JI
door JIW Aug 15, 2016 om 14:57
Computers & telefonie

Vodafone vergoedt SMSAdvies kosten niet

Ik kom er pas heel laat achter - nooit meer automatische incasso! - dat ik maandenlang zo'n 40 euro berekend kreeg door SMSAdvies. Vodafone geeft niet thuis :-( De service met de zachte g is niet meer.

Echt, dit is oplichterij. Er is al vaker langsgekomen dat mensen niets weten van een betaalde dienst en we zijn toch zeker niet gek? En communiceren doet de schriftelijke klantenservice van Vodafone ook niet lekker. T-mobile is ook niet leuk, maar ze zijn tenminste duidelijk en redelijk, lijkt. https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-sms-diensten-deel-3-181844

Nu wil ik via rechtsbijstand ook kijken of de oplichtende partijen die achter dergelijke diensten zitten niet een keer aangepakt kunnen worden. Ik kom namen tegen als Voltari, waar providers natuurlijk veel geld aan verdienen. En wat doen de providers dan? Ze richten een stichting Gedragscodes Mobiele Diensten op, met een website als PayInfo zodat we er allemaal aan voorbij gaan dat ze hun netwerken laten gebruiken voor oplichtingspraktijken. Schandalig dat Vodafone niet gewoon per direct alle bedragen terugbetaalt.

Kan Kassa niet eens een echt onderzoek doen? En blootleggen hoeveel en wie er aan deze praktijken verdient? Over de rug van vele kleine consumenten - want zouden ze dit ook durven bij grotere bedrijven die echt niet alle mobiele kosten napluizen? - die allemaal net niet zoveel verliezen dat ze er een rechtzaak voor beginnen.

Heel vervelend allemaal. En Vodafone maar doen alsof wij toch echt zelf stom zouden zijn geweest.

3588 12 Rapporteer

ha
door halex - Aug 15, 2016 om 15:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Een abonnement voor een sms-dienst begint niet vanzelf. Ook Vodafone sluit dat niet voor u af. En u kunt Vodafone ook niet verwijten dat u maandenlang uw telefoonrekening niet hebt gecontroleerd.

ha
door harry25961 Aug 16, 2016 om 11:26
23 Antwoorden / Vragen

@ Halex schrijft:  "Een abonnement voor een sms-dienst begint niet vanzelf"   .  Nou dit is niet altijd waar. het kan in sommige gevallen wel "vanzelf" beginnen.  Immers veel mensen die last hebben van niet te stoppen SMS diensten kiezen voor een ander 06 nummer.  Echter iedere provider geeft een oud nummer na zoveel tijd opnieuw uit.  Tja en als U dan een nummer treft wat iemand ooit heeft opgezegd vanwege te veel niet op te zeggen sms-diensten.   Tja dan loopt U grote kans dat U dure betaal sms-jes krijgt waar de vorige eigenaar van dat 06 nummer zich al dan niet per ongeluk op heeft ge-abonneerd.

ha
door halex Aug 16, 2016 om 17:38
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor, dat kan niet. Daar zorgt uw provider wel voor. Een hergebruikt 06-nummer gaat schoon over. Graag praktijkvoorbeelden (namen en rugnummers) van de door u geschetste fictieve situatie.

be
door bertwolf Aug 18, 2016 om 14:54
28 Antwoorden / Vragen

@harry25961 een SMS dienst start nooit vanzelf, u moet altijd zelf OK of START terug sturen. Zie ook: http://www.payinfo.nl/gedragscodes

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2016 om 15:07
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Via onderstaande link kunt u aan Kassa vragen een onderzoek te doen.
http://kassa.vara.nl/pagina/contact

gerbera
door gerbera - Aug 15, 2016 om 15:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

een website als PayInfo zodat we er allemaal aan voorbij gaan dat ze hun netwerken laten gebruiken voor oplichtingspraktijken.
Die is er juist voor om ongewenste SMS diensten stop te zetten. Wat wilt u dat elke provider alle nummers gaat controleren of ze wel betrouwbaar zijn. Waarom maakt u dan geen gebruik van deze site en lezen we niets over uw laksheid de rekeningen te controleren.

ra
door ramanah - Aug 15, 2016 om 15:22
135 Antwoorden / Vragen

Ik kom er pas heel laat achter - Hoeveel later? Klinkt als méér dan 1 a 2 maanden .........

nooit meer automatische incasso! - Hoe wilt u een telefoon abo afsluiten zonder auto incasso? Pre paid is de enige optie dan nog.

Echt, dit is oplichterij. Kijk uit met de term oplichting, er bestaat ook een term smaad.

Kan Kassa niet eens een echt onderzoek doen? U heeft kennelijk ooit ergens ja op gezegd, dus begin het onderzoek bij u zelf.

En Vodafone maar doen alsof wij toch echt zelf stom zouden zijn geweest.  Zoals eerder geschreven, heeft u of vodafoon wat aangegaan?

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2016 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan te beroerd bent om uw rekeningen te controleren, zou het misschien beter zijn dat u onder curatele gesteld wordt, dan kunt u terecht een ander verwijten maken als het fout loopt.

Nu niet, nu is het eigen schuld, dikke bult.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 16, 2016 om 00:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tuurlijk kunnen de "oplichtende partijen ' niet worden aangepakt. Zij bieden een dienst voor bedrag X en u bent daarmee akkoord gegaan.
Ik weet het, u heeft nooit iets gedaan of nergens op geklikt maar de iPhone kabouters of Androids hebben het gedaan en daar kwam u pas na lange tijd achter.
Jammer, oh ja deze bedrijven verdienen een vermogen juist aan klanten zoals u die niet op hun telefoon letten en niet op hun rekening.
Diewilik

jo
door jorisw - Aug 16, 2016 om 09:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Nooit meer automatische incasso" ==> Ook zonder automatische incasso moet je gewoon betalen. In geval van zelf overmaken denken veel mensen de controle te hebben door niet te betalen als ze het niet met het bedrag eens zijn, waardoor ze in veel grotere problemen komen.

reflecs
door reflecs - Aug 16, 2016 om 10:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

..En communiceren doet de schriftelijke klantenservice van Vodafone ook niet lekker..
Dat is een beetje vaag.
Heeft u deze stappen doorlopen?
https://www.vodafone.nl/support/betaalde-diensten-stopzetten/

Voltari?

Er zal vandaag of morgen wel een webcaremedewerker van Vodafone langskomen die aanbiedt het nog eens te bekijken :).

pr
door present - Aug 16, 2016 om 10:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad een kutbedrijf, ook tele2 hoort in dat rijtje thuis. Ze berekenen door aan de klant terwijl je die nrs.niet eens gebruikt hebt. Echt bruut als ze je op deze manier ook nog geld afhandig maken. Ik hoop dat rechtsbijstand staat voor wat deze naam betekend, sterkte!

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2016 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten en
hier: https://www.vodafone.nl/support/betaalde-diensten-stopzetten/ ,
misschien helpt het ook om bij berichten via instellingen inforberichten uit te vinken?
Zie ook de andere reacties.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 17, 2016 om 10:32
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JIW,

Uiteraard kan ik me goed voorstellen dat je geen kosten wenst te maken aan een betaalde sms-dienst. Via Payinfo.nl is het inderdaad mogelijk diensten te stoppen en een blokkade op toekomstige diensten te plaatsen. Vervolgens is het enkel mogelijk voor onze klantenservice deze blokkade op te heffen.

Je geeft aan niet op de hoogte te zijn geweest van deze dienst. Via deze link: https://www.vodafone.nl/support/betaalde-diensten-stopzetten/ is het mogelijk een klacht achter te laten die verder door ons onderzocht kan worden. Ook kan dit via My Vodafone, via het tabblad Vragen en verzoeken.

Met vriendelijke groet, Stephan

Vodafone 24/7 Web Crew

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 18, 2016 om 14:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"En Vodafone maar doen alsof wij toch echt zelf stom zouden zijn geweest."

Daar heeft Vodafone toch best wel een punt; a. u wordt zelf klant van Vodafone, beetje googelen en u had dit nooit gedaan. b. u koopt zelf een smartphone, voor sommige is het nu eenmaal verstandiger om voor prepaid en 'n simpele telefoon te gaan (zeg ik het zo netjes genoeg?). c. u geeft waarschijnlijk niets om uw privacy, opdat u toch helemaal niets te verbergen hebt, toch?