li
door liabour Feb 11, 2016 om 12:35
Computers & telefonie

Voorkomen webgeschiedenis google

L.S. Hoe voorkom ik dat Google op mijn ipad in safari mijn webgeschiedenis opslaat. Kan hem wel wissen maar niet voorkomen Bvd voor jullie reactie Gr Lia

12069 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2016 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

U kunt het bewaren van de zoekgeschiedenis ervaren als een voordeel, maar u kunt u ook aangetast voelen in uw privacy. Daarom kunt u het overzicht wissen en instellen dat Google uw zoekgeschiedenis niet meer bijhoudt.

Dat doet u zo:

  • Ga naar www.google.nl/history
  • Log in met uw Google-account. Vul daarvoor uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.
  • Een overzicht van uw zoekgeschiedenis verschijnt. Google noemt dit webgeschiedenis. Hier ziet u op welke woorden u bij Google hebt gezocht. Zet een vinkje in het grijze vakje links naast de knop 'Items verwijderen' om alle bezochte websites te selecteren. Ziet u dit niet staan, maar wel de knop 'Webgeschiedenis inschakelen', dan worden uw bezochte websites niet bijgehouden en hoeft u verder niets te doen.
  • Klik vervolgens op Items verwijderen.
  • Om ervoor te zorgen dat uw webgeschiedenis ook in de toekomst niet meer wordt bijgehouden, klikt u rechtsboven op het tandwiel en vervolgens op Instellingen.
  • Klik op Uitschakelen en uw zoekgedrag wordt in het vervolg niet meer bijgehouden.

(Bron)

r.kemperman
door r.kemperman Feb 14, 2016 om 11:26
423 Antwoorden / 4 Vragen

En als je niet bij Google inlogt, kan de geschiedenis nooit aan jouw cloudaccount gekoppeld worden.
Verder kan je instellen dat je geschiedenis dagelijks gewist wordt: http://www.appletips.nl/os-x-automatisch-je-safari-geschiedenis-wissen/

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2016 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Met de webbrowser Google Chrome is het mogelijk om op het internet te surfen zonder dat de bezochte websites worden opgeslagen in de geschiedenis. Dit wordt gedaan door de optie “incognito modus”. In incognito modus worden bezochte sites niet opgeslagen in de geschiedenis van je webbrowser en gedownloade bestanden niet opgeslagen in je download geschiedenis. Ook Worden alle cookies verwijderd wanneer je de browser afsluit, alle data (zoals gebruikersnamen, wachtwoorden en bezochte pagina’s) worden dan dus niet opgeslagen.

Een incognito venster openen met Google Chrome

  1. Klik rechtsboven op het Chrome-menu Chrome menu op de browserwerkbalk.
  2. Selecteer Nieuw incognitovenster.
  3. Er wordt een nieuw venster geopend, waarbij het incognitopictogram incognitopictogram in de hoek wordt weergegeven. Je kunt normaal blijven browsen in het andere venster.

Je kunt ook de sneltoetsen Ctrl+Shift+N (Windows en Linux en Chrome OS) en ⌘-Shift-N (Mac) gebruiken om een incognito venster te openen.

(Bron)

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2016 om 12:57
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Liabour,
hier nog een link waar de iPad in voorkomt.

https://support.google.com/websearch/answer/465?hl=nl

freya
door freya - Feb 11, 2016 om 13:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Op je iPad:

Instellingen > Safari > Volg niet > 'inschakelen'

eventueel ook:

Instellingen > Safari > Blokkeer cookies > 'inschakelen'

li
door liabour Feb 11, 2016 om 14:49
15 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Freya
heb ik allemaal gedaanmaar google blijft mijn webgeschiedenis opslaan

jo
door jorisw - Feb 11, 2016 om 13:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In Safari kan je ook nog anoniem browsen. Dan houdt ook de browser niets bij.

li
door liabour - Feb 11, 2016 om 14:44
15 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo edrick3
Heb gedaan wat je zet maar als ik inlog kom ik niet in het overzicht van de webgeschiedenis. Ik kom op de pagina
"web-enapp-activiteit". Ik heb geen tandwieltje wel 3 puntjes met daarin in de volgende mogelijheden
opties verwijderen
instellingen
zoekopdrachten downloaden
help
feedback verzenden.
In instellingen kom ik in "Uw zoekopdrachten en browse-activiteit "waarin ze vragen de geschiedenis van chrome en andere
apps in uw web-enapp-acitiviteit op te nemen.
Misschien duizelt het je inmiddels na dit hele verhaal, mijin ieder geval wel.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2016 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de app van Google op uw I-pad hebt en die opent, hebt u in de linkerbovenhoek een tandwieltje.

Op een I-pad heb je geen crtl of shift of N toets.

marita567
door marita567 - Feb 11, 2016 om 16:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo liabour ,

Misschien is dit een oplossing ,

http://www.appletips.nl/de-safari-geschiedenis-aanpassen/

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2016 om 17:22
7176 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt ook deze zoekmachine gebruiken om geen geschiedenis achter te laten.

https://www.startpage.com/

ph
door philip36 - Feb 11, 2016 om 17:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Er zit in safari wel een privé modus.
In die modus komen de bezochte websites en zoekopdrachten niet in de map Geschiedenis.

In safari rechtsboven op icoon van 2 overlappende vensters tikken.
Daarna op woordje Privé tikken, daarna op Gereed.
De balk in safari wordt nu zwart met witte letters.

pe
door per - Feb 12, 2016 om 12:48
20 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er in hemelsnaam mis met het opslaan van de webgeschiedenis door google ?
Waar zijn mensen bang voor ?
Denkt u dat er een mannetje bij Google zit dat alles zit na te kijken waar u geweest bent.
Of bent u bang dat de overheid morgen bij u op de stoep staat : u hebt op nu.nl gekeken, waarom ?
Kan iemand mij nu eens concreet antwoord geven op de vraag waar moet ik bang voor zijn.
Voor ongewenste reclame kan in de browser (Chrome) een plugin worden geinstalleerd.
Ik help mensen met computerproblemen, en kom zoveel (in mijn ogen ongefundeerde) angst tegen.
Laatst iemand die wilde geen Gmail want dan zou de privacy in het geding zijn.
Op mijn vraag of er angst was dat ergens een mannetje de email zou meelezen, kreeg ik geen antwoord.
Angst en wantrouwen verzieken uw leven.
Laat de webgeschiedenis een jaartje staan en zie wat er vervolgens allemaal misgaat.
Als er dan van alles misgegaan blijkt te zijn, snel opruimen die webgeschiedenis.

endemion
door endemion Feb 12, 2016 om 18:03
237 Antwoorden / 3 Vragen

https://duckduckgo.com/privacy#s1

r.kemperman
door r.kemperman Feb 14, 2016 om 11:28
423 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een partner, ouder of kind dat niet mag zien op welke sites er gekeken is?

pl
door plebpleb - Feb 12, 2016 om 14:36
113 Antwoorden / 60 Vragen

Google chrome blijft 'n ramp...Als men de laptop aanklikt zijn er steeds rare fratsen...
Bladwijzer was ineens helemaal verdwenen en moet dan bijna alles weer invoeren wat ooit is opgeslagen...
Geschiedenis moet ook telkens verwijderen...Anders is de laptop ook veel te traag...

Cookies
door Cookies Feb 13, 2016 om 09:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is geen probleem van Chrome, maar of een probleem op je laptop of een gebruikersfout. En geschiedenis kun je dagelijks laten wissen, even instellen / extensie gebruiken.

marita567
door marita567 Feb 13, 2016 om 10:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo plebpleb ,  installeer deze extensie bij chrome (Click & Clean ) en vink aan geschiedenis verwijderen bij afsluiten , kijk ook bij instellingen van deze extensie .

pe
door peterkeller - Feb 12, 2016 om 17:47
66 Antwoorden / 0 Vragen
endemion
door endemion - Feb 12, 2016 om 17:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ook een optie DuckDuckGo Gebruiken.

li
door liabour - Feb 13, 2016 om 10:50
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wil iedereen  bedanken voor hun reactie. Mijn probleem is opgelost.

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 13, 2016 om 11:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@liabour
En wat was de oplossing?

li
door liabour Feb 14, 2016 om 14:56
15 Antwoorden / 15 Vragen

Eigenlijk het enige wat soelaas biedt is de suggestie in safari de privemodus te gebruiken,
nadeel: iedere keer opnieuw doen.

ph
door philip36 Feb 15, 2016 om 13:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@LIABOUR Als safari ingesteld wordt op privemodus blijft dat zo totdat u de standaard modus weer kiest