doetinchem
door doetinchem Mar 4, 2020 om 09:56
Computers & telefonie

Wahtapp doet vreeemd

Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten met de code die bij de aankoop gegeven was, zonder dat de telefoon helemaal uit was geweest.Daarna Wattsapp aangeklikt. Die deed het niet meer. Moest opnieuw mijn telefoonnummer opgeven en nog wat zaken aanklikken. Er kwam een code te voorschijn en dat er een mail naar mijn e-mailadres gestuurd zou worden. Die code hoefde ik niet te gebruiken en de mail is ook nooit gekomen. Wel waren alle bestanden uit Whatsapp verdwenen en kwamen er meldingen van de groepapps dat ik weer toegevoegd was.
Wat kan er aan de hand geweest zijn?

4006 11 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Mar 4, 2020 om 10:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Doetinchem,

Wat voor merk en type telefoon heb je?
Gebruik je wifi voor Whatsapp of je mobiele internet?

ma
door malty - Mar 4, 2020 om 10:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een update want whatsapp heeft nu donkere modus gekregen.

doetinchem
door doetinchem - Mar 4, 2020 om 11:08
114 Antwoorden / 137 Vragen

Dag Magnum007. Het gaat om een Samsung uit 2016. Ik was toen thuis (wifi)

Magnum007
door Magnum007 Mar 4, 2020 om 11:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Doetinchem,

Waarschijnlijk komt het inderdaad door een update van Whatsapp.

Ook je telefoon heeft af en toe een update van het besturingsysteem "Android".
Meestal vraagt je telefoon dan om toestemming.

Tip : zet je belangrijke contacten op de simkaart.

Boesta
door Boesta Mar 4, 2020 om 19:06
27 Antwoorden / Vragen

Het is niet zo dat met de laatste update de contacten en of bestanden zo maar verdwenen kunnen zijn. Hier is iets anders aan de hand. Met deze informatie heb ik geen idee wat, maar de update heeft er niets mee te maken..

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2020 om 21:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat er aan de hand geweest kan zijn zou ik niet weten. Het heeft echter niets met een update te maken. De code die u bedoelt was dat de pincode of de pukcode? Informatie daarover zou in de brief of mail van uw provider moeten staan toen u dat abonnement nam.
Mogelijk is er ook algemene informatie over op de website van uw provider te vinden.

br
door brui0929 - Mar 4, 2020 om 23:13
629 Antwoorden / 10 Vragen

Verwijder whatsapp en installeer whatsapp opnieuw. Start whatsapp op en verifeer u teleffonnummer. Tik op herstellen als whatsapp hierom vraagd. Tik op volgende alle chats worden hersteld en ook de media.

1paul
door 1paul - Mar 5, 2020 om 09:09
3101 Antwoorden / 0 Vragen

heb je je telefoon gescand met virus checker?

lijkt wel op een hack...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2020 om 10:48
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Opstarten met een code terwijl de telefoon functioneerde? Ik zou dat nooit hebben gedaan omdat dit een zeer abnormaal iste is. De bedoelde codes zijn er alleen voor indien u uw telefoon geheel had uitgeschakeld resp. geheel uitgeschakeld zou zijn en u er met uw pincode geen toegang meer voor zou krijgen door bijv. drie maal fout ingeven van die code. Dit lijkt dus inderaad op een hack! Heeft u uw provider en/of degene die de telefoon aan u heeft verkocht al benaderd?

Uitemate bijzonder is daarbij dat u uw telefoonnummer diende op te geven aangezien die informatie op uw SIM kaart staat en dus nooit behoeft te worden gegeven naa herinschakelen!!!
En dus ook reden om zelfs snel uw telefoonprovider te benaderen (als u dat nog niet heeft gedaan) om na te gaan of uw tel nummer nu niet wordt misbruikt.

justmeagain
door justmeagain Mar 7, 2020 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ter info mijn telefoon vraagt bij bijna ieder Whatsapp gebruik om mijn 6 cijferige pin in te voeren als onderdeel van 2 staps verificatie
Als iemand anders mijn sim in een nieuwe telefoon stopt kunnen ze geen Whatsapp lezen cq installeren zonder mijn pin code.
Dit is een optie in Whatsapp sinds maanden. Is bedoeld om fraude vis/met Whatsapp tegen te gaan.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Mar 7, 2020 om 09:19
29 Antwoorden / Vragen

Mooi moment om Whatsapp de deur uit te doen en kiezen voor veiligere alternatieven als Telegram (fantastiche functies) en/of Signal (extra veilig).

justmeagain
door justmeagain Mar 7, 2020 om 23:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

Onzin, het is nog nooit gelukt om zomaar een Whatsapp gesprek te kraken. Zeker niet met de nieuwe 2 staps verificatie.
Signal is zo'n beetje de meest criminele app die er is en de Russen zijn er dol op. Al eens gedacht wat ze eigenlijk van u weten?

Daarnaast heeft 99% zijn vrienden en familie op Whatsapp. Die gaan echt niet zomaar over. En ze willen al helemaal geen 3 communicatie apps op hun telefoon.
Jantje heeft Signal, Pietje telegram en mama WhatsApp. Dat werkt toch niet

justmeagain
door justmeagain Mar 7, 2020 om 23:50
623 Antwoorden / 8 Vragen

Onzin, het is nog nooit gelukt om zomaar een Whatsapp gesprek te kraken. Zeker niet met de nieuwe 2 staps verificatie.
Signal is zo'n beetje de meest criminele app die er is en de Russen zijn er dol op. Al eens gedacht wat ze eigenlijk van u weten?

Daarnaast heeft 99% zijn vrienden en familie op Whatsapp. Die gaan echt niet zomaar over. En ze willen al helemaal geen 3 communicatie apps op hun telefoon.
Jantje heeft Signal, Pietje telegram en mama WhatsApp. Dat werkt toch niet

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Mar 9, 2020 om 13:07
29 Antwoorden / Vragen

Het kraken van Whatsapp-gesprekken is helemaal niet nodig. Standaard worden deze gesprekken automatisch opgeslagen bij Google-Drive, dat zonder enige encryptie.
En met jouw instelling gaat de wereld nooit veranderen en blijft iedereen zijn privacy-gevoelige data en content delen met Facebook. En met de kennis van nu weten we 100 procent zeker dat Facebook daar niet netjes mee omgaat.