doetinchem
door doetinchem Mar 23, 2006 om 20:00
Computers & telefonie

Vragen over Zone Alarm Security Suite

Kan het programma Zone Alarm Security Suite gelijktijdig met het Norton Antivirus programma op de PC geïnstalleers zijn? Er zijn n.l. problemen met de e-mail protection. Ook het installeren van Zone Alarm Security Suite verliep niet vlekkeloos. Bestaat er ergens een Nederlanse handleiding voor dit programma?

1056 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo doetingem,

Of beide applicaties naast elkaar werken weet ik niet want ik gebruik ze beide niet. Ik heb wel een paar manuals gevonden. (zie onderstaande links)

Zone Alarm Manual (Engelstalig)

Zone Alarm Manual (Nederlandstalig)

Succes

M.vr.gr. Bitbyter

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het raar dat het installeren niet vlekkeloos liep. Ik heb zelf beide programma's draaien. En echt zonder problemen. Af en toe zonealarm updaten, zonder problemen. Bij updaten installeer je het eiegenlijk opnieuw en nooit problemen gehad. RAAAAAAR.

succes YXL.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de gratis ZoneAlarm zijn er wel Ned.handleidingen te vinden, maar voor de Security Suite kan ik ze niet vinden.

Als je het product in een winkel koopt zit er wel een Ned.handleiding bijgeleverd op cd-rom.

Misschien dat ze in een computerzaak zo vriendelijk willen zijn om die
handleiding voor jou op een Floppy of op een stick te willen zetten.

Ik denk dat het inderdaad verstandiger is om Norton te verwijderen of uit te schakelen.

Twee virusscanners tegelijkertijd laten draaien is vragen om moeilijkheden.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

By the way, een officiële Nederlandse installatiehandleiding voor ZASS is er niet.
De Nederlandse markt is te klein voor ZoneLabs om hiervoor een aparte handleiding te schrijven.
Het kan wel eens zo zijn dat een enthousiaste gebruiker een soort van handleiding schrijft, maar daar moet je maar net tegen aan lopen op internet.

P.s. als je updates voor ZASS installeert volg dan de onderstaande werkwijze.
Hierdoor blijven alle instellingen gehandhaaft en hoef je niet opnieuw je license-key in te voeren en te registreren.
Zoals je wellicht weet bestaan de updates van ZASS uit een volledige nieuwe versie van het programma en dit vergt een ietwat afwijkende installatiemethode.

Upgraden naar nieuwe versie vanaf Zonelabs site.
Download de nieuwe versie, schakel ZASS uit en installeer de nieuwe versie op dezelfde locatie als de bestaande, dus dezelfde programmamap kiezen.
Vorige versie niet verwijderen.
Kies 'nieuwe installatie' i.p.v. update/upgrade.
Maak eerst de Internet cache, de prullenbak en de Tempfiles leeg.

Groet,
Enterprise

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste doetinchem,

In theorie kan dat wel door in ZoneAlarm Security Suite (ZASS) de antivirusfunctie uit te schakelen, maar ik raad het wel af.
Ten eerste omdat de AV-protectie van ZASS beter is dan die van Norton (eigen ervaring!) en de updates bij een nieuw virus sneller beschikbaar komen.
Daarnaast zijn zowel ZASS als Norton AV programma's die nogal wat capaciteit eisen van je systeembronnen, hoewel ZASS een stuk minder processorcapaciteit verlangt dan Norton (zéker als de AV onderdeel is van Norton Internet Security, die raad ik écht af).
Dus beide programma's tegelijk gebruiken (zij het op de 'achtergrond') is niet aan te bevelen.

Dus waarom zou je Norton AV willen gebruiken als je ZoneAlarm Security Suite hebt, deze is ook nog eens een stuk gebruikersvriendelijker en alle denkbare beveiligingsfuncties zitten erin, zoals:

Firewall Pro-versie
Program Control
Antivirus/Antispyware
E-Mail protection
Privacy control (ActiveX, Mobile Code, Add-blocking, cookies etc...)
IM Security (bewaakt Instant Messaging)
Parental Control
Alerts & Logs (waarbij bij een aanval van buitenaf de herkomst hiervan achterhaald kan worden, mooie functie!)

Wat betreft het Email-protection probleem, zowel NAV als ZASS hebben deze functie op de achtergrond draaien (resident) en dat geeft geheid problemen.
Vergelijk dit maar met het gelijktijdig draaien van twee actieve firewalls.
Ik zou de Email-protection van Norton uitschakelen als ik jou was, die van ZASS is beter.

P.s. ik gebruik zelf ZASS versie 6.1.737.000 (laatste versie) en wil nooit meer iets anders.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de zeer uitvoerige uitleg

Doetinchem

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan, en als je nog vragen hebt over ZASS dan horen we het wel.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2006 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dirck,

Als er een Nederlandstalige handleiding is gemaakt voor ZoneAlarm Security Suite is dat gedaan door de Nederlandse importeur van de ZoneLabs produkten.
Deze zal dan inderdaad in de winkel bij de ZASS-CD geleverd worden.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

norton is een goede virus bestrijder maar ook bij mij geeft deze problemen samen met zone alarm.

de helpdesk van norton  kon me  niet helpen,blijkbaar is er een registry  file of prg die deze vast laat lopen.
ik heb mijn geld teruggekregen van norton en draai nu  met nod32 .
daar draait zone alarm zonder porblemen op!!

perfect niet duur anti virus prg met bijna dagelijkse update's!

iets van € 32,00 per jaar

gr

laptop

ve
door verwijderd - Mar 24, 2006 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton is goed maar zuigt energie en aandacht van de computer en de gebruiker.

 NOD32 is het beste Antivirusprogramma. AVG heeft een gratis 'light'-versie en beschermd tientallen miljoenen gebruikers en is bijna net zo goed. Bedenk dat geen enkel Antivirus-programma volledige bescherming bied. Omdat het zo is dat er eerst een nieuw Virus op internet actief moet zijn. Vooraleer er een Anti-virus door de fabrikant kan worden gestuurd aan de gebruikers van een Antivirus programma. Er worden dus altijd eerst een aantal computers besmet voordat het bestaan van een nieuw virus onderkent wordt.

Wat de 'vuurmuur'-firewall betreft:

Zonealarm heeft een gratis 'light'-versie van hun Firewall-programma  dat je beschermd op internet en tientallen miljoenen gebruikers kent.

Zonealarm en AVG werken prima samen en zorgen zelf voor de updates.

Wat Antivirus programma's vrijwel en of geheel niet zien zijn de Trojans en andere Spyware. Dus zorg voor een Firewall, een Antivirus-programma EN een programma dat Spyware,Trojans opvangt.

In HITMAN-PRO dat gratis voor je werkt

zitten populaire top-tien programma's die de computer beschermen. HITMAN-PRO is een Nederlandse uitvinding, het ei van Columbus. Hitman-pro zoekt na het indrukken van de START-knop op internet naar de beste programma's en updates van dat moment. Hitman-pro kijkt ook of  de veiligheidsinstellingen van windows XP niet verkeerd staan ingesteld. Nooit meer zelf programma's opstarten downloaden en zoeken naar updates.... druk op start en zet een kop thee..

1- AVG   avg free

2 Zonealarm  zonealarm free

3. Hitman Pro nederlands  hitman-pro free

succes! groeten,  Gabriel-  http://gabrielse.blogspot.com/

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat de emailbescherming betreft met behulp van de instellingen in het 'Suite" programma dat ZoneAlarm sinds kort ook aanbied ...

De beste email bescherming krijg je van je provider. De veiligste manier vind ik nog steeds en steeds weer de email-service van GOOGLE. Google-email, of "gmail" heeft de  virusscanners die wij consumenten nooit zullen kunnen kopen, en er werken de beste programmeurs. Waarom moeilijk en duur doen als je een gratis emailadres bij Google kunt krijgen. Dat spam automatisch in het spam-mapje plaatst. Je krijgt dus Nooit vervelende spam te zien. En je hebt de grootste betrouwbaarste email inbox ter wereld voor de consument. Nu al 2700 Megabytes per emailadres.. Plus je kunt elkaar bestanden (filmpjes etc.) versturen van 10Megabyte per email. .Vorige week kregen 'we' allemaal een gratis HomePage van 100mb waarmee je met je muis in 2 minuten een webpagina maakt met je eigen kleuren en logo. Sinds een half jaar kun je met Google-PICASA al je foto's gratis met 1-klik op een eigen Foto-weblog van 200MB plaatsen( Ga plaatjes kijken op mijn foto-weblog- onderaan dit bericht). En binnenkort kunnen de gebruikers van Google-email ook gebruik gaan maken van hun eigen harde-schijf op Google . Je kunt dan overal ter wereld op je 'eigen' computer werken. Ook gratis.En met de Google-AdSenSe(gratis) kun je op je gratis homepage ook nog een paar honderd euro per jaar verdienen. Ook gratis overgemaakt op je bankrekening.(nu zo'n dertig euro per maand en stijgende) Zo word internet gratis.

De ellende is dat je voor het controleren van je email met bijvoorbeeld Zonalarm Security Suite, en al die andere programma's, tijd kwijt bent met het instellen van die bescherming. En zoiets is nooit eenmalig, en tenslotte ga je weer iets anders gebruiken, etc.etc.

Ik probeer geen reklame te maken voor gmail want dat hebben ze ook niet nodig bij Google. Maar ik zie zoveel mensen steeds meer spam en virussen ontvangen en zoeken naar oplossingen binnen de grenzen van hun eigen vaak Nederlandse Internet-Provider of een programma. Ik hoop dat het iemand helpt.  hartelijke groet, g.

KLIK HIER   - voor mijn Plaatjes

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag voor enterprise: prullemand leeg maken kan ik wel, maar zou je me uit kunnen leggen hoe je de Internet Cache en de Tempfiles leeg maakt.                                                                              Bij voorbaat dank Doetinchem

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Handmatig de internetcache legen:
Ga naar Configuratiesscherm > Internet-opties > Algemeen en kies Bestanden verwijderen (ook de off-line items verwijderen).

Handmatig de Windows Tempmap legen:
Ga naar C/Windows/Temp en verwijder alle bestanden in deze map.
Het kan voorkomen dat sommige bestanden zich niet laten verwijderen omdat ze in gebruik zijn door een programma. Laat deze gewoon staan.

N.B. Er zijn ook gratis programma's verkrijgbaar die naast deze cache en tempmappen nog veel meer kunnen schoonmaken (bijvoorbeeld CCleaner) maar om ZASS te kunnen updaten is dat nu even niet nodig.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje aan Enterprise.

Handmatig de Windows Tempmap legen:
Ga naar C/Windows/Temp en verwijder alle bestanden in deze map.
Het kan voorkomen dat sommige bestanden zich niet laten verwijderen omdat ze in gebruik zijn door een programma. Laat deze gewoon staan.

Bedoel je alleen de INHOUD van de mappen, die aan Temp hangen. Of MAP met inhoud?  I'm (still) a newbee.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de inhoud van map...

E.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
nogmaals vragen voor enterprise.

Beste enterprise.

Heb Norton AV verwijderd en ook ZASS. Heb Internet cache, de Tempfiles leeg gemaakt en ook de prullenbak. De pc opnieuw op- gestart en ZASS weer geladen.Opnieuw enkele foutmeldingen. Maar ZASS doet het ondanks die meldingen. Ik zal ze hier onder noteren, misschien kun je er wat over zeggen.

LSP conflict, Layered Service Provider (LSP) software is part of the Windows Internet Communication protocol. Unable to active IM Security. We have detected an LSP software conflict that could interrupt your access to the Internet. To prevent this. we have automatically disabled the two ZASS features that rely on LSP: IM Security and E-mail scanning. You can manually turn these features on from within your product.

Wanneer IM Security van off op med. gezet wordt komt de volgende melding:

ZASS conflict detected, ZASS detected a conflict with a third party software. As a result IM Security and AV e-mail scanning wil not be enabled until the conflict had been resolved.

Beide meldingen zullen denk ik met elkaar te maken hebben. Weet niet wat er mee te doen.

Zou je me de juiste(beste) instellingen van ZASS kunnen doorgeven

Firewall(ik heb high en med)
Program Control(ik heb med,aut en off)
Antivirus/Antispyware(ik heb on en on)
E-Mail protection(ik heb 3x on)
Privacy  (ik heb med,med en off)

ID Lock(ik heb med)

IM Security (ik heb off)
Parental Control (staat op off)
Alerts & Logs (ik heb med,on en high)

Bedankt voor alle moeite, doetinchem

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
nogmaals vragen voor enterprise.

Beste enterprise.

Heb Norton AV verwijderd en ook ZASS. Heb Internet cache, de Tempfiles leeg gemaakt en ook de prullenbak. De pc opnieuw op- gestart en ZASS weer geladen.Opnieuw enkele foutmeldingen. Maar ZASS doet het ondanks die meldingen. Ik zal ze hier onder noteren, misschien kun je er wat over zeggen.

LSP conflict, Layered Service Provider (LSP) software is part of the Windows Internet Communication protocol. Unable to active IM Security. We have detected an LSP software conflict that could interrupt your access to the Internet. To prevent this. we have automatically disabled the two ZASS features that rely on LSP: IM Security and E-mail scanning. You can manually turn these features on from within your product.

Wanneer IM Security van off op med. gezet wordt komt de volgende melding:

ZASS conflict detected, ZASS detected a conflict with a third party software. As a result IM Security and AV e-mail scanning wil not be enabled until the conflict had been resolved.

Beide meldingen zullen denk ik met elkaar te maken hebben. Weet niet wat er mee te doen.

Zou je me de juiste(beste) instellingen van ZASS kunnen doorgeven

Firewall(ik heb high en med)
Program Control(ik heb med,aut en off)
Antivirus/Antispyware(ik heb on en on)
E-Mail protection(ik heb 3x on)
Privacy  (ik heb med,med en off)

ID Lock(ik heb med)

IM Security (ik heb off)
Parental Control (staat op off)
Alerts & Logs (ik heb med,on en high)

Bedankt voor alle moeite, doetinchem

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZONEALARM HAN OP ZIC WEL,MAAR KOOP DAN HET VOLLEDIGE PAKKET,EN VERWIJDER NORHON HELEMAA UI T DE PC,OOK UIT DE REGISTER,DOET P.C.CLEAN 2.0 OF HOGERE VERSIE.

PROBLEEM VER HELPEN,,BIJ NORTHON ,VINKJ EBIJ E MAIL IN EN UIT ,NIET AAN KLIKKEN.

GAN U UIT NOTHON ,GA NU NAAR JE MAILLNOKS,GA NAAR EXSTRA- OPTIE EN KLIK AAN HOE JE DE BEVEILIGINGT WILT INSTELLEN,1  MEER NOGELIJKHEDEN,KAN LEIDEN VOOR MEER RISICO. KIJK IN HET WINXPBOEK EMAILBEVEILIGING

ALS MEN NOHTON 2005OF 2006 OP DE PC STAAT,PLAATS DAN GEEN ANDERE VIRUSSCANNER ER BIJ!!!!DIT GEEFTCONFLICKTEN!!!!!!!! HET PAKKET VAN NORTHON 2005 IS NIET GESCHIKT VOOR PENTIUM3 P.C.,NORTHON VREET GEHEUGEN ZO WEL HDSCHIJF ALS INTERGEHEUGEN!!!!!KAN ALLEEN ALS MEN 2X512 SDRAM IN JE PC HEBT ZITTEN,KAN EENP3 HET WEL AAN?????DEACHT IK ZO,MAAR VRAAG DIT VOOR DE ZEKERHEID BIJ DE DEALER WAAR JE DE PC GEKOCHT HEB TOEN DIE TIJD.

WEL EEN SPAMFILTER EN EEN SPYSWEEPER OP DE PS PLAATSE,OF EEN ADWARE SOFTWARE,HITMANPRO.NL

KAN OOK,MAAR HITMAN PRO IS EIGELIJK GEEN VOLLEDIG PAKKET MAAR EEN DEMOPAKKETTEN 6-1 PROGRAMMA.

IN DE HOOP DAT JE DE ORGINELE GAAT AANSCHAFFEN,DIT HEB IK VERNOMEN WEBROOT.BV.UOIT UTRECHT,WAAR IK ZELF OOK WOON.SINDS 1985.WEBROOT  IS DE UITGEVER VAN SPY-SWEEPER.SUCCES T.D.DE JONG

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste doetinchem,

Het LSP-conflict wordt zoals uit jouw tekst duidelijk is veroorzaakt door nog aanwezige software 'van derden' en dit zouden restanten kunnen zijn van de Norton software.
Norton antivirus installeert naast het AV-programma namelijk ook nog wat software t.b.v. het updaten van de virusdefinities en de registratie.
Ga eens naar Configuratiescherm > Software en verwijder hier de nog aanwezige software die je kan vinden onder de naam LiveReg en LiveUpdate.
Vewijder deze, start je PC opnieuw op en probeer dan nog eens of IMSecurity en de Email-protection wel willen werken...

N.B. Als dit probleem is opgelost zullen we het hebben over de juiste instellingen van de ZASS-functies.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise

Ik weet niet of je dit bericht nog onder ogen krijgt. Ik klik op reageren bij jou antwoord van een week geleden, maar mij is niet duidelijk of je dit bericht ook daadwerkelijk nog ziet. Daarom even een kort berichtje alvorens mijn vraag te stellen over ZASS.

Met de PC was niets meer te beginnen na het verwijderen van Norton AV (misschien te veel verwijderd) en moest de PC naar een PC winkel, omdat zij nog wel bestanden konden redden.

Stuur svp een bericht wanneer je dit  gelezen hebt.

doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb je bericht gelezen Doetinchem...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise hier ben ik dan weer.

Ik had ook nog Regclean geinstalleerd, wat een van de adviesen van de kassasite was.Hierna ging het helemaal mis. Het lukte dus niet mijn PC met  een systeemherstel weer aan de praat  te krijgen en ik had al jaren geen back-up meer gemaakt. Dat hebben ze in de winkel gedaan.Het installeren van ZASS ging hierna zonder conflict meldingen. Misschien kwam het niet door NAV alleen maar heeft zich de afgelopen jaren nog meer narigheidn in de PC genesteld.

Ik wil wel met ZASS blijven werken en mijn vraag is wat de beste instellingen zijn van ZASS

Bij voorbaat dank

doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste doetinchem,

De juiste instellingen van ZASS hangen ook gedeeltelijk af van je eigen surfgedrag.
Als
je een 'veilige' surfer bent kan je de beveiligingsinstellingen wat
lager zetten dan dat je iemand bent die altijd maar iedere link
aanklikt die hij tegenkomt of vanuit een email of op een website
aangeboden krijgt...
De instellingen zijn ook nog afhankelijk van de webbrowser die je gebruikt, ik ga er vanuit dat je Internet Explorer gebruikt.
Ik kom daar straks nog op terug.

Ik zal hieronder de instellingen neerzetten zoals ik ze zelf heb staan, met daarbij de eventuele motivatie.

Firewall
Internet Zone > High
Klik
op Custom, hier staat standaard ingesteld: Allow Broadcast/Multicast en
Block incoming Netbios (poort 135,137-9 en 445) en die kan je laten
staan.
Tip: zet hier een vinkje bij 'Block incoming ping (ICMP echo)'.
Dit voorkomt dat jouw PC reageert op een pingverzoek van buitenaf.
Deze pingverzoeken worden vaak gedaan om te checken of een PC online is, en dat gaat niemand iets aan...

Trusted Zone > Medium
Custom is niet nodig.

Program Control
Program Control > Medium
Custom
> haal alle vinkjes weg (deze beveiliging gaat 'drie lagen diep' en
anders wordt je helemaal gek van de meest onnozele meldingen).

SmartDefence Advisor > Off

Automatic Lock > Off

Zie vervolg...

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg...

Antivirus/Antispyware
Spreekt verder voor zich denk ik...beide aanzetten en automatisch laten ipdaten.

E-mail Protection
Je kan naar keuze instellen of je je inkomende en uitgaande mail wil laten checken op virussen.
Ik check alleen inkomende mail, ik zorg er zelf uiteraard voor dat ik geen virussen verstuur.
Junk e-mailfilter > Off
Ik gebruik daar andere software voor (MailWasher Pro)

Privacy
Cookie Control > heb ik zelf Off staan want dat belemmert me toch teveel, jij hebt 'm op Medium staan en dat is goed.
Ad-Blocking > heb ik ook Off staan maar naar keuze kan die op Medium.
Speel een beetje met deze instellingen (Cookies en Ads) want als je alles op High zou zetten kan je bijna geen website meer bezoeken.

Mobile Code Control > Dit vraagt wat extra uitleg: ik heb 'm zelf Off staan want ik gebruik Firefox als webbrowser en deze accepteert zowieso geen ActiveX-objects zoals Internet Explorer dat wel doet.
Voor Internet Explorer adviseer ik de volgende instellingen: klik op Custom en zet hier alleen een vinkje bij 'Block embedded objects (Java, ActiveX)'.

ID-Lock
Heb ik Off staan (alleen aanzetten op Medium of High als je daadwerkelijk wachtwoordbestanden o.i.d. in de Vault (kluis) bewaart, zoniet heeft dit geen enkele functie.

IM Security
Heb ik ook Off staan.
Staat voor 'Instant Messaging Service Security', alleen aanzetten als je veel chat via bijvoorbeeld MSN of één van de andere bekende chatprogramma's.
Via deze programma's worden veel virussen en andere rotzooi verspreidt en IM Security zorgt ervoor dat deze niet op je PC terecht komen via MSN o.i.d.

Parental Control
Off, tenzij je je kinderen gecontroleerd wil laten internetten.

Alerts & Logs
Deze instellingen zijn niet van invloed op de beveiliging maar hiermee bepaal je welke waarschuwingen je wilt krijgen.
Ik heb ze staan op respectievelijk Medium, On en Medium.

Dat zijn ze dus.
Je kan deze hele configuratie (alle instellingen dus) trouwens ook opslaan zodat je deze bij een volgende keer niet allemaal opnieuw hoeft in te voeren.
Dit doe je bij Overview > 'Backup and restore security settings'.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg van zaterdag, ik heb de ZASS instellingen aangepast. Geeft een veilig gevoel dat het nu in orde is. Toch heb ik nog 3 aanvullende vragen.

Als de PC opgestart is verschijnt op het scherm advanced security status met een overzicht van ZASS(in 1 dag staat ¨Total Intrusions blocked¨ al op 70). Je hebt dan 3 mogelijkheden om te kiezen. Ik neem aan dat je de middelste moet aanklikken (to begin or continue your trial click here). Is dit juist?

Nu de harde schijf opnieuw geformateerd is heb ik in een keer ook de beschikking over het Windows beveiligingscentrum (heb ik de afgelopen jaren nooit kunnen vinden). Moet de firewall hiervan aan of uit staan?

En de laatste vraag, bij het openen van Outlook Express komt er een pop-up scherm met de tekst map maken, dit is zo weg te klikken. Op één van de balken zijn 3 icoontjes van ZASS aanwezig en de opmaak van Outlook express is nog niet in orde. Na wat heen en weer geklik verschijnt de tekst: ZASS will not work unless you display your folders list, you can display this by pulling down the ¨vieuw¨menu and selecting the ¨layout¨menu item, then checking the ¨folders list¨check box. Hier doe ik niets , klik alleen op oke en ik heb uiteindelijk de opmaak die ik graag wil. Dit hele verhaal geldt niet wanneer in ZASS alles bij E-mail protection op off staat. Is wel lastig, is hier nog wat aan te doen? Ik internet via de kabel, op de website van Chello is het ook mogelijk een spam en e-mail filter in te stellen, zou dat voldoende zijn?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite,

doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Doetinchem,

Op je eerste vraag wil ik een wedervraag stellen: wat is dat met die 'trial'...?
Ik was in de veronderstelling dat je een reeds gekochte versie van ZASS hebt en geen probeerversie.
Daarnaast is dat venster 'advanced security status' mij niet bekend en dus ook niet de vragen die je in dit venster krijgt over het starten van een trial.
Jij zal in dit geval 'continue your trial' moeten kiezen, lijkt me...

Je tweede vraag is eenvoudig te beantwoorden, de PC-winkel heeft naast je Windows XP besturingssysteem ook SP2 (Service Pack 2) voor je geïnstalleerd.
Daarin zit het beveiligingscentrum dat je voorheen niet had.
Een andere reden zou ik niet weten, tenzij dat 'Beveiligingscentrum' je nooit is opgevallen.
De Windows firewall moet uitstaan als er een andere firewall aktief is.
In dit geval is dat de firewall van ZoneAlarm maar dit geldt in z'n algemeenheid voor alle gevallen, er mag altijd maar één software-firewall actief zijn op je PC (dit staat overigens los van een firewall die in een modem/router zit, deze is hardwarematig).

Je derde vraag komt me ook vreemd voor maar dat zal liggen aan het feit dat ik al jaren geen Outlook Express meer gebruik.
Maar als ik jou was zou ik maar gewoon dat vinkje zetten bij de folders list check box en kijken wat er gebeurd.
ZASS zal nu waarschijnlijk gewoon de e-mailscanfunctie gaan gebruiken en hoef je niet de spam en emailfilter van Chello te gebruiken, die van ZASS is beter.
Mocht er na het zetten van dat vinkje iets niet goed gaan probeer dan dat vinkje weer uit te zetten.

Vraagje: welke versie (betaalde of trial?) heb je eigenlijk precies?
Dit kan je vinden onder Overview bij Version Information.
En wat staat er bij Licensing Information...?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag enterprise,

Het gaat om versie 6.1.737.000, bij licensing information staat trial license, you have 13 days remaining in trial period. Vandaar het beginscherm.In het beginscherm is ook de mogelijkheid het programma te kopen of om de license key in te voeren, misschien is dat niet goed gegaan met het installeren. Ik zal de PC eens opnieuw opstarten en de license key nog eens invoeren. Je hoort nog van me.

Groeten doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo enterprise,

Na het invoeren van de schijnbaar goede license key, kwam er meteen een melding dat er een upgrade was. Die heb ik gedownload volgens jou aanbevelingen, zie hieronder. Voor ik verder ga heb ik daar nog 2 vragen over.

Upgraden naar nieuwe versie vanaf Zonelabs site.
Download de nieuwe versie, schakel ZASS uit en installeer de nieuwe versie op dezelfde locatie als de bestaande, dus dezelfde programmamap kiezen.
Vorige versie niet verwijderen.
Kies 'nieuwe installatie' i.p.v. update/upgrade.
Maak eerst de Internet cache, de prullenbak en de Tempfiles leeg.

Wat bedoel je met schakel ZASS uit en ik kan kiezen tussen upgrade en clean install, welke moet ik kiezen, want iets van nieuwe installatie zie ik niet.

Groeten, doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat je de nieuwe versie van ZASS gaat installeren schakel je eerst ZASS uit door op het icoontje (rechtsonder in het systeemvak) te rechtsklikken en te kiezen voor Shutdown ZASS.
Hierna begin je de installatie van de nieuwe versie en kies je voor Clean install.
Tijdens de installatie zal de installer ervoor zorgen dat de nieuwe ZASS over de oude wordt heengeïnstalleerd, met behoud van license-key en een aantal instellingen.
Je zal echter ook tijdens de installatie weer een aantal vragen moeten beantwoorden die je bij de eerste installatie ook al hebt gegeven.

Als je deze installatiewijze niet volgt en eerst de oude versie verwijderd moet ALLES opnieuw gedaan worden.

Succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo enterprise

Heb van ZASS nu versie 6.1.744.001 Moest wel alle instellingen weer opnieuw volgens jou advies inbrengen. Back-up maken via Overview was niet gelukt. Kreeg wel weer allerlei Zone Alarm Alert meldingen waaronder één very suspicious. Toch maar op deny geklikt, omdat die melding steeds weer kwam.Na de shutdown ben je enkele minuten kwetsbaar, modem afsluiten?

Dank je, doetinchem

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doetinchem,

Als je net een schone Windows installatie hebt gehad en dan ook ZoneAlarm erop zet, krijg je heel veel meldingen van programma's die contact met internet willen maken, dat is logisch.
De Program Control van ZoneAlarm moet weer 'leren' wat hij wél en niet op internet mag toelaten.
Als je die 'very suspicious' melding nog eens krijgt moet je me even laten weten welk programma het is dat vraagt om toestemming.
De kans is groot dat het een melding van één van de systeembestanden van Windows zelf is, zoals het 'Generic Host Proces for Win32 Services'.
Deze kan je overigens toestemming geven, dit is uiteraard een legitiem Windows proces.
Omdat je nét een schone Windows-installatie hebt is de kans gering dat het een 'illegaal' bestand of programma is dat internet op wil.
Je kan in de Program List de programma's ook even aanklikken en onderin kan je dan zien van wie en wat ze zijn.
Controleer deze, en zie je vreemde meldingen meld dat dan even.
Maar ga er maar vanuit dat het allemaal Windows processen en eigen bekende programma's zijn.

Wat de kwetsbaarheid na de 'Shutdown' betreft hangt er vanaf of je modem een ingebouwde firewall heeft (welk merk en type modem heb je?).
De modem/routerfirewall (meestal met NAT-functie) blokkeert zowieso alle ongeautoriseerde verkeer van buiten naar binnen dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
De firewall van ZoneAlarm heeft in dit geval alleen nog de functie om ongeautoriseerd verkeer van binnen naar buiten te controleren.
Om dus je vraag te beantwoorden, als je zo'n modem hebt hoef je deze uiteraard niet uit te zetten, je kan rustig even blijven doorsurfen maar zet de ZA firewall wel weer zo snel mogelijk aan.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2006 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Beste enterprise

Zass de afgelopen periode met tevredenheid gebruikt. Echter met het installeren van de nieuwe versie 6.5.722.000 staat onder het kopje anti-virus/anti-spyware ACTION REQUIRED met een rood balkje, schijnbaar moet er geupdate worden.Dit updaten lukt echter niet, er komt een anti-virus update error. Voor definitions staat een rood uitroepteken. Weet je wat te doen?

Groeten Doetinchem

ve
door verwijderd - Aug 10, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Doetinchem,

Ik hoop voor je dat Enterprise nog wil reageren, aangezien hij al enkele maanden geen vragen meer beantwoordt.

Om even terug te komen op die update, ik weet wel dat er een heleboel problemen zijn met versie 6.5.722.000 van de gratis firewall van ZoneAlarm, daarom gebruik ik zelf nog steeds versie 6.1.744.001

Als je nog beschikt over die andere versie, probeer die dan weer eens te installeren, of misschien nog beter, gebruik Systeemherstel om weer terug te gaan voor dat je versie 6.5.722.000 installeerde.

Groet, Dirck