harrie
door harrie May 15, 2014 om 23:34
Computers & telefonie

Walgelijke KPN reclame

Vorige week lag door een storing de internet/telefoonverbinding via Zeelandnet er bijna een dag uit.....
Vandaag ontving ik via de post een kaart van KPN met aan de voorzijde een foto van de Zeelandbrug, waar een stuk aan ontbrak. .De andere kant begon met de volgende tekst:

HOOG TIJD VOOR EEN BETROUWBAAR NETWERK IN ZEELAND
Heeft u vorige week ook tijdelijk niet kunnen internetten en bellen?
Niets is zo vervelend als dat.
In Zeeland kunt u ook kiezen voor het betrouwbare netwerk van KPN.
Daarmee zit u nooit meer zonder internet en bellen.

Deze reclame schoot mij in het verkeerde keelgat, waarbij ik mij afvroeg waar zij de arrogantie vandaan halen om te stellen dat zoiets bij hen nooit kan gebeuren.........

Overigens is het de eerste grote storing voor mij sinds 2006

1579 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 15, 2014 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier in de omgeving stuurde Ziggo vaker reclame rond (soms met wel aardige humor) toen er overal nogal geleurd werd met glasvezel. De kunst was toen om de glasvezelaars te ontlopen; de reclame van Ziggo ging snel in de bak voor verenigingen. Dat ontlopen ging een stuk minder gemakkelijk dan de reclame weggooien....

tijger1
door tijger1 - May 16, 2014 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het wel leuk gevonden eigenlijk.

pi
door pieterwolters - May 16, 2014 om 16:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je je al niet druk over kunt maken... Als je die reclame niet kunt waarderen gewoon nooit meer iets van KPN afnemen. Daar tref je ze meer mee dan een klacht op dit forum.

van leyden
door van leyden - May 16, 2014 om 20:26
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Zapp zapp met de a.b.

Laten we afspreken dat alle reclames irritant, tenenkrommend en vervelend zijn en geen energie meer steken in dat noodzakelijke kwaad.

" In Azie eten ze de hele dag door lekkere hapjes" ( bron conimex)

Voorbeeld van wat ik bedoel.

harrie
door harrie - May 16, 2014 om 23:27
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 16 mei 2014, 16:28]Waar je je al niet druk over kunt maken... Als je die reclame niet kunt waarderen gewoon nooit meer iets van KPN afnemen. Daar tref je ze meer mee dan een klacht op dit forum.

Het gaat om de manier waarop........ Ik zie het al voor mij als deze manier van reclame normaal gaat worden, b.v.:
Je krijgt een brief van een concurrerend ziekenhuis met de volgende tekst;

"Lastig hè, zo zonder benen. Helaas heeft u of uw verzekeraar voor ziekenhuis X gekozen en zijn ze geamputeerd.
Had u voor ons superieure ziekenhuis gekozen, was dit niet gebeurd en zou u nu de 4-daagse weer kunnen lopen"

Ex-Haagsche Harrie

tijger1
door tijger1 - May 17, 2014 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een flauwekul. Alsof je een internetprovider kunt vergelijken met een dokter.

Niet zo overdrijven.

door 1953 - May 17, 2014 om 04:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Bedankt Harrie!"

Ja, KPN, voelt aan alsof mijnheer pastoor zieltjes probeert te winnen bij de protestanten.

KPN geeft nog steeds geen 'Dolby Digital audio' door en de maximale snelheid van 80 Mbit/s wordt nimmer behaald tenzij je naast de wijkcentrale woont misschien.

Daarnaast haalt KPN van de theoretische maximale snelheid, bij alles-in-1, nog eens 2 x 8 Mbit/s af voor de televisie en de telefoniebandbreedte.

Verguisde het afgelopen jaar ZIGGO van laksheid qua service - aantal televisiezenders waren vol storingen - en dat werd bijna twee weken geleden door een derde monteur van ZIGGO (definitief) hersteld.

harrie
door harrie - May 17, 2014 om 12:59
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 17 mei 2014, 00:02]Wat een flauwekul. Alsof je een internetprovider kunt vergelijken met een dokter.

Niet zo overdrijven.

Beiden proberen geld aan u te verdienen, dus deze vergelijking staat gewoon op 2 benen.....

zoekster
door zoekster - May 17, 2014 om 23:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou zeggen. Get over it!

inforza
door inforza - Jun 9, 2014 om 07:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben juist overgestapt van kpn naar zeelandnet.

want wat ze niet vermelden in je reclame is dat kpn hun snelheden niet haalt waar je voor betaalt. ipv 20mb/s waar ik voor betaalde was het maar 8mb/s dat ik kreeg.

bij zeelandnet betaal ik evenveel als toen voor mijn kpn abbonement, en die halen wel de snelheid van 60mb/s download.

nu net even gekeken, bij basis thuis 10mb/s van kpn betaal je 32.50
bij 60mb/s van zeelandnet 31,00

dan maar liever storing 1x per jaar

forever-nl
door forever-nl - Jun 9, 2014 om 09:03
400 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 17 mei 2014, 04:33]"Bedankt Harrie!"

Daarnaast haalt KPN van de theoretische maximale snelheid, bij alles-in-1, nog eens 2 x 8 Mbit/s af voor de televisie en de telefoniebandbreedte.

Een beetje overdreven denk ik... Digitale TV kijken kost maximaal ongeveer 4 Mbps en en VOIP verbinding nog geen 2 Mbps. Enkel als je aan het internetten bent tijdens het bellen en TV kijken gaat er dus 6 Mbps van je surfsnelheid af.

door 1953 - Jun 9, 2014 om 16:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Afgelopen donderdag lag bij mij ZIGGO Alles-in-1 middels algehele storing 5 uren eruit.

Wacht die walgelijke invitatie van KPN wel af.

forever-nl
door forever-nl - Jun 9, 2014 om 16:38
400 Antwoorden / 11 Vragen

Storingen komen bij alle providers voor helaas en daar is maar beperkt wat tegen te doen. Door wanbeleid weken een heel dorp zonder mobiel bereik tot laten zitten vind ik wel schandalig maar dat lijkt ook bij alle providers zo nu en dan voor te komen. En het dan ineens wel heel snel oplossen als het op TV komt... Tsjah...

fl
door flessebon - Jun 10, 2014 om 10:35
418 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn in Zeeland veel mensen die uit godsdienstige overwegingen bedenkingen hebben over het gebruik van internet. Voor die mensen is een storing geen probleem of misschien wel een zegen.
Verder lijkt het mij normaal dat KPN kijkt waar ze nieuwe klanten kunnen werven en gericht reclame maken.

harrie
door harrie - Jun 10, 2014 om 13:09
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=flessebon schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:35]
Verder lijkt het mij normaal dat KPN kijkt waar ze nieuwe klanten kunnen werven en gericht reclame maken.

Juist die gerichte reclame irriteert me en die wordt steeds agressiever, als dit zo doorgaat moet je niet vreemd opkijken als er dit soort persoonlijke reclameberichten in de toekomst worden verzonden, sorry voor de banaliteit, maar het geeft aan waar het toe kan leiden.....

Gecondoleerd met het verlies van uw vrouw en kinderen,
een ongeluk zit in een klein hoekje, jammerlijk reden zij in een auto merk Koekblik.....
Helaas reden zij niet in een auto van ons veilige merk Tank.
Kom nu naar onze dealer, die een speciale troostaanbieding voor u heeft........

Moeten we met de reclame deze kant op??????????
Ex-Haagsche Harrie

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2014 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@harrie

Overdrijven is ook een kunst.

fl
door flessebon - Jun 10, 2014 om 20:16
418 Antwoorden / 7 Vragen

U kunt KPN natuurlijk vragen of ze U niet meer willen benaderen.

In theorie kan natuurlijk veel. Maar weinig bedrijven zullen U opzettelijk op een smakeloze manier benaderen op zo`n verdrietig moment.

Maar ik kan me Uw zorgen wel voorstellen. Nadat ik de kabelboer met veel moeite had opgezegd kreeg ik een paar keer een aanbieding met de aanhef: aan de nieuwe bewoners van dit adres. Sinds kort krijg ik weer persoonlijk gerichte aanbiedingen op mijn adres. Nu las ik onlangs toevallig over een bedrijf dat voor 700 aangesloten bedrijven ondermeer n.a.w. gegevens van klanten bijhoudt en ook het laatste moment dat er contact met die klant is geweest. Waarschijnlijk heeft de kabelboer daarin gekeken want ze doen weer gepersonaliseerde aanbiedingen.