in
door inegoppel Jul 26, 2018 om 20:51
Computers & telefonie

Waar is vinkje offline werken in windows 10 gebleven

in livemail 2012 krijg ik de mededeling offline werken. Kan sindsdien geen mail meer versturen, wel ontvangen. Waar is in windows 10 vinkje offline werken te vinden?
Graag niet te moeilijke uitleg.
ine

5317 12 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 26, 2018 om 21:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet in Windows 10, maar wel in Windows Live Mail 2012.
Open Windows Live Mail.
In de Menubalk: Klik op Bestand, en vink Offline werken uit.
Extra controle:
Bij Firefox Offline status controleren via Menu (drie horizontale streepjes in rechter bovenhoek van Firefox venster) en klik op Meer.

marita5
door marita5 - Jul 26, 2018 om 23:09
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo IneGoppel ,

Wat blijkt: als je in WLM kiest voor offline werken dan wordt Internet Explorer op offline werken gezet ,  als je daarna in WLM online werken kiest wordt IE NIET bijgewerkt.

Maar voor nu: open IE --> menu Bestand --> vinkje van offline werken weghalen. (als je de menubalk niet zichtbaar hebt: linker Alt-toets indrukken)

Bron : answersmicrosoft.com

in
door inegoppel - Jul 27, 2018 om 08:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

Noch in internet explorer noch in live mail staat in bestand offline werken? Doe ik iets verkeerd?
Ine

marita5
door marita5 - Jul 27, 2018 om 08:26
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@Inegoppel ,

Misschien heeft u hier iets aan ( haal vinkje weg bij offline werken )  , klik op de rode regel .

https://service.d-hosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/263/9/windows-live-mail-kan-niet-on-line-werken

sjjoppy
door sjjoppy Jul 27, 2018 om 08:57
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5
Uw link is van 2013.
Er zal iets verandert moeten worden.

marita5
door marita5 Jul 27, 2018 om 08:59
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , ik kom overal dezelfde oplossing tegen .

sjjoppy
door sjjoppy Jul 27, 2018 om 09:05
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5
Waarschijnlijk gebruikt TS de map mail in W10 nog niet.

marita5
door marita5 Jul 27, 2018 om 09:10
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , dat kan zijn . Als ik me goed herinner gebruikt @gerbera ook nog WML , of moet in de tussentijd verandert zijn .

sjjoppy
door sjjoppy Jul 27, 2018 om 09:33
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5 Dat herinner ik mij ook en het schijnt wel mogelijk te zijn maar het is beter dat @Ine toch even met de app aan de slag gaat.

marita5
door marita5 Jul 27, 2018 om 09:41
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , Ja , maar ik zie ook dat @mein33 WML nog gebruikt , heeft hier een vraag over gesteld op 20 jan 2018 .

sjjoppy
door sjjoppy Jul 27, 2018 om 10:08
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5
In de app Mail van W10 hoeft alleen een bestaande account toegevoegd te worden, de rest gaat dan vanzelf.
Ik weet niet of de andere twee aangehaalde forumleden W10 gebruiken.

marita5
door marita5 Jul 27, 2018 om 10:13
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , @gerbera gebruikt W10 , @mein33 W7 , van @mein33 weet ik het niet zeker .

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2018 om 09:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als er rechts onderin staat: offline werken, klik dan bovenaan even op Verzenden/ontvangen (of F5) en klik op je account. Dan staat er weer online.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2018 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... opgelost?
Of nog steeds niet gelukt?

gsm
door gsm - Jul 27, 2018 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In IE is het item voor Offline werken tegenwoordig inderdaad niet meer te vinden on der menu Bestand.
Microsoft heeft het in IE 11 verwijderd.
Bij Windows Live Mail 2012 staat de keuze knop voor Offline werken in het tabblad Start, onder de knop Extra.

in
door inegoppel - Jul 28, 2018 om 17:06
2 Antwoorden / 2 Vragen

heb alle mogelijkheden geprobeerd geen enkele lukt vind nergens offline werken. Ik denk dat ik maar web mail van kpn ga gebruiken want daar lukt mail verzenden wel. Ik denk dat het komt door windows 10. Vind het wel heel jammer.
Iedereen bedankt voor het meedenken

ine

sjjoppy
door sjjoppy Jul 28, 2018 om 18:03
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer nog eens de laatste tip van @gsm.
IE11 kan altijd weer terug geplaatst worden als het niet bevalt.

gsm
door gsm - Jul 28, 2018 om 17:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het  komt misschien door een update op IE11.

IE is een programma dat sterk verweven was en  nog steeds is met Windows en ook met Windows Live Mail.
Op internet klagen diverse personen over het feit dat IE 11 Windows Live Mail offline forceert.

Je kunt IE11 verwijderen:
Klik op Instellingen, Apps, Optionele onderdelen beheren.
Klik op Internet Explorer 11 en klik dan op Verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2018 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heb alle mogelijkheden geprobeerd geen enkele lukt vind nergens offline werken. Ik denk dat ik maar web mail van kpn ga gebruiken want daar lukt mail verzenden wel. Ik denk dat het komt door windows 10. Vind het wel heel jammer.

Toch raar. Heb hier een compu met W10 en Windows Live Mail 2012.
Als je WLM opent en tabblad 2e van links bovenaan (=Start) aanklikt, dan staat er rechtsbovenaan (3e van rechts) Verzenden/Ontvangen. Als je daarop klikt verschijnen je mail accounts. Klik op je standaardaccount en je zou online moeten komen.

Heeft het trouwens eerder wél gewerkt?

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2018 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Probeer anders eens een andere browser, bv. Firefox: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/