gn
door gnosis Jan 3, 2009 om 22:59
Computers & telefonie

Vodafone vraagt geld voor opvragen beltegoed per sms, kontakt breuk ?




in mei 2007 heb ik mijn vodafone abonnement verlengt met
Vodafone Scherp 125 minuten voor 5,95

Omdat ik weinig mobiel bel , was ik verbaasd dat er veel gebruikskosten

buiten de bundel op de online factuur van december  staan.
Ik zag tot mijn verbazing dat sinds september er 25 cent betaald moet worden
voor een sms met je bel tegoed, dat was altijd gratis.
Ik bel vaak met 1200 om mijn beltegoed

te weten per sms ,trouwens  de computers van Vodafone lopen vaak 4 a 5 dagen achter met het actuele beltegoed.


Zie ook de vele klachten op www.telekomvergelijker.nl


oa over beltegoed en foute facturen van Vodafone.





Ik
bel vandaag met een vage medewerker en die beweert dat voor Vodafone je
altijd al moest betalen voor opvragen bel tegoed, een leugen !!


Ik kan bewijzen met de facturen dat in augustus niks berekend werd voor bellen en sms naar 1200.





Ook moet je nu 25 cent per minuut betalen voor het spreken van de medewerker !
Dat is toch wel een hele grote achteruitgang qua service.
Mijn abo scherp wordt nu wel heel duur,
Ik heb van Vodafone nooit enig bericht gehad over deze tariefsverhoging
en vind het onbeschoft .


De medewerker die ik vandaag sprak was wrs een student,hij wist niks en


zou me verbinden met iemand anders,,,maar ik hoorde niks meer en tja


dat kost me dan 25 cent per minuut ...:-(


Ook staat er op de factuur kosten voor bellen naar

gewone vaste nummers op 24 november, terwijl ik nog bel tegoed had voor 31 minuten op dezelfde dag 24  november.







In de 10 jaar dat ik nu mobiel heb is het opvragen van je beltegoed altijd gratis

geweest zelfs pre-paid !

Kan ik nu per onmiddellijke ingang mijn vodafone abonnement opzeggen
wegens contract breuk ?


Wie weet een email adres van Vodafone ?




1396 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

in ons gezin zijn er ook die vodafone hebben ik ben er niet over tespreken.
altijd problemen als je wat hebt
vandaar ik al jaren t-mobile heb en geen klachten.
al vraag ik 100x mijn belte goed op kost mij niets
en mocht er wat zijn die helpen jou meteen en goed




ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Van www.vodafone.nl

Welke kosten vallen binnen mijn maandelijkse Vodafone Scherp abonnement tegoed?

Het tegoed geldt voor bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland en naar je voicemail. Voor bellen naar of in het buitenland en sms'en gelden andere tarieven. Je kunt deze vinden beltegoeden en sms-bundels van Vodafone Scherp.




ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag gnosis,


Wellicht kun je de problemen rechtbreien als je kontakt opneemt met:


Stuur een mailtje naar Bas of Antoine of Jan


vodafonewebrelations.nl@vodafone.com


(zet in dat mailtje je klantnummer en je mobiele nummer)


en .................geef in je mailtje vooral aan, dat je al berichten hebt gepaatst op verschillende consumentensites.


Sukses en met vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gnosis


Inderdaad een beetje vreemd verhaal. Bij mijn weten, maar ik zit bij HI, is beltegoed opvragen altijd gratis. Ook dat de factuur niet klopt, zou dat ook uitgezocht willen hebben.


Helpdesk bellen schiet doorgaans ook niet op, misschien proberen met onderstaand emailadres.


vodafonewebrelations.nl@vodafone.com  tav: Antoine / vermelden: mob.nr. klantgegevens.


Succes

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Laatste stukje vergeten:

Met een Vodafone Scherp abonnement betaal je € 0,25 per minuut voor bellen naar onze klantenservice. Deze kosten vallen buiten je tegoed.



ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Om het even nog duidelijker te zetten: de bundel die je hebt gekocht, is alleen een belabonnement. Ieder smsje wordt dus apart in rekening gebracht.





ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja, klaarblijkelijk is 1200 geen gratis nummer en moet u er dus voor betalen, inc. het gebruik van uw mobiele telefoon. Het lijkt mij GEEN contractbreuk. (Helaas voor u)

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

er zijn diverse mensen hier die helaas niet goed lezen
en het niet begrijpen.

per 1 september heeft Vodafone , zonder bericht te geven,
besloten voor vodafone scherp abonnementen:

1 betalen voor opvragen beltegoed ( dat was altijd gratis tot 1 sept )

2 bellen naar 12oo te laten betalen.
25 cent per minuut voor spreken met klanten service.

Ik heb mijn kontrakt afgesloten in mei,
toen was dit niet geldig.

Het is dus kontrakt breuk.
Als je in mei een kontrakt voor een jaar hebt,
mag Vodafone niet zomaar haar tarieven verhogen !

Ik zal de rechtsbijstand verzekering inschakelen

Zie ook andere fora zoals Tros Radar waar ook velen klagen
over Vodafone.





ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Contractbreuk is niet de juiste term. Vodafone heeft kennelijk de voorwaarden in je nadeel gewijzigd. Vanaf het moment van publiek maken van die wijziging heb je 30 dagen de tijd om kosteloos je abonnement tussentijds op te zeggen. Nu je zegt dat het per 1 september 2008 is gewijzigd ben je dus te laat. Contract uitzitten en op tijd opzeggen is het devies.


ve
door verwijderd - Jan 6, 2009 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

publiek maken van die wijziging heb je 30 dagen de tijd om kosteloos je abonnement tussentijds op te zeggen.


publiek maken ?
per 1 sept had ik internet opgezegd bij Orange, , had toen geen internet,
Maar Vodafone had me kunnen berichten per email per per brief,
dan had ik meteen opgezegd.
Ik heb in mei 2008 een kontrakt afgesloten en toen was sms en bellen met 1200 gratis.

Vodafone heeft nu tussentijds tariefs -verhogingen doorgevoerd
en dat mag zomaar niet.
De consumentenbond heeft  in 2007 ook bij de rechter gelijk gekregen
toen zorgverzekeraar ONVZ tussentijds haar vergoedingen beperkte.




ve
door verwijderd - Jan 6, 2009 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gnosis,


we hebben inmiddels email-contact en gaan ermee aan de slag.


Antoine
Vodafone Web Relations





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ba

Bankrekening openen voor kleine commissie met weinig omzet

Goeienavond, 

Ik ben op zoek naar advies m.b.t. het openen van een bankrekening voor commissies, werkgroepen of andere kleine clubjes. 
Dit mag blijkbaar niet op persoonlijke titel, maar een zakelijke rekening is nogal duur als je jaarlijks niet zoveel omzet hebt. 
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

De situatie: 
Ik zit in een commissie die maandelijks ee ... Lees meer

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer