gouddelver
door gouddelver Apr 20, 2018 om 19:43
Computers & telefonie

Waarom kan ik bij KPN voicemailberichten niet individueel bewaren of wissen?

Wij waren eerst klant van OnsBrabantNet en konden bij elk voicemailbericht (op de vaste telefoon) kiezen voor 1= opnieuw beluisteren, 2= bewaren of 3=wissen. Prima systeem. Maar Ons BrabantNet is overgenomen door KPN. Ons werd voorgespiegeld dat de dienstverlening even goed of beter zou zijn. Maar nu blijkt dat voor Voicemail niet het geval. Wij kunnen bij KPN een heel rijtje voicemailberichten achter elkaar beluisteren, maar moeten daarna voor het hele rijtje beslissen: bewaren of wissen. Als je ze niet allemaal kwijt wilt en dus kiest voor bewaren moet je de volgende keer de vier of vijf eerste berichten opnieuw aanhoren voordat je het vijfde of zesde, dat je echt wilde bewaren, weer kunt beluisteren! Een onbegrijpelijke en hoogst irritante verslechtering t.o.v. de vroegere situatie.
Zijn er providers waarbij het beter geregeld is?

2311 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2018 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij niet voorstellen waarom iemand voicemailberichten wil bewaren, die hij al afgeluisterd heeft.

costnix
door costnix Apr 21, 2018 om 09:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wel! Op mijn antwoord apparaat staat al vele jaren de laatste voicemail van mijn inmiddels overleden moeder.

aurora1
door aurora1 Apr 22, 2018 om 01:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook. Ik heb nog voicemailbandjes met berichten van mijn in 1999 overleden vader. Verder vind ik het soms wel handig om sommige berichten te laten staan om uiteenlopende redenen.

Gr
door Grunn1 Apr 22, 2018 om 01:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich niet kan voorstellen waarom je voicemail berichten wil bewaren.
Mischien omdat er gegevens in staan waarvan het belangrijk kan zijn om ze op een ander moment nog eens te beluisteren?

tijger1
door tijger1 Apr 22, 2018 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus die berichten staan bij KPN op jouw nummer. Dus bij verhuizen, ander nummer, berichten weg.

Andere provider wellicht ook berichten weg.

Ik zou die belangrijke berichten dan maar elders opslaan.

simon55
door simon55 - Apr 20, 2018 om 19:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik met mobiel bij KPN beluister is t zoals u schrijft met 1 .2 .3 , dus uw verhaal is kul

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2018 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een drama!

gerbera
door gerbera - Apr 20, 2018 om 22:30
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom lezen mensen de gebruiksaanwijziging niet, staat echt wel duidelijk vermeld.
U hoeft niet voor het hele rijtje te beslissen.

Tijdens of na het het beluisteren van een bericht heeft u verschillende opties: Toets [1} om direct terug te bellen naar het nummer van waar is ingesproken Toets [2] om het bericht te bewaren Toets [3] om het bericht te wissen Toets [4] om het bericht opnieuw af te spelen Toets [6] om het bericht over te slaan

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2018 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees in die handleiding dat gelezen berichten trouwens maar drie dagen bewaard blijven. Dus wissen hoeft niet eens.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2018 om 12:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kunt u beter zelf een telefoonbeantwoorder kopen? U kunt berichten dan net zo lang bewaren als u zelf wilt.
Kijk daarvoor eventueel bij kringlopers.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 21, 2018 om 12:42
509 Antwoorden / Vragen

Nee die zijn er niet ,ze worden bij alle providers na beluistering gewist na verloop van tijd.Je kan een telefoon met een antwoordapparaat kopen om ze te bewaren,maar daar kun je meestal ook maar 25 minuten bewaren.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2018 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn er providers waarbij het beter geregeld is?
Hoezo 'beter'? Lees de handleiding eens. (zie reactie van gerbera.)

aurora1
door aurora1 - Apr 22, 2018 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u intussen kunt doen is de berichten die u wilt bewaren met een app op uw smartphone opnemen dan kunt u alles wissen van de voicemailrecorder. Kijk naar een geluidrecorder of gesprekrecorder bij Google Play of bij de Apple Store.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2018 om 15:08
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Zelf een telefoonbeantwoorder aanschaffen en geen voicemail benutten!

gouddelver
door gouddelver - Apr 28, 2018 om 14:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het probleem is opgelost: na enkele dagen kreeg ik bij KPN iemand aan de telefoon die het wél wist. Het bleek dat ik per bericht gewoon 1, 2, en 3 kon gebruiken - maar je moet wel snel kiezen, anders begint het volgende bericht - en dat bewaarde berichten 7 dagen bewaard blijven
Ook dank aan alle antwoorders op deze site, o.a. met hun verwijzingen naar de Handleiding. Die had ik echter niet gekregen en niet gevonden, misschien mijn fout. Ik kan ze nu waarschijnlijk kopiëren van deze site. Nogmaals dank.

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2018 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het probleem is opgelost

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.