jansje
door jansje Dec 30, 2016 om 02:39
Computers & telefonie

Vodafone verhoogt ineens de prijs

Ik heb een vraag over mijn vodafone abonnement. Het contract vernieuwd , Ik betaal al jaren 12 euro per maand. Nu viel mij ineens op dat ik € 12,14 per maand betaal, vanaf oktober. Ik heb de vraag aan vodafone gesteld. Maar degene die ik in de chat had, zei het volgende : Eventuele inflatiecorrecties zijn opgenomen in de voorwaarden van het contract. Hier kunnen we jammer genoeg niets voor je aan veranderen. "  Ik kan het ten eerste niet vinden. Ten tweede, vind ik het wel een beetje raar, ik heb toch een contract  tot 2018. Contract is voor 2 jaar. Een scherp L. ( aub geen commentaar op de 14 cent , het is een principe kwestie voor mij )  Vast bedankt voor uw antwoord.

9455 9 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 30, 2016 om 08:02
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Een degelijke verhoging is inderdaad mogelijk mits dit in de voorwaarden van het betreffende abonnement staat. U moet dus goed lezen. Niet elk abonnement heeft dezelfde voorwaarden. Goed lezen dus en als u het niet kunt vinden dan vragen.

la
door lauraotms - Dec 30, 2016 om 08:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt.. Ze mogen steeds de inflatie meerekenen, verder niks verhogen. Heb ik ook.

Vr
door Vrijheid12 - Dec 30, 2016 om 09:30
7 Antwoorden / 1 Vragen

En KPN doet het ook bij heel veel contracten. Staat in de kleine lettertjes, maar ik begrijp je gevoel als je ziet wat aanbieders allemaal uithalen (lage prijzen en grote bundels) om nieuwe klanten aan zich te binden.

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2016 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft dat met "uithalen" te maken? Hebt u liever hoge prijzen en kleine bundels?

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2016 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen contract bij Vodafone, dus ik kan het niet voor u nalezen, maar daar zijn weleens meer vragen over gesteld en het blijkt wel degelijk in het contract te staan.

ro
door ronny530 - Dec 30, 2016 om 09:52
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Uit de voorwaarden van Vodafone.

"2. Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex
van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan,
mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.
3. Vodafone mag de tarieven of een ander onderdeel van de overeenkomst op ieder moment wijzigen. Vodafone zal je
voorafgaand aan een wijziging informeren. Als je dan het recht hebt om de overeenkomst te beëindigen, dan zal
Vodafone jou daar ook op wijzen en mag je de overeenkomst beëindigen voordat de wijzigingen ingaan."

U kon het niet vinden maar ik binnen 2 minuten, helaas voor u want Vodafone handelt volgens de voorwaarden.

mo
door mof - Dec 30, 2016 om 12:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen
vr1944
door vr1944 - Dec 30, 2016 om 13:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Maar liefst 14 cent prijsverhoging ,dit is niet mis natuurlijk..Op grond van inflatie is onzin ,want er is zover ik weet nauwellijks sprake van inflatie.

Inflatie (CPI) laatste maanden
november 2016 0,60 %
oktober 2016 0,40 %
september 2016 0,10 %
augustus 2016 0,20 %
juli 2016 -0,30 %
juni 2016 0,00 %
mei 2016 0,00 %
april 2016 0,00 %
maart 2016 0,60 %
februari 2016 0,60 %

jansje
door jansje - Jan 11, 2017 om 12:35
131 Antwoorden / 14 Vragen

En toch in al die 9 jaar dat ik nu bij Vodafone zit, Nog nooit een verhoging gekregen.

dm
door dmv Jan 11, 2017 om 18:03
71 Antwoorden / 11 Vragen

Hoe ka ndat? Is dat abb gebonden?

pi
door pieterwolters - Jan 11, 2017 om 21:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inflatiecorrectie wordt al toegepast sinds er inflatie is...