be
door beautiful Sep 28, 2022 om 15:19
Computers & telefonie

Vreemde meldingen omtrent apple ID

Afgelopen paar dagen heb ik in totaal 3x een melding gehad op mijn ipad dat mijn apple id gebruikt is
1) een melding dat het apple id gebruikt is ergens in een plaats waar ik zelf niet aanwezig ben ivm vakantie buitenland
2) mijn apple id is gebruikt om in te loggen op i message( geen idee wat dit is maar dat terzijde)
3) mijn apple id is gebruikt om in te loggen op een nieuwe iphone
alle berichten verschenen in een flits en kon ik niet bewaren
Niemand weet mijn apple id
ik heb ooit een tweefactor autorisatie ingesteld, hier is niet om gevraagd
voor de zekerheid heb ik mijn wachtwoord verandert
mijn vraag is hoe kan het dat ik deze meldingen krijg zonder dat ik zelf niet degene ben geweest die deze activiteiten heb gedaan?
ik heb gecontroleerd of er aankopen gedaan zijn vanuit mijn apple id maar dat is niet het geval
vind het erg vreemd

4282 9 Rapporteer

me
door meganega - Sep 28, 2022 om 15:22
43 Antwoorden / Vragen

ik zou zeggen, vraag het apple

marita5
door marita5 - Sep 28, 2022 om 15:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beautiful ,

Lees hier eens ,

https://support.apple.com/nl-nl/HT204759

rj
door rjw - Sep 28, 2022 om 15:39
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn dit notificaties van iPadOS of vakjes/schermpjes in de browser?

tdmduc
door tdmduc - Sep 28, 2022 om 15:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Niemand weet mijn apple id"

Dat dacht ik ook, gelukkig weer hersteld door heel snel mijn wachtwoord en i-cloudgegevens(telefoonnummer) aan te passen.

En uiteraard ook de 2FA aanzetten.

Handig: een 2e telefoonnummer en -of apparaat in de vorm van een iPad of iPhone in te stellen voor het geval U uw telefoon kwijt bent geraakt of is gestolen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2022 om 17:12
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: alle identificatie info wijzigen zoals @TMDUC al aangeeft en de link van 2MARITA5 ook volgen om navraag te doen. Dit is ook nog een optie: het forum benaderen: https://discussions.apple.com/community/iphone

be
door beautiful - Sep 28, 2022 om 17:25
25 Antwoorden / 19 Vragen

Iedereen bedankt voor de tips
ik heb deze vraag nu ook gesteld aan de apple community
kijken wat zij te zeggen hebben hierover
een tweede telefoon nummer is lastig, heb maar 1 mobiel

B2
door B22558 - Sep 28, 2022 om 18:59
17 Antwoorden / 2 Vragen

Krijg ik soms ook,maar dan heb ik zelf ingelogd met een ipad /iphone.
Op éen van de twee krijg ik dan een melding...er is ingelogd met een ander apparaat.
Nooit een locatie erbij.

gerbera
door gerbera Sep 29, 2022 om 11:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is heel normaal maar dat van de TS is iets anders en niet normaal, er is nml, door een ander, getracht bij de TS in te loggen.

Op
door Opa Eus - Sep 30, 2022 om 19:28
41 Antwoorden / 18 Vragen

Antwoord ; ik zou zeggen. Vraag het Apple. Wanneer leert Nederland eens af de term ; " ik zou zeggen "   en dan een zin met de opmerking.
Je zegt het toch daarna !!!!!!!!!   Vaak hoor je op TV en Radio  dit soort term. Let er maar eens op.  AFLEREN.  Dus  praat Nederlands, een taal die wordt verloederd zo langzamerhand.  ( ook zoiets , we wouden , nee  we wilden!! ).  Zelfde als de term ;  " een soort van " is ook weer zo'n nieuwe uitdrukking die door half Nederland gezegd wordt.

gerbera
door gerbera Sep 30, 2022 om 21:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is de vraag van de TS in goed Nederlands gesteld dus uw flauwe kul reactie slaat nergens op. En het gebruik van meerdere uitroeptekens in de tekst is ook niet bepaald taalkundig.

john devries
door john devries Oct 1, 2022 om 09:30
213 Antwoorden / Vragen

Als je nou zelf eens goed nederlands leert schrijven , mag je hier de schoolmeester uit hangen of eigenlijk , doe het maar niet. AFLEREN schrijf je bv niet met hoofdletters. Wat is je antwoord op de vraag van TS .

rj
door rjw Oct 1, 2022 om 10:39
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Opa, ga eerst zelf eens fatsoen Nederlands schrijven. Ouderen klagen altijd over hoe slecht jongeren wel niet zijn maar als ik zie hoe veel ouderen schrik was het onderwijs vroeger ook al niks.

gerbera
door gerbera Oct 2, 2022 om 16:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Oh ja Opa als u de term "een soort van" niet snapt, kijk eens naar dat namaak vlees, het is een sooort van gehakt, kip enz. maar het is niet datgene zoals de Nederlander het in de volksmond kent.

va
door vanlotjegetikt - Oct 2, 2022 om 17:38
809 Antwoorden / Vragen

Als ik mijn appel op een andere locatie gebruik dan mijn vaste. Dus aan een desktop oid hang, krijg ik altijd via de mail een reminder dat mijn appel  op een andere locatie gebruikt is.

be
door beautiful Oct 2, 2022 om 18:03
25 Antwoorden / 19 Vragen

Vanlotjegetikt,
dit is mij bekend en is ook de vraag niet

Het probleem was dat iets anders
maar tot op heden zijn er geen meldingen meer geweest gelukkig
apple kon mij niet verder helpen