Waarom kan ik bij KPN voicemailberichten niet individueel bewaren of wissen?
Wij waren eerst klant van OnsBrabantNet en konden bij elk voicemailbericht (op de vaste telefoon) kiezen voor 1= opnieuw beluisteren, 2= bewaren of 3=wissen. Prima systeem. Maar Ons BrabantNet is overgenomen door KPN. Ons werd voorgespiegeld dat de dienstverlening even goed of beter zou zijn. Maar nu blijkt dat voor Voicemail niet het geval. Wij kunnen bij KPN een heel rijtje voicemailberichten achter elkaar beluisteren, maar moeten daarna voor het hele rijtje beslissen: bewaren of wissen. Als je ze niet allemaal kwijt wilt en dus kiest voor bewaren moet je de volgende keer de vier of vijf eerste berichten opnieuw aanhoren voordat je het vijfde of zesde, dat je echt wilde bewaren, weer kunt beluisteren! Een onbegrijpelijke en hoogst irritante verslechtering t.o.v. de vroegere situatie.
Zijn er providers waarbij het beter geregeld is?
Ik kan mij niet voorstellen waarom iemand voicemailberichten wil bewaren, die hij al afgeluisterd heeft.
Ik wel! Op mijn antwoord apparaat staat al vele jaren de laatste voicemail van mijn inmiddels overleden moeder.
Ik ook. Ik heb nog voicemailbandjes met berichten van mijn in 1999 overleden vader. Verder vind ik het soms wel handig om sommige berichten te laten staan om uiteenlopende redenen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich niet kan voorstellen waarom je voicemail berichten wil bewaren.
Mischien omdat er gegevens in staan waarvan het belangrijk kan zijn om ze op een ander moment nog eens te beluisteren?
Dus die berichten staan bij KPN op jouw nummer. Dus bij verhuizen, ander nummer, berichten weg.
Andere provider wellicht ook berichten weg.
Ik zou die belangrijke berichten dan maar elders opslaan.
Handleiding voicemail zegt iets anders.
http://kpn-klantzm.custhelp.com/euf/assets/documents/handleiding_1746400_GebruiksVoiceMail.pdf
Waarom lezen mensen de gebruiksaanwijziging niet, staat echt wel duidelijk vermeld.
U hoeft niet voor het hele rijtje te beslissen.
Tijdens of na het het beluisteren van een bericht heeft u verschillende opties: Toets [1} om direct terug te bellen naar het nummer van waar is ingesproken Toets [2] om het bericht te bewaren Toets [3] om het bericht te wissen Toets [4] om het bericht opnieuw af te spelen Toets [6] om het bericht over te slaan
Ik lees in die handleiding dat gelezen berichten trouwens maar drie dagen bewaard blijven. Dus wissen hoeft niet eens.
Misschien kunt u beter zelf een telefoonbeantwoorder kopen? U kunt berichten dan net zo lang bewaren als u zelf wilt.
Kijk daarvoor eventueel bij kringlopers.
Nee die zijn er niet ,ze worden bij alle providers na beluistering gewist na verloop van tijd.Je kan een telefoon met een antwoordapparaat kopen om ze te bewaren,maar daar kun je meestal ook maar 25 minuten bewaren.
Zijn er providers waarbij het beter geregeld is?
Hoezo 'beter'? Lees de handleiding eens. (zie reactie van gerbera.)
Wat u intussen kunt doen is de berichten die u wilt bewaren met een app op uw smartphone opnemen dan kunt u alles wissen van de voicemailrecorder. Kijk naar een geluidrecorder of gesprekrecorder bij Google Play of bij de Apple Store.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer