aukesikma
door aukesikma Mar 30, 2012 om 21:26
Computers & telefonie

Wachtwoord router sitecom

Ik heb een tablet gekocht, die ik via Wifi wil verbinden met internet, net zoals mijn laptop.
Ik heb een router van Sitecom, maar weet het wachtwoord niet meer.
Wat nu te doen?

11540 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo aukesikma,

Staat het wachtwoord (WPA-sleutel) niet op een sticker, op de achterzijde van de routeren?

m.vr.gr. freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze staat niet achter op de router.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Login/wachtwoord voor configuratie is admin:admin

Wachtwoord om verbinding met internet te maken staat op een sticker op de onderkant.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aukesikma:

En inloggen op je router doe je door in de adresbalk van je browser het adres: [u]http://192.168.0.1[/u] te typen. (of *[u]klik[/u]*)

En mocht de WPA-sleutel in de router worden weergegeven als sterretjes (********), voer dan gewoon een nieuwe sleutel in. Je moet dan ook je laptop weer even opnieuw aanmelden wanneer je voor de eerste keer weer verbinding maakt met je router.

Freya

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

aukesikma schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 21:26: Ik heb een tablet gekocht, die ik via Wifi wil verbinden met internet, net zoals mijn laptop.
Ik heb een router van Sitecom, maar weet het wachtwoord niet meer.
Wat nu te doen?
Ik ga er even van uit (whoops.. ass*u*me) dat je het WEP/WPA/WPA2 password bedoelt..

Is er nog een machine (PC/Laptop/Netbook/Notebook/tablet/phone) ergens die kan inloggen? dus wel internet connectivity heeft?

dan kan je in elk geval dat password achterhalen. Een ander probleem zou bijvoorbeeld een MAC filter kunnen zijn.. Dan mijn volgende vraag: is er nog een machine ergens waarmee je kan inloggen op je AP? (je sitecom router) ?? Maar probeer eerst eens het "netwerk encryptie password" uit een werkende machine te trekken, en report dan terug met de resultaten??