ko
door koningedde@hotmail.com May 27, 2019 om 16:46
Computers & telefonie

Waarom moet ik verplicht een bankrekenikngopgeven in een verlengingsprocedure

Waarom moet ik mijn rekeningnummer doorgeven???? Recent heb ik Antivirus van Norton aangeschaft. Dit heb ik gedaan via een website van Parnershopper want dat is veel goedkoper dan verlengen bij Norton/symantec zelf. Vorig jaar(2018) ging je dan naar de site van Norton, klikte op verlengen en voerde de sleutel in die je gekocht had, en klaar was je. Ik heb trouwens al jaren geen klachten over de Antivirus van Norton.

Maar nu in 2019 is de procedure anders. Je werd verplicht je bankrekeningnummer op te geven en in die procedure kies je dan automatisch dat je in 2020 je abonnement verlengt. Als je het hier niet mee eens was kan je na het afronden van de procedure direct deze keuze ongedaan maken. Uiteindelijk heb ik dit laatste gedaan.

Wat mij hier niet bevalt is dat ik
1 een rekeningnummer moet opgeven terwijl ik mijn product al gekocht heb.
2 een negatieve optie opgedrongen krijgt
3 dat ze aan de telefoon niets van privacy afweten want mijn bankrekening is niet relevant voor hun omdat ik al betaald heb en doodleuk te horen kreeg     dat ik maar terug moest gaan naar de leverancier.
4 dat degene aan de lijn bij Norton zegt zelf klachtenbehandelaar te zijn en ze me niet naar een leidinggevende willen doorverbinden

1271 6 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 27, 2019 om 16:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En wat heeft u betaald voor die Norton. Betaalt u niet met IDEAL dan ?

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2019 om 16:55
7156 Antwoorden / 3 Vragen

In plaats van te bellen kunt met chatten proberen een redelijk antwoord te krijgen.
https://support.norton.com/sp/nl/nl/norton-mac/current/contact

tijger1
door tijger1 - May 27, 2019 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet helaas ook niet veel van privacy af. U neemt uw mailadres als gebruikersnaam. Dat is onverstandig op een openbaar forum.

Wijzig dat in profiel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2019 om 17:03
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u heel zeker dat u contact had met Symantec/Norton?
Ook ik ben van mening dat het uitermate vreemd is dat u na aankoop uw bankrekeningnummer zou mnoeten opgeven aangezien u al betaald heeft.
Kan het zijn dat u abusievelijk een vink heeft geplaatst op een vraag over 'wilt u automatisch verlengen'. Die vraag heb ik zelf namelijk wel steeds gezien na een aankoop en registratie.  Ook bij aankoop bij een retailer.

panter22
door panter22 May 27, 2019 om 20:02
6599 Antwoorden / Vragen

Recent heb ik Antivirus van Norton aangeschaft. Dit heb ik gedaan via een website van Parnershopper want dat is veel goedkoper dan verlengen bij Norton/symantec zelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 28, 2019 om 09:59
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22: En dan behoeft het banknummer beslit niet te worden opgegeven bij de registratie. Ik koop zelf de laatste jaren steeds een nieuwe licentie bij een retailer n.a.v. aanbieding die goedkoper is dan bij Symantec zelf. Daarom schreef ik voor de wel goede begrijper: 'Ook bij aankoop bij een retailer' En bij registratie volgt er dan wel een vraag of automatisch verlengen wordt gewenst. Dat dan niet aanvinken dus.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2019 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rekeningnummer is nodig ivm een eventuele (automatische) verlenging.

dat ze aan de telefoon niets van privacy afweten
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

holstein
door holstein - May 28, 2019 om 09:54
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik gebruik al jaren Antivirus van Norton en ik verleng nooit via Symantec, koop gewoon via internet een Norton aanbieding, die altijd wel ergens te vinden is, betaal via IDeal en krijg de licentiesleutel dan via post of mail toegestuurd.
Kun je gewoon invoeren en klaar, geen abonnement of iets dergelijks, zelf regelen gewoon het beste.

Gr
door Grunn1 May 28, 2019 om 12:30
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts heeft ook bij een externe partij een licentie gekocht, staat ook duidelijk in de vraag.