door Roos Vogels 8 aug. 2020 om 18:58
Computers & telefonie

Waarom moet ik opeens vooruit betalen

Ik ben al minstens 10 jaar lid van ziggo, mijn abonnement is veranderd omdat ik over moest stappen naar ziggo next omdat de 2e mediabox kapot was en niet meer geleverd kon worden. opeens krijg ik een dubbele afrekening en moet ik een maand vooruit betalen wat mij niet van te voren verteld was. Waarom is dat ineens

5647 7 Rapporteer
door diumenge - 8 aug. 2020 om 19:09
11438 Antwoorden / 14 Vragen
0

Geen idee, vraag het Ziggo.

Ik ben ook al jaren klant van Ziggo en betaal ook voorruit. Ik zie het probleem niet.

door tenormin 8 aug. 2020 om 19:19
15553 Antwoorden / 95 Vragen

Dat klopt wel alleen... Ziggo ging wel slinks eerder (de 24ste) innen dan de 28ste van iedere maand die was afgesproken. Je zou denken: wat zijn nu 4 dagen, maar voor sommige mensen kan dat best wel een probleem zijn.

door panter22 - 8 aug. 2020 om 19:13
4170 Antwoorden / Vragen
2

Als je een nieuw abonnement afsluit, dan krijg je de eerstvolgende maand dubbele kosten. De vooruitbetaling van het oude abonnement en de vooruitbetaling van het nieuwe abonnement. Dat wordt de volgende maand weer gecorrigeerd met de afrekening van het oude abonnement. Nog maar even afwachten.

door tijger1 - 8 aug. 2020 om 20:25
40858 Antwoorden / 21 Vragen
1

De meeste abonnementen betaalt men vooruit. Dus zo bijzonder is dat niet.

door heremietkreeft - 9 aug. 2020 om 10:43
12265 Antwoorden / 178 Vragen
0

Ook mij lijkt het het beste dat u eerst navraag doet bij Ziggo. Er kan sprake zijn van een gemaakte fout. Verder geldt wel:  Moeten is dwang, huilen is kindergezang. M.a.w. u moet in beginsel niets en kunt als er sprake is van een eenzijdige wijziging in een overeenkomst / abonnement waarover niet is bericht vooraf terstond de overeenkomst doen beëindigen en overstappen naar een andere provider waar u mogelijk niet vooruit betaald. 

ep
door epcot - 9 aug. 2020 om 11:35
1061 Antwoorden / 18 Vragen
0

Je betaald al 10 jaar vooruit bij Ziggo, abonnementskosten worden altijd vooraf in rekening gebracht en extra kosten zoals het huren van film achteraf.
Je hebt het oude abonnement vooraf betaald en ook het nieuwe abonnement, volgende maand krijg je een correctie van het teveel betaalde oude abonnement.
Zo gaat dat al jaren en zo gaat dat bij heel veel diensten waar je vooraf betaald.

mo
door mof - 10 aug. 2020 om 12:03
1967 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat zult u aan ziggo moeten vragen, lijkt me. Gebeurt vrijwel altijd hedentendage: huur, nuts, tv, internet, telefoon. Betaal je allemaal in het vooruit.

he
door henkie.penkie - 10 aug. 2020 om 13:37
78 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maak je niet ongerust bij de eerst volgende maandelijkse betaling wordt dit wel degelijk gecorogeerd en krijg je als je teveel hebt betaald dit in mindering gebracht. Het is al altijd zo geweest dat je een maand vooruit betaald ik weet het niet anders dan dat dit zo is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bluesbarry - 28 sep. 2020 om 17:49
Vakantie & reizen

Corona en Airbnb code rood

Op 27 augustus 2020 hebben mijn vriendin en ik voor 2 x 1 week een los huisje geboekt in de Belgische Ardennen via Airbnb met een creditcard, periode 26-9 t/m 11-10. In beide huisjes was het aan de orde dat de eigenaren het verhuren hadden uitbesteed aan een commerciele tussenpartij (Belvilla). 2 weken na boeking heeft onze minister helaas provincie Noord-Holland tot code rood verklaard. We hebben ... Lees meer

su
sunkillmoon - 28 sep. 2020 om 14:35
Geldzaken & recht

ABP keert te veel uit

ABP keert teveel geld uit bij mijn ouders. Maandelijks horen ze 400 euro minder te ontvangen, blijkt na belastingaangiftes. Nu moeten ze alles terugbetalen.
Echter weigert ABP nu het bedrag te verlagen.
Is ABP te dwingen het juiste pensioenbedrag over te maken naar mijn ouders?

alvats bedankt! Lees meer

Np
Npedia - 13 mrt. 2020 om 10:34
Vakantie & reizen

Corona

Zorgpersoneel mag niet meer naar het buitenland reizen. Wie gaat mijn tickets vergoeden? Lees meer