Ja
door Janitavfh May 20, 2019 om 10:24
Computers & telefonie

Waarschuwing Simyo geen plafond databundel!

Gisteren er achter gekomen dat het niet mogelijk is om een data plafond in te stellen.  Dacht dat dit bij afsluiten was besproken dat er niet buiten de bundel gebruikt kon worden, maar schijnbaar niet duidelijk want dat doen ze niet.
Zelf gebruik ik mijn internetbundel zelden of nooit maar als we langer met de auto onderweg zijn mag onze zoon youtube kijken. Zaterdag was zo'n dag. Het bleek dus 300 mb boven de bundel geweest te zijn . Zal vast wel een waarschuwing gekomen zijn, maar die hebben wij natuurlijk niet gezien . Simyo vraagt dus 15 cent per mb! Zodra het kan stap ik op. Voor iedereen die ook hier zit wees gewaarschuwd.

2017 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - May 20, 2019 om 10:27
7184 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heel goed om deze ervaring door te geven, dank u wel.
Toch dit nog gevonden.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

tijger1
door tijger1 - May 20, 2019 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nou zo onduidelijk is het niet. U krijgt twee keer een waarschuwing. En ja lang Youtube kijken kost heel veel aan Mb’s.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/krijg-ik-een-waarschuwing-als-ik-mijn-bundel-85


Grunnen.
door Grunnen. - May 20, 2019 om 10:41
509 Antwoorden / Vragen
1

Deze waarschuwing slaat nergens op.Je geeft Simyo onterecht de schuld . Het is een kleine moeite om een een app te installen die mobiele data blokkeerd ,als de door jouw in deze app ingestelde data limiet overschreden wordt.Bovendien heb je twee keer een waarschuwing Simyo genegeerd.Het zal bij een andere provider niet anders gaan.

marita5
door marita5 - May 20, 2019 om 10:43
11509 Antwoorden / 15 Vragen
1
edrick3
door edrick3 - May 20, 2019 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Aardig om te waarschuwen, maar .... hoop toch dat de meeste mensen eerst goed de Voorwaarden lezen en/of de waarschuwingen die je ontvangt bekijken.
Gezond verstand wil ook wel eens helpen: op internet gaan (YouTube) verbruikt veel data!
En even googlen geeft toch echt wel mogelijkheden om een datalimiet in te stellen.
Suc6

wi
door wilhelmina59 - May 20, 2019 om 10:52
512 Antwoorden / 0 Vragen
1

Bedankt voor de waarschuwing maar dit soort zaken zijn bij alle providers zelf in te stellen. Dus..................

lo
door lovewinnie - May 20, 2019 om 11:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry maar dat snap ik zelf ook wel. 
Mijn dochter heeft een abonnement gekregen vorige week. Meteen gebeld met Vodafone voor advies en meteen geregeld dat ze niet over der bundel heen kan. Gewoon blokkade en op is op.
Aanbieders hebben verschillende abonnementen met verschillende opties en indd hij sommige kan het limiet hooguit op waarschuwing en andere kun je dus blokkade er op zetten. 
Dit moet je met je provider regelen trouwens

panter22
door panter22 - May 20, 2019 om 12:43
6599 Antwoorden / Vragen
2

Neem een grotere internetbundel of laat je zoontje niet met je mobiel spelen.
Het is onderhand wel algemeen bekend dat je met een kleine bundel niet veel kunt internetten.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2019 om 13:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen
3

Het is toch uw eigen schuld als u waarschuwingen negeert?
Opstappen bij Simyo hoeft u niet te doen want bij alle providers werkt het gelijk.
Waarschijnlijk is het een beter idee om een app te installeren waarop u zelf een datalimiet instelt.
Iedereen weet natuurlijk dat ongelimiteerd YouTube kijken veel data kost. Het kind een boek te lezen geven is misschien zelfs een nog beter idee? Kost helemaal niets en is beter dan filmpjes op YouTube kijken, ook voor de ogen.

diumenge
door diumenge - May 20, 2019 om 13:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Stap over naar HollandsNieuwe daar kan dat nooit gebeuren.

costnix
door costnix - May 20, 2019 om 13:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen
1

Gelukkig is het buiten de bundel verkeer een stuk goedkoper geworden. Prijzen van meer dan € 1 per minuut kwamen voor.
Maar waarom niet een aantal van die filmpjes van te voren downloaden vanaf Youtube?
Hier is een methode voor zo wat elke telefoon, tablet, computer:
https://www.webwijzer.nl/video/youtube-video-downloaden.html

gsm
door gsm - May 20, 2019 om 15:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Het verschil binnen of buiten de bundel vind ik ook wel extreem groot. De bundel levert een provider veel extra inkomsten op, zonder dat ze daar data voor hoeven te transporteren. Ik heb zelf de kleinste bundel en gebruik daar toch nog maar weinig van. Feitelijk is het dus ook binnen de bundel op die manier veel te duur. Een slot op de limiet zou fijn zijn als je veel verbruikt, maar nog beter is het extreme verschil in prijs buiten de bundel te reduceren tot redelijke proporties bij niet al te buitensporige overschrijding van de limiet. Ten slotte wordt het totaalverbruik bij de provider al sterk gereduceerd door kleinverbruikers, zoals ik.

Hetzelfde probleem doet zich voor bij internetproviders. Ziggo levert bijvoorbeeld minimaal een snelheid die ik helemaal niet nodig heb of kan gebruiken, maar baseert wel de abonnementsprijs op die maximale snelheid. 

Feitelijk wordt je dus gedwongen meer te kopen dan je kunt consumeren.

panter22
door panter22 May 20, 2019 om 15:38
6599 Antwoorden / Vragen

Neem prepaid. Dan betaal je wat je verbruikt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

xc
xce - Apr 22, 2024 om 16:23
Auto & vervoer

Distributie riem

wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer