gi
door gijssmit Nov 20, 2016 om 15:44
Computers & telefonie

Wachten op cache

De laatste paar dagen ondervind ik heel veel problemen als ik op internet surf. Ik krijg regelmatig links onderin het scherm te zien: "wachten op cache", waarbij de computer vast blijft staan.
Ik gebruik Windows 10 en heb het vermoeden dat deze problemen zijn ontstaan na de laatste Windows update op 16 november. Wij kan mij helpen, want ik word hier helemaal gestoord van.

26532 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 20, 2016 om 15:50
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht even ccleaner downloaden en dit programma even laten draaien. wellicht dat u ook teveel programma's automatisch laat mee opstarten.

Gebruik op 4 computers W10 en herken dit probleem niet.

simon55
door simon55 Nov 20, 2016 om 16:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is op dit moment wel n veelvoorkomend probleem

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 17:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ook een optie Simon55,@Swat500. uiteraard staat er niets  over de power van de pc. en als je win 10 hebt  heb je al min 4  gig misschien opnieuw  de browser installen ?? en een hoop flauwekul niet terugzetten, als hele grote schoonmaak ken ts  nog opdracht  prompt  %temp%   dan enter uitvoeren en alles zelf  verWijderen is een VEILIGE OPTIE HOOR

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 17:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@SWAT500, WEET JE DE OPDRACHT PROMP ? OP HET WINDOWS  LOGO GAAN STAAN LINKSONDER, rechtermuisklik, opdrachtpromp...    type  %temp%   dan enter  dan verwijderen...srry voor de cl  ..

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2016 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen
gi
door gijssmit Dec 2, 2016 om 16:13
31 Antwoorden / 10 Vragen

Allereerst mijn hartelijke dank voor alle reacties en mijn excuses voor de late terugkoppeling. Dit kwam door privé omstandigheden. Na het wijzigen van de instellingen om oude internet bestanden te verwijderen bij afsluiten heb ik inderdaad geen problemen meer ondervonden.

Gijs Smit

edrick3
door edrick3 Dec 2, 2016 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo. Weer een probleempje de wereld uit. Goed weekend.

marita5
door marita5 - Nov 20, 2016 om 16:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GijsSmit ,

Probeer eens om het cache leeg te maken , misschien helpt dit , zie hier klik op de rode regel .

http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/162238-cache-wat-is-dat-nu-eigenlijk.html

Of laat Ccleaner eens lopen .

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2016 om 16:10
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het is ook mogelijk dat u te weinig RAM geheugen hebt, dan laadt de computer tussentijds bij en daar is die wachttijd voor nodig.

rf
door rfrijhoff Nov 21, 2016 om 23:11
41 Antwoorden / Vragen

Hij heeft het over alleen het internet, niet over alle programma's, dus het RAM heeft hier niets mee te maken.

eclipse
door eclipse - Nov 20, 2016 om 17:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

open chrome  blokje rechts, scrol , geavanceerde instellingen, browser gegevens  wissen

edrick3
door edrick3 Nov 20, 2016 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb geen chrome. ;-) En TS misschien ook niet.

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 18:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@hoi edrick, geef het aan als optie, Thijs vermeldt niet veel dus gokje  :-)  ik gebruik naast chrome ook de edge, ff wennen valt ie best mee..zelfs  fire fox  gedaan liep ook lekker  maar dan kreeg ik die yahoo en dat vindt ik dan weer een afknapper zijn al je zoekresultaten in het engels...

I zie zovaak halve of  minimale gegevens  in die 12 jaar, en als ik een volledige zie heb ik er weer geen verstand  van  :-) t is wat ....

edrick3
door edrick3 Nov 20, 2016 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Snap ik wel; was ook een grapje. Vandaar dat ik in mijn link alle browsers heb staan.

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 20:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

:-)

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 22:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Edrick, ken je een browser instellingen bij je favorieten zetten ?? hoe zet je  dan die link neer ? ik bedoel een geinstalleerde browser he ..eentje met toeters en bellen waarvan je dan een snelkoppeling  hebt  zeg ik werk nu met fire fox  en met die snelkoppeling  krijg  ik een volledig ingerichte  edge ? of fire fox  ? zal het niet doorvertellen  :-)

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2016 om 19:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sluit u de pc wel regelmatig af en dat u die later weer opstart?
U kunt uw browsers instellen op browsergeschiedenis e.d. verwijderen bij het afsluiten. Alleen kan dat niet bij G. Chrome dacht ik, daarvoor moet dan een plug-in geïnstalleerd worden als ik het goed heb.

marita5
door marita5 Nov 20, 2016 om 21:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Aurora1 , Ja , u hebt het goed , voor Google Chrome en FF heb ik hiervoor Click & Clean geïnstalleerd .

eclipse
door eclipse - Nov 20, 2016 om 20:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Forum,

Betreft het cache, dankzij deze bewaarde bestandjes evenals cookie `s  moet de browser juist sneller worden geladen, omdat de computer de gegevens  niet meer hoeft op te halen.
Optie `s  die je dan ken bedenken zijn, teveel proggie s  in de browser, 24  browserbalken, 500 bewaarde websites  bij favorieten, mag ook ietsje meer   :-)
neem de mobiel, soms  vloekt  een cache  bestandje, en verhindert deze anderen te laden, maar ja ik zie zooo weinig  gegevens  van TS . en normaal is ff de browser legen inorde, mja wat hebt deze ts  nog  meer he ?
is nu meer van raad het plaatje,  [edit-red.]

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 21, 2016 om 12:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Deze iets te lichte computer gemaakt voor Win 7 of 8.... of teveel gebruikt en nooit schoongemaakt, zoals we vroeger bij Win 95 tot XP regelmatig moesten doen, dan word deze traag en gaat deze vastlopen.

Start dit programma eens en laat hem een nachtje doorwerken.
Als je dit maandelijks doet verdwijnt alle zooi en is het weer redelijk snel.
Dit is een bekend Windows probleem dat al ruim 20 jaren bestaat.
Hij bewaarde alles dus ook onzin.

ja
door janvis - Nov 21, 2016 om 13:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is systeemherstel een goed idee met herstel datum 17 nov.

ke
door kerstdag - Nov 21, 2016 om 15:32
68 Antwoorden / 9 Vragen

Als u systeemherstel doet naar een vorige datum dan zijn de updates ook verdwene.
Bij windows update kunt u ook updates weghalen welke u zou willen dus ook de laatste.
Zelf maak ik ierdere maand een backup en als ik deze terug zet, werkt alles weer perfect. Helaas maken de meeste mensen geen backup en je kunt er zoveel ellende mee voorkomen.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2016 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

(ter info) TS schreef:

gi
door gijssmit 2 dec. 2016 om 16:13
30 Antwoorden / 8 Vragen

Allereerst mijn hartelijke dank voor alle reacties en mijn excuses voor de late terugkoppeling. Dit kwam door privé omstandigheden. Na het wijzigen van de instellingen om oude internet bestanden te verwijderen bij afsluiten heb ik inderdaad geen problemen meer ondervonden.Gijs Smit