruikt hebt. Echt bruut als ze je op deze manier ook nog geld afhandig maken. Ik hoop dat rechtsbijstand staat voor wat deze naam betekend, sterkte!
Lees eens hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten en
hier: https://www.vodafone.nl/support/betaalde-diensten-stopzetten/ ,
misschien helpt het ook om bij berichten via instellingen inforberichten uit te vinken?
Zie ook de andere reacties.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer