mjvanderwerf
door mjvanderwerf Mar 21, 2018 om 13:16
Computers & telefonie

W10 update ellende

Hallo,
wat is er aan de hand met W10 updates ?
Keer op keer wordt ik gevraagd om te herstarten. Ik doe dat maar de updates mislukken steeds.
Wie heefty er ook last van enb wat kan ik doen ?
MJ

10559 30 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 21, 2018 om 13:21
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, alleen maar ellende. Mijn laptop met AMD processor doet er dagen over om een update goed te installeren.
Soms hebv ik gewoon 1 week een zwart scherm.
Mijn bureau blad had ik op de "ouderwetse" weergave staan, na een update weer met die achtelijke tegels en ook niet meer terug te zetten. Uit nood heb ik er nu een programma overheen gelegd die in ieder geval de startknop weer terugbrengt

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 21, 2018 om 15:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja AMD het is het net niet, veel goede en professionele hardware werken niet eens met een AMD processor.

ju
door juliomariner Mar 21, 2018 om 18:29
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Maar voor een kleine prive laptop is amd goed genoeg. Lijkt met dat microsoft toch ook voir de kleine thuisgebruiker een fatsoenlijk programma moet maken

tr
door truvanu Mar 23, 2018 om 14:34
51 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft niets met een AMD-processor te maken. Kijk maar eens op Tweakers hoeveel computers en laptops van gerenommeerde merken verkrijgbaar zijn met zo'n processor. Lenovo, HP, Acer, Samsung.......

edrick3
door edrick3 - Mar 21, 2018 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
hammond
door hammond Mar 24, 2018 om 15:36
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb services.msw gebruikt en inderdaad stonden er enige processen op handmatig. Deze op automatisch gezet en mijn update problemen zijn verdwenen. Bedankt voor deze tip.

groet Hammond.

edrick3
door edrick3 Mar 25, 2018 om 09:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hammond: mooi zo. ;-)

simon55
door simon55 - Mar 21, 2018 om 13:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nog nooit een probleem ondervonden met Windows 10 , werkt prima ook de updates

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 21, 2018 om 13:52
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank EDRICK3,
heeft helaas niet geholpen.
MJ

tdmduc
door tdmduc - Mar 21, 2018 om 14:17
703 Antwoorden / 2 Vragen

in je verhaal vertel je niet wat je hebt.

►Tablet?

►Laptop?

►Desktop?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 21, 2018 om 14:20
525 Antwoorden / 385 Vragen

Sorry,
een desktop.
MJ

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 21, 2018 om 14:50
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Enige tijd geleden las ik bij de opdates dat er een aantal mislukt waren, regelmatig controleer ik dat en ineens waren ze allemaal geïnstalleerd. Het zal bij u ook zonder problemen wel die kant op gaan.

wi
door wiwelise - Mar 21, 2018 om 15:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, na een jaar met W10 op PC en Laptop voortmodderen, was ik ook Windows 10 zat, en ben ik fijn weer terug naar Windows 7, wat volgens mij de Beste Windows versie is. Wordt nog tot januari 2018 ondersteund. Succes! www.beginnerslessenpc.nl
Groeten, Wim

sjjoppy
door sjjoppy Mar 21, 2018 om 15:17
7179 Antwoorden / 3 Vragen

2018?

gsm
door gsm Mar 21, 2018 om 16:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vanaf 13 januari 2018 geen nieuwe functies meer in Windows 7.
Ondersteuning Windows 7 is tot 14 januari 2020, alleen voor oplossen van fouten en het dichten van veiligheidslekken.

wi
door wiwelise Mar 21, 2018 om 19:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoef geen nieuwe functies, dat was ook een van de problemen! En de meer dan wekelijkse Updates natuurlijk!
Groeten, Wim

frits
door frits Mar 23, 2018 om 21:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

IDD, W10 is inderdaad grote bagger, ik heb een dual boot met W7 Prof en W10 W7 werkt feiloos en W10 steeds ellende. W10 is er puur om informatie door te sturen naar Microsoft.
Ben ook met Linux bezig en als W7 te oudbollig wordt stap ik over op Linux, maar NEVER W10.. Tot op heden vanaf Windows 3.0 alles Windows versie gehad maar W10 spant de kroon.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 21, 2018 om 15:02
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank Sjoppie,
dat geeft de burger gelukkig weer moed !
MJ

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2018 om 15:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb daar geen enkel probleem mee. Kijk eens bij de instellingen van de update, deze staat bij mij op Semi-Annual-Kanaal (Targeted) en verder alles uit en niet aangevinkt. Hierbij worden de updates pas bij afsluiten van mijn desktop gedownload en geïnstalleerd. Na opstarten wordt Windows opnieuw geconfigureerd. Afhankelijk van de groote van de update duurt dat in de meeste gevallen tussen de  5 tot 15 min.

marita5
door marita5 - Mar 21, 2018 om 17:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

 1 ) Probeer eens de probleemoplosser ,

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027322/windows-update-troubleshooter

2) Download Microsoft Update Catalogus , installeren als invoegtoepassing IE .
    Probeer dan de updates ( handmatig ) èèn voor èèn  te downloaden en te installeren ,  door rechtsboven voor windows 10 de update KB + nr in te typen,
    Schakel antivirus uit .

Lees ook dit ,

https://www.gratissoftwaresite.nl/windows-10-1709-kb4088776-lekken-fouten-edge-flash-compatibiliteit-virusscanners-maart-2018

danny S
door danny S - Mar 22, 2018 om 17:23
3 Antwoorden / Vragen

Het beste wat je kunt doen is

WSUS Offline gebruiken. Dit programma maakt het mogelijk om Windows-computers die geen of een trage internetverbinding hebben en of problemen hebben bij het installeren, toch van de laatste updates van Microsoft te kunnen voorzien. Door simpelweg een of meer besturingssystemen, officepakketten en talen aan te vinken, worden alle beschikbare updates van de ftp-server van Microsoft gedownload. Als de updates binnen zijn, wordt er naar keuze een iso-bestand per taal of per besturingssysteem van gemaakt. Via een cd of dvd kunnen andere computers vervolgens snel en eenvoudig worden bijgewerkt.

br
door brui0929 - Mar 22, 2018 om 21:02
632 Antwoorden / 10 Vragen

Als de computer opnieuw opstart tijdens het uitvoeren van updates dan is dit een grote update.
Dit is normaal. Onderbreek dit nooit wacht tot de computer klaar is. Wanneer u de computer toch afsluit kan dit een crash van de harddisk tot gevolg hebben.

wh
door what the hell - Mar 23, 2018 om 12:51
16 Antwoorden / 5 Vragen

hallo, ik raad je aan om windows repair te downloaden, dit is gratis, en daar zit ook een optie in om update's te repareren.

hier is de link: http://www.tweaking.com

who cares
door who cares - Mar 23, 2018 om 12:56
146 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb een Imac (apple) met daarop win 10 (bootcamp) updates werken  perfect , misschien andere oorzaken??

mvg

re
door red1 - Mar 23, 2018 om 13:00
329 Antwoorden / 1 Vragen

mijn comp is eenAcer  Aspire M3300 met 4 g geheugen met een Amd processor x6 nu 9 jaar oud . heb al van het 1e begin windows 10 en nog nooit maar dan ook nog nooit ellende ge had !! Wat doen jullie met die laptops en note boeks en computers????

jan vis
door jan vis - Mar 23, 2018 om 13:10
7 Antwoorden / Vragen

wachten tot de nieuwe grote up date komt. Begint ± 4 april, kan wel enekele maanden duren voor u aan de beurt bent.

Jan.

henbreuls
door henbreuls - Mar 23, 2018 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al diverse dagen bezig de updates te downloaden. Helaas. Al inmiddels meer als 40 keer mislukt. Een medewerker van Seniorweb al uren bij mij thuis gehad. Helaas. Medewerker van Microsoft heeft de teamviewer toegepast. Helaas. Microsoft deelt mede het probleem bij hun in 2de lijn voor te leggen. Een hoger help-niveau begrijp ik. Tot op heden geen resultaat. Hoe los ik dit op ??????

Ge
door Genee Mar 23, 2018 om 15:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u een niet-microsoft antivus/firewall hebt, deze eens verwijderen en windows defender daarvoor in de plaats inschakelen.
Ook alle aan de usb poorten aangesloten apparaten loskoppelen.
Hd opschonen om voldoende vrije ruimte te hebben.

cdi
door cdi - Mar 23, 2018 om 13:49
16 Antwoorden / 3 Vragen

heb hier ook last van vanaf de "aniversary" update van windows 10. de updates lopen vast op 37% en 82% . ik moet dan wel afsluiten en weer opnieuw opstarten. het gaat dan even goed ,maar binnen 24 uur krijg ik dan weer de melding dat er een update klaar staat. heb daarom al 2x een nieuwe windows over de oude heen geïnstalleerd, maar de ellende komt iedere keer weer terug. ben gewoon genoodzaakt om een nieuwe pc te kopen door dit belachelijke gedoe.
heb ook al bijna alle "oplossingen" geprobeerd die ik op internet voorbij zag komen, maar totnutoe heeft niets geholpen.dit gebeurt op m'n desktop. op laptop gelukkig (nog) geen problemen, maar daar zat win.10 al op toen ik 'm kocht. m'n desktop was ready voor win.10 installatie toen ik 'm kocht....niet dus:(

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 23, 2018 om 13:57
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ken dast soort problemen.
Definitieve oplossing: Installeer W10 helemaal opnieuw.

Het is gratis te downloaden en de key zit al in de BIOS oid van je desktop opgeslagen.
Dus installeren ZONDER key in te geven en liefst met een aangesloten ethernet kabel (geen WiFi) en de PC loopt daarna weer als een gloednieuwe.

Dit werkt alleen op een PC waar W10 al opstond.

hi
door hintveld - Mar 23, 2018 om 15:46
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem gehad en kwam er maar niet uit tot ik de gouden tip kreeg!
In mij geval betreft het een Acer PC (desktop).
Telkens begon het windows programma bij 82% de oude win10 te herstellen, om gek van te worden.

De oplossing:
in deze PC zit een Wifi kaart (Wlan). Deze kaart geeft een conflict tijdens de update (naar win10 v.1709)
Na deze kaart te hebben verwijderd (PC uit) en opnieuw te hebben opgestart draaide de update in één keer vol door.

Na de update kaartje er weer in en zie daar: gelukt!

Hoop dat het bij u ook zo gaat.

Veel succes.
Habeve

hu
door hugo1947 - Mar 24, 2018 om 15:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook een paar keer problemen met de W10 updates gehad. Heb ze opgelost via het downloaden van de Windows Update Probleemoplosser en het volgen van de wizzard:  https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027322/windows-update-troubleshooter

Sorry zie nu pas, dat dit antwoord al is gegeven!

gsm
door gsm - Mar 25, 2018 om 19:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Let erop dat niet wordt gevraagd om herstarten, maar specifiek om "Opnieuw opstarten", zodat de updates uitgevoerd kunnen worden.
Dat dien je te doen via Start en Aan/uit.
Afsluiten en weer herstarten moet in dit geval dus niet en zal ook niet helpen om de updates weg te werken.

gsm
door gsm - Mar 25, 2018 om 21:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij is KB4074588 voor x86 nu al diverse keren mislukt, ook na de zoveelste keer weer Opnieuw opstarten o.a. met de knop in Instellingen, Bijwerken en beveiliging.
Gewoon negeren is in zo'n hardnekkig geval het beste, al kost die updaterij van Windows wel de nodige processortijd en wordt de PC er dus wat langzamer door.

marita5
door marita5 Mar 25, 2018 om 22:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , probeer eens om via Microsoft Update Catalogus te downloaden https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4074588

user123
door user123 - Mar 25, 2018 om 22:56
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Zoek op de foutmelding welke je krijgt.

mislukken van updates kan vele verschillende oorzaken hebben.

gsm
door gsm - Mar 26, 2018 om 09:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb het probleem met KB4074588 opgelost door het volgende commando (administrator aopdrachtprompt):

Klik Start
Type:  cmd
Klik rechts op Opdrachtprompt en kies: Als administrator uitvoeren.

Type het commando:
SC config trustedinstaller start=auto

Druk op Enter
Sluit de Opdrachtprompt
Hierna Opnieuw opstarten

Na het opstarten is de computer even bezig, kun je zelf niet veel doen en vervolgens start Windows dan vanzelf nogmaals opnieuw op.
Hierbij wordt 30% van de update uitgevoerd tijdens het afsluiten en de rest na het opstarten.

Hierna moet nog een keer Opnieuw gestart worden
Daarmee was het zaakje gepiept en worden andere updates nu ook uitgevoerd.

Bron: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/we-couldnt-finish-installing-updates-kb4074588/d335ad58-0ae8-4097-a5d5-5359d93e8b61

gsm
door gsm Mar 26, 2018 om 19:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verbeterd commando (spatie achter het = teken)
SC config trustedinstaller start= auto

ca
door capenn65 - Apr 13, 2018 om 15:24
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo MJvanderWerf,
Stap over op Linux, dan ben je van all ellende af: het is gratis, volgens tig onderzoeken heel veilig itt Windows, makkelijk zelf te downloaden en te installeren enz., enz. Zie: https://sites.google.com/site/computertip/waaromdaarom.
CP

gsm
door gsm Apr 13, 2018 om 16:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Deepin OS is de mooiste linux versie, eenvoudiger nog dan Windows te gebruiken, heel ggoed gestructureerd (beter dan Windows), werkt prima en biedt veel gratis software uit de Deepin store. Zeer eenvoudig te installeren.
De Nederlandse vertaling is echter niet 100% doorgevoerd, net als bij andere linux distributies. Daarom kom je in bepaalde apps nog wel diverse Engelse teksten tegen en ook zelfs een enkele keer in het Chinees ;-).

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Apr 13, 2018 om 19:42
525 Antwoorden / 385 Vragen

Wat Sjoppie overkwam, gebeurde bij mij ook !
Prettig weekend
!

zw
door zwaardvis - Apr 28, 2018 om 12:04
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nou, ik kreeg een laptop van een bekende om eens naar het update probleem van Windows 10 te kijken. Die van februari 2018 mislukte steeds en bleef maar terugkomen. En die moest eerst worden geïnstalleerd anders vond hij geen latere, en dus ook de aanstaande Spring Creator Update van 30-4-2018 ws. niet.

Het was een hardnekking probleem: Handmatig installeren via downloaden uit de MS Catalog werkte ook niet. Ook Windows\SoftwareDistribution map verwijderen baatte niet. Stond op het punt om harde schijf te formatteren en alles opnieuw te installeren, met alle software en documenten en inlogcodes e.d. Een procedure van vele uren.

Nog net voor die tijd vond ik een betere oplossing, met behoud van alle geïnstalleerde software en gebruikersgegevens. En die wil ik even delen, misschien heeft iemand er iets aan:
1. Download de laatste versie van Win10 bij MS. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
2. Brand dit op een DVD (voorkeur) of zet het op een USB stick.
3. Start je kapotte Windows op en ga via de verkenner naar de DVD of USB stick en voer dan de setup.exe uit. Hiermee wordt Win10 opnieuw geinstallleerd met de versie die op de DVD/USB staat, dus niet de fabrieksversie die op de laptop als Herstelpartitie staat.
4. Na en aantal schermen wordt je gevraagd of je bestanden en software en gegevens wilt behouden. Kies deze optie.
5. Na verloop van tijd, 1,5 a 2 uur, staat Win10 er weer op met al je software. De oude kapotte versie staat in c:\windows.old
6. Ga naar Instellingen, Updates en laat naar Updates zoeken. Nu werkt het wel en wordt direct de meest recente cumulatieve update geïnstalleerd.
7. Rustig wachten en Start opnieuw op als daarom gevraagd wordt. De PC is nu helemaal bij.