Ju
door JulianIsBoos Jul 6, 2016 om 10:21
Computers & telefonie

Vodafone wilt geen geld terug geven na onterechte dienst

Begin dit jaar toen ik onderweg was naar mijn werk hoorde ik opeens een biep in mijn zak. Door de haast om op tijd op mijn werk te komen gaf ik niet gelijk gehoor aan het biepje. 

Toen ik in de trein zat keek ik op mijn telefoon en had ik een sms ontvangen. Het biepje was waarschijnlijk van een advertentie of iets dergelijks wat in mijn broekzak of jaszak is aangeklikt.  

Ik was zonder dat ik er bewust van was aangemeld voor een abonnementsdienst van 5 euro p/w. Ik schrok hier enorm van en heb per direct de klantenservice van Vodafone gebeld om  te melden dat dit niet de bedoeling was en dat ik dit zo snel mogelijk wilde stoppen en dat ik niet van plan was hier voor te gaan betalen. De mevrouw van Vodafone stelde mij gerust en dat ze hier meteen een melding van zou maken en indien er geld af zou gaan ik dit terug zou kunnen krijgen via een klachten formulier die zij ook meteen voor mij had ingevuld. 

 

Echter was dit niet het geval en is er rond de 50 euro bijgekomen aan extra kosten vanwege de afgesloten dienst. Ik was hier niet blij mee en belde Vodafone en ze zouden een onderzoek gaan starten. Tot mij verbazing kreeg ik te horen dat ik mijn geld niet terug krijg en dat ik doelbewust het abonnement heb afgesloten wat dus absoluut niet het geval is. De dienst is uiteindelijk nog eens 2 maanden doorgelopen, terwijl ik dacht dat dit na mijn eerste telefoontje al opgelost was, maar niets was minder waar.

 

De maand erop had ik mijn rekening niet betaald en kreeg hier herinneringen van maar ik d8 bij me zelf laat ze maar even wachten.  Helaas heb iets te  lang gewacht want ik werd geblokkeerd. Na 2 maanden trouwen's want de maand erop had ik netjes betaald. Nadat ik was geblokkeerd heb ik gelijk betaald via ideal en was ik binnen 5 minuten weer in de lucht.

 

De maand erop kreeg dus een extra rekening waar ik niets van af wist voor deblokkade kosten deze waren nog eens 30 euro.

 

Ik ben heel erg teleurgesteld in Vodafone en ik raad iedereen af om hier klant te worden.  

 

2672 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door datzoekikop - Jul 6, 2016 om 10:40
251 Antwoorden / Vragen
0

Dit zelfde verhaal had u bij ALLE andere providers ook kunnen overkomen, dus de kreet "ik raad iedereen af om hier klant te worden" is m.i. onterecht. En nee, ik werk niet bij Vodafone of een andere provider, niemand hier trouwens, voordat we dat weer op ons bordje krijgen.

Ju
door JulianIsBoos Jul 6, 2016 om 12:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt er wel op dat je voor Vodafone werkt! Andere providers die ik zou aan raden is Hollandsnieuwe of T-mobile

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2016 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk.:-)) Hollandsnieuwe is van Vodafone. En we werken allemaal wel stiekem voor Vodafone hoor. :-))

da
door datzoekikop Jul 6, 2016 om 15:11
251 Antwoorden / Vragen

Julian, waar maak je nou uit op dat ik voor vodafone zou werken? Graag je reactie.

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2016 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

En waar kunnen we dan wel klant worden? Zeg het eens. Want andere providers zouden hetzelfde gehandeld hebben.

ca
door carrie - Jul 6, 2016 om 10:51
79 Antwoorden / 1 Vragen
2

Als je op je telefoon de toetsenblokkering aan had staan, was dit niet geebeurd, dus Vodafoon kun je niets verwijten

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 6, 2016 om 10:51
11504 Antwoorden / 15 Vragen
11

De maand erop had ik mijn rekening niet betaald en kreeg hier herinneringen van maar ik d8 bij me zelf laat ze maar even wachten.   

Vodafone heeft hier terecht gehandeld , is uw eigen fout .
Uw gebruikersnaam veranderd er niks aan .

Ju
door JulianIsBoos - Jul 6, 2016 om 10:55
3 Antwoorden / 1 Vragen
1

Als je op je telefoon de toetsenblokkering aan had staan, was dit niet geebeurd, dus Vodafoon kun je niets verwijten

Volgens mij bestaat er de wet koop op afstand en ik heb binnen 5 minuten gebeld en verteld dat dit onterecht was. Hoezo valt hun dan niets te verwijten.
En ja de deblokkade kosten dat is uiteindelijk mijn eigenschuld.

da
door datzoekikop - Jul 6, 2016 om 11:02
251 Antwoorden / Vragen
0

U heeft in de trein de klantenservice van Vodafone gebeld en niet een stop comando naar de partij waar u een "dienst" mee had. Dus .........de verkeerde bericht.

marita5
door marita5 - Jul 6, 2016 om 11:08
11504 Antwoorden / 15 Vragen
0

@Julianisboos , 

Abonnementsdienst is dit Whooshah ? 

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels. 

http://www.payinfo.nl/

https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten

Cookies
door Cookies Jul 6, 2016 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou wel erg toevallig zijn als heet Whooshah is, er zijn honderden van die diensten. Bovendien ook helemaal niet relevant, toch?

marita5
door marita5 Jul 6, 2016 om 11:20
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Wooshah is € 5,- per week ., ik heb de link geplaatst zodat Ts weet wat hij kan doen .of dit relevant is maakt niks uit ...

Ju
door JulianIsBoos Jul 6, 2016 om 11:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee het was 1 of andere tv dienst waar ik nooit van gehoord had IZETV

Ju
door JulianIsBoos - Jul 6, 2016 om 11:26
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

@ MARITAS

Nee ging om de dienst : IZETV

marita5
door marita5 - Jul 6, 2016 om 11:27
11504 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Julianisboos , 

Lees dit eens klik op de rode regel .

https://www.google.nl/search?q=IZETV&oq=IZETV&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8 

Lees in de link van 11.08 ( consuwijzer sms diensten )  wat u kunt doen , scroll naar beneden wanneer u het niet eens bent met de telefoonrekening .

Ju
door JulianIsBoos - Jul 6, 2016 om 11:36
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

@Maritas

Ik zie andere resultaten dan jou. Kun je de link hier in plakken? Echter zie ik heel veel klachten over de IZETV dienst en dat andere mensen dit ook hebben ervaren.

marita5
door marita5 Jul 6, 2016 om 11:38
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Welke link ?

Ju
door JulianIsBoos Jul 6, 2016 om 11:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aha je bedoeld de tijd :)

marita5
door marita5 Jul 6, 2016 om 13:13
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik bedoelde de tijd , uw gebruikersnaam doet u geen goed vandaag ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 6, 2016 om 23:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Je betaling niet doen is echt de domste manier om een geschil op te lossen. 
Maar dat heb je nu zelf ondervonden. 
Diewilik

sw
door swat1500 - Jul 6, 2016 om 23:55
3772 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Wet koop op afstand geld niet voor abonnementen. Voorts heeft u de dienst niet aangekocht bij Vodafone dus kunt hem ook niet door Vodafone laten stoppen. Dat de dienst via het netwerk van Vodafone wordt geleverd maakt dit niet anders.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

empee
empee - Apr 9, 2024 om 20:04
Computers & telefonie

Telefoon staat altijd op handsfree

Mijn twee telefoons van Gigaset (type A270H) staan meteen op de speaker bij opnemen. Vroeger hoorde alleen ik wat de beller te vertellen had en als je dan iedereen wil laten meeluisteren, kon ik op de speaker duwen. Ik denk dat ik iets verkeerd heb ingesteld. Wie kan mij helpen om die handsfree-funktie weer weg te doen? Lees meer

Uy
Uyong - Apr 15, 2024 om 13:38
Geldzaken & recht

Toch een factuur bij 'gratis' bureau WOZ-waarde

Ik heb vorig jaar een bureau ingeschakeld wat bezwaar zou maken tegen de WOZ-waarde. Dat was vorig jaar nog kosteloos voor mij en ik liep geen risico.
De gemeente heeft na uitstel begin dit jaar een uitgespraak gedaan over dit bezwaar. Het bezwaar is ongegrond. Nu brengt het bureau maar liefst 800 euro in rekening, omdat vanaf dit jaar hun kosten niet meer vergoed worden door de overheid. Ik ... Lees meer