hans515
door hans515 Apr 10, 2014 om 18:06
Computers & telefonie

Wachtwoord instelling verwijderen

Ik heb een laptop met Windows 8.1 en heb bij het installeren een wachtwoord ingesteld bij het inschakelen van de laptop. Dit vind ik nu toch wel lastig en wil het graag buiten werking stellen. Maar het lukt mij niet, na veel zoeken......
Wie heeft de goede tip voor mij ????

27754 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans515,

Goed zoeken ... ;-)

Windows 8 vraagt bij het starten van Windows 8 om een wachtwoord, zeer vervelend als u de enige gebruiker bent op de computer. Het steeds invullen van het wachtwoord is dan ook iets dat u wilt uitschakelen.

Dit is mogelijk, weliswaar is het niet allemaal even handig opgezet in Windows 8, je dient namelijk gebruik te maken van netplwiz via uitvoeren om bij de optie te komen om het automatisch inloggen uit te schakelen. Na het uitschakelen van automatisch inloggen zal Windows 8 uiteraard niet meer om een wachtwoord vragen tijdens het inloggen of aanmelden van Windows 8.
(Bron:pc-tips)

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hans515,

Wellicht verduidelijkt dit de zaak nog wat.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 13:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Jouw online microsoft-account verwijderen en dan logischerwijs jouw offline account gebruiken.

Sowieso is het zeer onverstandig om jouw microsoft-account te gebruiken in W8, aangezien je ongezien documenten, foto's, muziek etc. synchroniseert met de servers van microsoft. Uit veiligheids- en privacyoverwegingen is dit ongewenst.

gerardk
door gerardk - Apr 11, 2014 om 13:25
175 Antwoorden / 8 Vragen

Van de Microsoft Community: Dit is een veelgehoorde vraag, waar we je wel mee verder kunnen helpen. Opstarten met automatisch aanmelden kun je in principe nog op dezelfde manier bewerkstelligen als bij eerdere versies van Windows:
Druk op de Windows-toets op het toetsenbord plus de R voor de Uitvoeren-dialoog.
Typ of plak hier control userpasswords2 en druk op Enter.
Vink het vakje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken uit.
Klik op Toepassen en dan op OK.

Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_8-security/hoe-kan-ik-aanmelden-zonder-wachtwoord-of-pincode/10fcd7e7-8a9c-4668-8bfb-9b3a0daa9fd1

di
door diversion - Apr 11, 2014 om 13:28
103 Antwoorden / 7 Vragen

edrick3, hartelijk dank voor de uitleg. Dit was iets waar ik ook mee zat en het lukte me zo niet om deze oplossing te vinden. Ze hebben het lekker diep weggestopt.

gerardk
door gerardk - Apr 11, 2014 om 13:28
175 Antwoorden / 8 Vragen

Windows 8.1: Direct opstarten naar het bureaublad
Gebruik je vaker het bureaublad van Windows dan de nieuwe start interface? Door een nieuwe functie in Windows 8.1 kan je voortaan ervoor kiezen bij het opstarten direct naar het bureaublad te gaan, zoals dat voorheen ook met Windows 7 ging!
Instellen van deze optie is echter niet gemakkelijk. Je zal zonder handleiding flink moeten zoeken naar deze functie. Daarom vertellen we je hoe je dit snel kan doen!
Ga naar de rechterkant van het scherm en kies in de zwarte balk voor “Instellingen”. Kies nu voor “Configuratiescherm” en het instellingen overzicht wordt geladen.
Ga vervolgens naar “Vormgeving en persoonlijke instellingen” en kies voor “Eigenschappen van navigatie”. Deze stat onder het kopje “Taakbalk en navigatie”. Vervolgens krijg je een aantal instellingen te zien.
Door het hokje aan te vinken van de instelling “Wanneer ik mij aanmeld of alle apps op een scherm sluit, naar het bureaublad gaan in plaats van naar Start”, zal Windows voortaan direct opstarten naar het bureaublad!
Bron:
http://windowsinstalleren.nl/windows-8/nieuw-windows-8-1-direct-opstarten-naar-het-bureaublad/116/
en meer op http://windowsinstalleren.nl/handleidingen/windows-8/

sr
door sreglov - Apr 11, 2014 om 13:33
21 Antwoorden / 6 Vragen

Het is mogelijk, zoals een aantal reacties aangeven, wel is het de vraag of het verstandig is. Op mijn ouwe XP bak, die ik alleen nog maar als opname studio gebruik en die geen internetverbinding heeft heb ik iets geinstalleerd zodat ik geen ww meer hoef in te vullen. Op een machine waarmee je wél op internet zit en mogelijk ook producten koopt, telebankiert, apps via de store koopt, zou ik het afraden. Neem even die extra moeite om je ww in te vullen. Het maakt je systeem veiliger en mocht er bijv. in te toekomst gerommeld zijn met je bankrekening, dan stellen banken tegenwoordig hoge eisen aan je beveiliging. Ik denk dat een tooltje om je ww automatisch in te vullen daar niet onder valt...

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2014 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sreglov,

Het gaat hier om een wachtwoord bij het opstarten van de computer.
Daar maakt een bank zich m.i. niet druk om.

@diversion,

Mooi zo! Is inderdaad 'weggestopt'.

@hans515,

Mooi dat het is opgelost!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 14:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 13:49]Daar maakt een bank zich m.i. niet druk om.
Klopt, die zetten gewoon 'n vinkje bij; "klant is zelf onverantwoordelijk geweest".

alarm1233
door alarm1233 - Apr 11, 2014 om 14:20
74 Antwoorden / 4 Vragen

hallo hans .ik heb zelf windows 8.1 pro en heb mn gebruikers aanmelding uitgeshakeld, is een simpele actie en vergt nietveel kennis , eens ingelogd ga je met je muis naar de rechterbovenhoek en dan kom je in een doorzichtig menu, klik op pc instellingen, eens dat geopend zie je links staan acountinstellingen klik daarop en onder het bovenste balkje dat vakje aanvinken van gebruikersaccount losmaken(ontkoppelen), klik op opslaan en terug opstarten en je zal zien dat je pc gewoon doorstart en geen account wachtwoord meer vraagt. hopelijk heb ik je hier mee van dienst geweest. groetjes van een ervaren pc gebruiker . veel suc6 .

di
door diversion - Apr 11, 2014 om 14:50
103 Antwoorden / 7 Vragen

@gerardk: Bedank, ook een heel handige tip. Die apps zijn aan mij niet zo besteed.

pi
door pieterwolters - Apr 11, 2014 om 16:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Qua veiligheid is het wel beter om het wachtwoord "aan" te laten staan. Het is toch weer een extra barriere voor kwaadwillenden.

hans515
door hans515 - Apr 11, 2014 om 18:13
250 Antwoorden / 117 Vragen

Veiligheid is natuurlijk het argument om het wachtwoord invullen te behouden bij inschakeling, maar als er nu in mijn omgeving niemand is die de computer gebruikt, dan is het toch véél eenvoudiger om na inschakeling de PC direct te kunnen gebruiken?
Overigens allen bedankt voor de vele reacties!
Met vr. gr. Hans.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 11, 2014 om 22:55
229 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 11 apr 2014, 13:03]Jouw online microsoft-account verwijderen en dan logischerwijs jouw offline account gebruiken.

Sowieso is het zeer onverstandig om jouw microsoft-account te gebruiken in W8, aangezien je ongezien documenten, foto's, muziek etc. synchroniseert met de servers van microsoft. Uit veiligheids- en privacyoverwegingen is dit ongewenst.

Dat zal wel meevallen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 11, 2014 om 22:58
229 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 10 apr 2014, 18:27]Hallo hans515,

Goed zoeken ... ;-)

Windows 8 vraagt bij het starten van Windows 8 om een wachtwoord, zeer vervelend als u de enige gebruiker bent op de computer. Het steeds invullen van het wachtwoord is dan ook iets dat u wilt uitschakelen.

Dit is mogelijk, weliswaar is het niet allemaal even handig opgezet in Windows 8, je dient namelijk gebruik te maken van netplwiz via uitvoeren om bij de optie te komen om het automatisch inloggen uit te schakelen. Na het uitschakelen van automatisch inloggen zal Windows 8 uiteraard niet meer om een wachtwoord vragen tijdens het inloggen of aanmelden van Windows 8.
(Bron:pc-tips)

Het enige goede, en makkelijkste manier om he wachtwoord uit te schakelen.

Suc6

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 11, 2014 om 23:03
229 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:18]Qua veiligheid is het wel beter om het wachtwoord "aan" te laten staan. Het is toch weer een extra barriere voor kwaadwillenden.

Welke kwaadwillende, een kwaadwillende heeft echt geen probleem met een wachtwoord.

boerenbond
door boerenbond - Apr 12, 2014 om 18:24
44 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.
De oplossing is niet moeilijk maar ik ben ervan terug gekomen,
ik heb het weer ingesteld, daarom ben ik het met tolsma1945 eens.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=boerenbond schreef op zaterdag 12 apr 2014, 18:24]Hallo.
De oplossing is niet moeilijk maar ik ben ervan terug gekomen,
ik heb het weer ingesteld, daarom ben ik het met tolsma1945 eens.

En vertel ons eens dan hoe je dat precies doet.

*toen bleef het stil.