Mi
door Mina42 Apr 3, 2017 om 17:12
Computers & telefonie

Vodofone abonnement maar geen woning

Hallo,
Ik zou in april 2017 in een studentenwoning (Brinkside Apeldoorn) gaan wonen en werd toen gebeld of ik daar ook internet van Vodafone bij wilde, dat wilde ik wel. Nu gaat de woning niet door maar blijkt wel dat ik wel een jaar contract bij Vodafone waar ik niets aan heb. Kan ik hier vanaf komen?
Mina

3365 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fa
door familyman - Apr 3, 2017 om 17:14
888 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik vrees dat uw jaarcontract voor uw rekening is. Optie: contractovername voor de nieuwe bewoner? Of contractovername door een bevriende relatie.

Mi
door Mina42 Apr 3, 2017 om 17:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik heb geprobeerd hem over te laten nemen maar de nieuwe bewoner heeft zelf al een contract afgesloten. Dus op het adres lopen nu twee contracten.

fa
door familyman Apr 3, 2017 om 17:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kan je het "iemand anders" via contract overname en verhuizing over laten nemen.

Mi
door Mina42 Apr 3, 2017 om 18:53
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ga ik proberen, bedankt.

tijger1
door tijger1 - Apr 3, 2017 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U krijgt niet elders een woning? U werd gevraagd of u daar internet bij wilde. Door wie werd dat gevraagd? Hoe moet Vodafone weten dat u wellicht een woning krijgt?

Mi
door Mina42 Apr 3, 2017 om 18:30
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik werd gebeld door Welcom (een telecom winkel) zij belde iedereen in het complex en dan kregen we korting.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2017 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe kwam Welcom dan aan de telefoonnummers van de aanstaande huurders? Lijkt me eerder een soort koppelverkoop.

newmikey
door newmikey Apr 4, 2017 om 10:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveelste gevalletje van colportage-gevolgen. Leer eens "nee, dank u" te zeggen.

Mi
door Mina42 Apr 4, 2017 om 21:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wilde de internet wel, mijn vraag was of ik van het contract af kon komen.

vr1944
door vr1944 Apr 5, 2017 om 11:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Valt niet mee om enkel antwoord op de vraag te geven.

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2017 om 16:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen
0

Weldenkende mensen regelen zoiets pas als ze zeker zijn van woonruimte. Helaas voor u maar u zit vast aan het contract.  U beschikt in elk geval over internet in de (loze)ruimte.
Maar misschien kan Vodafone begrip opbrengen voor de situatie en het contract alsnog ontbinden. Regel dit schriftelijk en zeker niet telefonisch met de zgn klantenservice want die bestaat niet bij Vodafone.
Heel soms komt de webcare hier nog wel eens langs.

edgarelsen
door edgarelsen - Apr 5, 2017 om 11:34
32 Antwoorden / 16 Vragen
0

ik weet niet bij jullie 
maar vodafone heeft gin vast internet meer 
het is ziggo samen of hun vaste is internet wat hun hadden is naar t mobile gegaan 



gerbera
door gerbera - Apr 5, 2017 om 14:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen
0

Blijf ik met een vraag zitten, hoe kunt u een internetaansluiting krijgen als u geen woonruimte heeft. Of gaat u nu betalen voor de aansluiting op het adres wat u bent misgelopen? M.a.w. zij kunnen niet leveren wat in het contract is overeen gekomen, tenzij ze een aansluiting verzorgen in een openbare telefooncel of een tentje ergens op straat.
Op grond hiervan moet het volgens mij mogelijk zijn het contract te beëindigen

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 5, 2017 om 15:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wie heeft dit aangeboden, Vodafone of de verhuurder?
Als het via verhuurder gaat en die niet leverde is het zijn probleem.

Als je zelf Vodafone afsloot en benaderde jou probleem.

Als je zelf de woning weigerde zou je moeten betalen maar als verhuurder ander gunt en eerst internet aanbied mag niet.
Dat is misleiding en kun je zo ontbinden.

mo
door mof - Apr 5, 2017 om 16:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heeft u de zaak aan vodafone voorgelegd? Het contract staat op het adres waar u zou gaan wonen. Maar daar woont u niet, dus zou u er redelijkerwijs onderuit moeten komen. Zeker als u op uw huideige adres al ander internet heeft.
wat zeggen de voorwaarden van Vodafone?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 13, 2017 om 09:33
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi Mina, wat jammer dat de woning niet doorgaat! Je geeft aan dat het om een vaste internetaansluiting gaat. Ik ga er dan ook vanuit dat je Vodafone Thuis bedoelt. Deze dienst is onlangs overgenomen door T-Mobile. Graag verwijs ik je naar T-Mobile om deze situatie voor te leggen.

Met vriendelijke groet, Joey

Vodafone 24/7 Web Crew

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer