Waar heb ik nu recht op?
Ik heb een toestel gekocht bij een winkel en ik heb deze nu al 3 keer laten omruilen, 1x gerepareerd en iedere keer bleef het defect terugkomen. nou vooruit, ze kunnen een uitzondering maken en upgraden mij naar een beter toestel. Deze is jammer genoeg DOA en dus niet bruikbaar, dus denken ze laten we hem maar weer 3 toestellen aanbieden die hij al heeft afgewezen, geld terug is GEEN OPTIE, nou willen ze dus uiteindelijk mijn eerste type toestel aanbieden zodat ik weer lekker aan het omruilen kan gaan straks.
nou vroeg ik mij af, kan ik de overeenkomst nu nog ontbinden via art 6:265 of via art 7:17 van het burgelijk wetboek, ik noem expres namen van bedrijf niet zodat ze het nog netjes kunnen oplossen zonder dat ik schade tot hun rep heb aangebracht
Natuurlijk is geld terug een optie. Als je steeds een niet goedwerkend product terugkrijgt is het wel een keertje genoeg. Als ik je post goed begrijp heb je al meer dan 3 keer een vervangend product gehad en er ook nog een reparatie opzitten.
Koopovereenkomst ontbinden.
[quote=zoekster schreef op maandag 14 jan 2013, 22:58]Natuurlijk is geld terug een optie. Als je steeds een niet goedwerkend product terugkrijgt is het wel een keertje genoeg. Als ik je post goed begrijp heb je al meer dan 3 keer een vervangend product gehad en er ook nog een reparatie opzitten.
Koopovereenkomst ontbinden.
Ik heb inmiddels ook al een klacht geopend op klachtenkompas, maar bedrijf in kwestie blijft ontkennen dat ik koopovereenkomst mag ontbinden, maar kunt u mij vertellen op welke grond ik de koopovereenkomst kan ontbinden en hoe ik dit het beste kan oplossen
Wanneer heb je het toestel (een telefoon, neem ik aan) gekocht, hoeveel je ervoor hebt betaald en wat was iedere keer weer mis met het toestel. Heb je over de klachten correspondentie met de winkel per mail of brief?
Ik ga vanavond niet meer beantwoorden, het wordt me te laat, kom er morgen op terug.
Bel anders morgen even met het juridisch loket 0900 8020
[quote=zoekster schreef op maandag 14 jan 2013, 23:27]Wanneer heb je het toestel (een telefoon, neem ik aan) gekocht, hoeveel je ervoor hebt betaald en wat was iedere keer weer mis met het toestel. Heb je over de klachten correspondentie met de winkel per mail of brief?
Ik ga vanavond niet meer beantwoorden, het wordt me te laat, kom er morgen op terug.
Bel anders morgen even met het juridisch loket 0900 8020
het toestel is op 29/09/12 aangekocht, het toestel kostte 150 euro en is gewoon A merk (Sony), ik heb contact gehad via de telefoon aangezien het een telecomfirma is die je bij ALLES doorstuurt naar klantenservice., het display ging iedere keer "bloeden" op dezelfde plek na ongeveer dezelfde tijd.
ik heb Alle bewijzen van omruilingen en aankoop die ik kreeg. Ik ga inderdaad kijken of ik juridisch een kans maak, meestal is dat wel genoeg om ontbinding af te dwingen
De verkopende partij heeft de inspanningsplicht om het product maximaal 3 maal te repareren of bij niet-reparatie het product op gelijkwaardig of beter te doen vervangen. Bij een vierde garantieaanspraak kunt u de overeenkomst met de verkopende partij ontbinden, uw aankoopbedrag terug eventueel met schadeloosstelling van onkosten e.d.
ik heb het desbetreffende bedrijf hiermee op klachtenkompas geconfronteerd, ik wil de koopovereenkomst ontbinden tenzij ze zelf een beter idee hebben waarmee ik het eens ben
Heb je al met het juridisch loket gebeld? Ik vrees dat ze je gezegd hebben dat een juridische strijd aangaan 'problematisch' is in verband met de kosten. Misschien kun je het bedrijf met wat brieven over de streep zien te trekken, maar als zo'n bedrijf niet mee wil werken wordt het lastig.
Het zou mooi zijn als het bedrijf is aangesloten bij een GeschillenCommissie, dat is meestal redelijk betaalbaar en als je wint, krijg je de kosten voor de GC terug en dan natuurlijk ook nog het geld van de telefoon.
Je kunt overigens gerust vertellen over welk bedrijf het gaat, de reputatieschade waar je zo bang voor was, heb je volgens mij al aan je laars gelapt door je de klacht ook op de klachtencompas te zetten.
Zet je klacht anders ook nog op klacht.nl
Wat me overigens niet duidelijk is, dat omruilen, waren dat steeds nieuwe telefoontjes? Want dat geeft dan toch wel te denken, dat steeds weer die telefoon kapot gaat. Lijkt me een A-merk telefoon met een D-merk inhoud, als je begrijpt wat ik bedoel...
Succes ermee!
[quote=zoekster schreef op dinsdag 15 jan 2013, 12:19]Heb je al met het juridisch loket gebeld? Ik vrees dat ze je gezegd hebben dat een juridische strijd aangaan 'problematisch' is in verband met de kosten. Misschien kun je het bedrijf met wat brieven over de streep zien te trekken, maar als zo'n bedrijf niet mee wil werken wordt het lastig.
Het zou mooi zijn als het bedrijf is aangesloten bij een GeschillenCommissie, dat is meestal redelijk betaalbaar en als je wint, krijg je de kosten voor de GC terug en dan natuurlijk ook nog het geld van de telefoon.
Je kunt overigens gerust vertellen over welk bedrijf het gaat, de reputatieschade waar je zo bang voor was, heb je volgens mij al aan je laars gelapt door je de klacht ook op de klachtencompas te zetten.
Zet je klacht anders ook nog op klacht.nl
Wat me overigens niet duidelijk is, dat omruilen, waren dat steeds nieuwe telefoontjes? Want dat geeft dan toch wel te denken, dat steeds weer die telefoon kapot gaat. Lijkt me een A-merk telefoon met een D-merk inhoud, als je begrijpt wat ik bedoel...
Succes ermee!
om met het juridisch loket te bellen lijkt mij voor nu overbodig, T-Mobile is bereid mee te werken, de desbreteffende afdeling is gecontacteerd door de persoon die mij eerder ook al op klachtenkompas heeft geholpen, dit was helaas geen blijvende oplossing, het was namelijk een omruiling van de sony xperia tipo die scherm problemen had naar sony xperia U, deze was DOA maar dan, letterlijk DOOD, dus nu belde ik maandag (telefoon zaterdag geleverd) en ja het waren verschillende telefoongesprekken.
overigens zijn ze (natuurlijk) als zo'n groot bedrijf aangesloten bij de geschillencomissie maar het lijkt mij niet nodig om het zover te laten komen.
[quote=zoekster schreef op dinsdag 15 jan 2013, 12:55]Oké, dan was dus hele topic totaal overbodig.
zeker niet, ik weet nu hoe ik er ongeveer juridisch voor sta en hoe ik mochten ze nu alsnog niet willen meewerken kan handelen. Ik heb overigens nog geen idee wat zoals de t-mobile medewerker op klachtenkompas verstaat onder "Een oplossing", het kan heel goed mogelijk zijn dat ik alsnog moet gaan kijken naar juridische stappen etc.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer