Ro
door Roos Vogels Aug 8, 2020 om 18:58
Computers & telefonie

Waarom moet ik opeens vooruit betalen

Ik ben al minstens 10 jaar lid van ziggo, mijn abonnement is veranderd omdat ik over moest stappen naar ziggo next omdat de 2e mediabox kapot was en niet meer geleverd kon worden. opeens krijg ik een dubbele afrekening en moet ik een maand vooruit betalen wat mij niet van te voren verteld was. Waarom is dat ineens

6555 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2020 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee, vraag het Ziggo.

Ik ben ook al jaren klant van Ziggo en betaal ook voorruit. Ik zie het probleem niet.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2020 om 19:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat klopt wel alleen... Ziggo ging wel slinks eerder (de 24ste) innen dan de 28ste van iedere maand die was afgesproken. Je zou denken: wat zijn nu 4 dagen, maar voor sommige mensen kan dat best wel een probleem zijn.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2020 om 19:13
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een nieuw abonnement afsluit, dan krijg je de eerstvolgende maand dubbele kosten. De vooruitbetaling van het oude abonnement en de vooruitbetaling van het nieuwe abonnement. Dat wordt de volgende maand weer gecorrigeerd met de afrekening van het oude abonnement. Nog maar even afwachten.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2020 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste abonnementen betaalt men vooruit. Dus zo bijzonder is dat niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2020 om 10:43
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mij lijkt het het beste dat u eerst navraag doet bij Ziggo. Er kan sprake zijn van een gemaakte fout. Verder geldt wel:  Moeten is dwang, huilen is kindergezang. M.a.w. u moet in beginsel niets en kunt als er sprake is van een eenzijdige wijziging in een overeenkomst / abonnement waarover niet is bericht vooraf terstond de overeenkomst doen beëindigen en overstappen naar een andere provider waar u mogelijk niet vooruit betaald.

Gr
door Grunn1 - Aug 9, 2020 om 11:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je betaald al 10 jaar vooruit bij Ziggo, abonnementskosten worden altijd vooraf in rekening gebracht en extra kosten zoals het huren van film achteraf.
Je hebt het oude abonnement vooraf betaald en ook het nieuwe abonnement, volgende maand krijg je een correctie van het teveel betaalde oude abonnement.
Zo gaat dat al jaren en zo gaat dat bij heel veel diensten waar je vooraf betaald.

mo
door mof - Aug 10, 2020 om 12:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zult u aan ziggo moeten vragen, lijkt me. Gebeurt vrijwel altijd hedentendage: huur, nuts, tv, internet, telefoon. Betaal je allemaal in het vooruit.

he
door henkie.penkie - Aug 10, 2020 om 13:37
149 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je niet ongerust bij de eerst volgende maandelijkse betaling wordt dit wel degelijk gecorogeerd en krijg je als je teveel hebt betaald dit in mindering gebracht. Het is al altijd zo geweest dat je een maand vooruit betaald ik weet het niet anders dan dat dit zo is.