ma

Vooraf betalen voor onderzoekskosten

Goedemorgen,

Ik heb een Iphone 6s naar de Amac gebracht. Hij deed het niet meer. 2 jaar en 3 weken oud.
Nu moet ik bij inname van de Ipone 6s de ondezoekskosten al betalen van 39.95.
Doe ik dit niet, nemen ze hem niet in. Kan dus niet anders.

Krijg ik na een paar dagen als reactie dat hij niet meer te maken is en een andere mag kopen tegen een gereduceerd bedrag, is nog duurder dan nu een nieuwe nu in de winkel.
Dit blijkt temaken te hebben dat ze uitgaan van de nieuwprijs van 2 jaar geleden.
Men geeft alleen aan dat hij niet meer te maken is, wat er kapot is weten ze niet.

Na contact te hebben gehad met de winkel is me alleen verteld dat de batterij en het beeldscherm het niet zijn, maar wat het wel is weten ze niet.
Batterij is overigens eind december vervangen door Amac, ivm de Apple batterij actie.

Nu is mijn vraag;
~ Mogen ze mijn die kosten wel vooraf laten betalen?
~ Is er een wettelijke regel om de kosten terug te eisen? Alleen zeggen dat hij kapot is en niet meer te maken is vind ik kort door de bocht.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

789 6 Rapporteer

Ge
door Genee - Feb 18, 2019 om 12:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zult de onderzoekskosten altijd moeten betalen, of u het laat repareren of niet.
Maakt dan, naar mijn idee, niet uit of je vooraf of achteraf de €39,95 betaald.
Maar ik heb meer vertrouwen in een Apple vestiging dan een geautoriseerde reparateur.
Mijn advies, bel eens met de genius bar van een Apple vestiging voor advies.
Vooral omdat de iphone maar net 2 jaar oud is.

https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/

marita5
door marita5 - Feb 18, 2019 om 12:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MartiBongers ,

Hij deed het niet meer. 2 jaar en 3 weken oud.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2019 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou m'n gebruikersnaam even wijzigen!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

panter22
door panter22 - Feb 18, 2019 om 12:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt die Iphone toch wel teruggekregen?

tdmduc
door tdmduc - Feb 19, 2019 om 08:35
703 Antwoorden / 2 Vragen

AMAC is niet een Applestore.

Dan zijn er ook nog de kleine zelfstandige winkeltjes die prima iPhones kunnen repareren.

Mijn zakelijke ervaring: lose the iPhone en ga naar Android.

Je betaald te veel voor Apple. Altijd.

Wanneer je deze meneer volgt weet je alles van Appel en hun "praktijken".

▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼▼

https://youtu.be/63ysudto8wc

Thijs12
door Thijs12 - Feb 19, 2019 om 08:58
532 Antwoorden / Vragen

Waarom naar amac? Als er iets kapot is ga je naar je leverancier.