empee
door empee Dec 24, 2021 om 11:48
Computers & telefonie

Wachtwoord vergeten

Op mijn nieuwe iPad kan ik niet inloggen voor gmail. Mijn vrouw is wel al ingelogd, maar bij "nog een account toevoegen" vraagt hij eerst een email-adres en dan komt het probleem: het wachtwoord. Ik ben het vergeten na jarenlang gebruik en er wordt meegedeeld, dat dit mailadres niet bekend is bij Google. Ook wordt gevraagd, welk wachtwoord je als laatste herinnert. Geen, na zoveel jaar.
Wie kan helpen?
Fijne kerstdagen allemaal.

5531 13 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Dec 24, 2021 om 12:26
809 Antwoorden / Vragen

Oude Ipad gebruiken en vanuit daar de nieuwe gaan gebruiken. Op de oude kunt u als het goed is gewoon de ww opnieuw aanvragen met het gebruikelijke gmail adres(tenzij u alles heeft weggegooid en ook de prullenbak heeft geleegd).

sira
door sira - Dec 24, 2021 om 12:37
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Neem in de toekomst een wachtwoordmanager, dan loopt u, ook met andere wachtwoorden, niet meer tegen deze problemen aan.

Analoog
door Analoog Dec 26, 2021 om 09:14
137 Antwoorden / Vragen

Wachtwoordmanager? Gewoon ergens al je wachtwoorden opschrijven is toch zo simpel als wat of is dat uit de tijd...?

sira
door sira Dec 26, 2021 om 09:46
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Nee helemaal niet, net zoals je pincode op je bankpasje schrijven. Wat dacht je zelf?

Analoog
door Analoog Dec 26, 2021 om 13:57
137 Antwoorden / Vragen

Pincode op je bankpasje schrijven, denk je dat ik gek ben of zo en je kunt zeker ook niet goed lezen.

Je kunt ze toch gewoon thuis in een boekje of schrift opschrijven, zo duidelijker?

Olly 1
door Olly 1 Dec 27, 2021 om 14:19
2 Antwoorden / Vragen

hadden is hebben gedaan

rj
door rjw Dec 28, 2021 om 08:59
3253 Antwoorden / 5 Vragen

@analoog: totdat iemand dat boekje meeneemt. En de ervaring leert dat ook bekenden dit kunnen doen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 24, 2021 om 12:46
11505 Antwoorden / 15 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Dec 24, 2021 om 12:51
7179 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 24, 2021 om 12:53
2038 Antwoorden / Vragen

Wat is het nut een Gmail account na zoveel jaren dan weer in gebruik te nemen? Maar als ik dat zou moeten regelen zou ik via de web interface gaan werken op een pc en kijken welke opties daar geboden worden om het account weer terug te halen.

ro
door ronny530 - Dec 24, 2021 om 13:27
2771 Antwoorden / 41 Vragen

Als uw account nog actief is dan moet het mailadres ook bekend zijn en zou het kunnen zijn dat u bij 'wachtwoord vergeten' een foutief mailadres ingeeft. Ik vraag me wel af of twee gedeelde accounts gebruiken wel mogelijk is want uw account wordt aan die van uw vrouw gekoppeld en dan kan zij uw berichten ook lezen omdat als zij Gmail opent alle berichten binnen gehaald worden. U kunt op de Ipad gebruikers aanmaken dus één voor uw vrouw en één voor u en daarna op Gmail de 'wachtwoord vergeten' optie nogmaals doorlopen.

rj
door rjw Dec 28, 2021 om 09:01
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt zonder problemen meerdere accounts toevoegen aan de mail app van iPadOS. Het is alleen de vraag of het handig is om alle emails bij elkaar te zetten. Maar dat kan alleen TS bepalen.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 24, 2021 om 14:20
853 Antwoorden / 3 Vragen

Alles wat al gezegd is... en wat ik je ook als tip mee kan geven is dat je de tweetraps verificatie instelt. Dat werkt perfect en maakt het voor boosaardigen moeilijker om je mail te hacken.

panter22
door panter22 - Dec 24, 2021 om 15:08
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt (voorlopig) je mail doorsturen naar je ipad mail adres:

Automatisch doorsturen inschakelen
  1. Open Gmail op je computer via het account waarvandaan je de berichten wilt doorsturen. ...
  2. Klik rechtsboven op Instellingen. ...
  3. Klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.
  4. Klik in het gedeelte Doorsturen op Een doorstuuradres toevoegen.

justmeagain
door justmeagain Dec 24, 2021 om 23:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nee dat kan niet want ts kan niet inloggen op zijn Gmail. Niet kunnen inloggen is helaas dus ook niet in enig menu kunnen.

panter22
door panter22 Dec 25, 2021 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Op zijn oude computer moet hij  automatisch inloggen hebben gehad.

sw
door swat1500 - Dec 25, 2021 om 00:41
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een gmail adres heeft dan heeft u ook een Google account. U kunt van daaruit uw gmail wachtwoord resetten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 25, 2021 om 09:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je op je oude  laptop of  zo nog wel bij G mail kan....

Is er een 2e mail adres voor herstel?

Ik kan met de 1e Laptop de  2e  zakelijke  terug  halen.

Als je  als Man & Vrouw elkaar als herstel adres geeft.....

Ook na overlijden is dan alle mail nog op deze manier bereikbaar.

Zelf gebruik ik nu  8 wachtwoorden.

Voor deze website een simpel te kraken flut ding.

Mail  een betere....
Digid en Bank  een lastiger

Maar alle zaken met  8    W8W00rden...en  vele in mijn familie gebruiken gewoon dezelfde!

Vaak kun je Gmail via je 06 nummer of  andere  G mail account weer openen mits je dat ooit hebt opgegeven!

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 25, 2021 om 14:53
98 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw wachtwoord herstellen door te tikken op wachtwoord vergeten. Google stuurd een link naar uw e-mail adres.
open uw e-mail hierin bevindt zich de link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Tik hierop u kunt nu een nieuw wachtwoord opgeven.

Heeft u op de computer een backup gemaakt van uw iPad met iTunes dan kunt u deze terug zetten op uw ipad.
dan is het wachtwoord ook hersteld.

empee
door empee - Dec 26, 2021 om 12:21
177 Antwoorden / 139 Vragen

Het wachtwoord is gevonden. Hartelijk dank allemaal en de beste wensen voor 2022.
Groetjes en wellicht tot volgend jaar.

panter22
door panter22 Dec 26, 2021 om 13:12
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig, Scheelt een hoop gedoe.
Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar

ad
door adofan - Dec 27, 2021 om 11:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als het hetzelfde account is als uw vrouw gebruikt. dan kan zij het wachtwoord veranderen en kunt u daarmee zelf inloggen.