dsigna
door dsigna Oct 8, 2004 om 17:55
Computers & telefonie

Wanadoo en hun ADSL aanbiedingen

Als Wanadoo gebruiker via inbellen ben ik in begin augustus door Wanadoo benadert via een van hun direct callers om over te schakelen naar ADSL. Logische stap als je inbel tarief komt op de kosten van ongeveer dat ADSL abonnement.


In het gesprek werden even voor de duidelijkheid de actie voorwaarden even aan gehaald. Geen aansluit kosten, eerste 3 maanden € 9,95 daarna € 22,95 , gratis USB Modem. Nu op dat laatste wilde ik een verandering. Namelijk de maand ervoor was de aanbieding voor een gratis ethernet modem en dat wilde ik graag ook i.p.v dat gratis USB modem. Dat zou ze even navragen en na +/- 1,5 minuut melde ze zich terug met: dat is geen probleem dat werd geregeld.


De aansluiting is geopend in september en de facturatie voor die maand was geheel conform de vactie voorwaarden n.m. € 9,95. Echter bij de facturatie voor Oktober komt het bedrag neer op € 89 en een beetje. Als extra's worden door gerekend een Ethernet modem + BTW. Hiervan is nooit sprake geweest. Daarbij worden voor een consument alle bedragen inclusief BTW vermeld te zijn en niet achteraf doorberekend te worden.


De crux zit hem echter in de telefonische afspraak over het gratis modem. Wanadoo meld dat er nooit sparke is van een gratis ethernet modem bij hun ADSL direct abo maar laat vervolgens nergens in geen een van hun brieven en mailtjes omtrend het afsluiten van het abo vallen dat voor het modem kosten zullen worden doorberekend zodat je tijdens de 7 dagen van overweging tot kosteloze annulering daar dan ook gebruik van kunt maken om te annuleren op niet toegepaste afspraken.


Nu wil ik dat de te veel afgeschreven kosten terug gestort worden op mijn rekening en heb Wanadoo daar dan ook schriftelijk in kennis van gesteld met dezelfde opmerkingen zoals eerder beschreven.


Kan mij iemand adviseren hoe verder te handelen of is er iemand die dezelfde problemen heeft?


De actie voorwaarden zoals die in juni juli of augustus golden zijn trouwens ook nergens meer terug te vinden bij wanadoo.


is er misschien iemand die deze actie voorwaarden nog wel heeft?

847 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 8, 2004 om 18:33
763 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas is hier niet zo erg veel aan te doen, het is wel jammer dat providers maar aannemen dat iedereen alles weet,
wat ik terug heb gevonden op de website van wanadoo is dat inderdaad het ethernet modem a € 69, - gratis is de overige modems wordt niet bij vermeld dat deze gratis zijn dus kosten geld, Ook is terug te vinden bij de abonnementen hier wordt vermeld dat u tijdens het aanmelden kan kiezen uit diverse modems waaronder het enig gratis verstrekte modem is het ethernet modem van € 69, -
dit is terug te vinden door even wanadoo abonnementen op te zoeken en klik bij modem op diverse opties.


groeten tuinfreak

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 8, 2004 om 18:48
763 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nog even een toelichting: In u geval was dit dus zoals u zelf al aangeeft een gratis usb modem in de zomermaanden dus moest er toen voor het ethernetmodem worden betaald. nu is dat een ander geval.


groeten tuinfreak

kr
door kromme_1 - Oct 23, 2004 om 23:01
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Actievoorwaarden van Juli heb ik maar daar staat in Gratis USB of WIFI modem .Het zelfde probleem heb ik ook met wanadoo over het gratis modem wat achteraf geen gratis modem is. Wanadoo dreigt als je niet betaald of het bedrag terug vraagt met afsluiting of met incassoburea s In de Actievoorwaarden staat (  Alle vermelde prijzen zijn inclusief 19% BTW .Prijs- en productwijziging voorbehouden ) Het beste wat je ken doen is naar een jaar opzeggen .Doe het opzeggen wel op tijd want anders zit je ernoch een jaar aanvast

iv
door iveka - Apr 1, 2005 om 18:52
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben net gebeld door Wanadoo om dat ik ook nog inbel via de telefoon. (Dit doe ik niet vaak maar net binnen het termijn om mijn mailadres te behouden) Ik heb namlijk een antenne van CAIway op het dak (voorheen Kabelfoon). We hebben hier pas sinds kort ook ADSL. De dame aan de telefoon sprak zeer snel en ook geen duidelijk Nederlands maar goed dat kan gebeuren. Wel maakte ze me duidelijk dat ik van mijn KPN abbonement af zou zijn want dat had ik niet meer nodig en ik behoud mijn eigen nummer en ik mag gratis bellen in Nederland !! Nou das mooi.  


Ik vroeg om leveringsvoorwaarden op papier maar daar deden ze niet aan. Toen deed ze postcode check en toen kon het ineens niet meer.


Ik ben op de site gaan kijken maar daar staat toch duidelijk in dat ik mijn huidige KPN abonnement behoudt Gratis bellen ?? dus niet, ik betaal dan nog steeds aan de KPN Zo zie je maar met rappe telefoontjes wordt je belazerd waar je bij zit en zeg je ja dan heb je inderdaad net als jij met je modem niets zwart op wit en zit je eraan vast.  ik hoop dat je nog aan de actievoorwaarden kunt komen want anders moet je volgens mij gewoon betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer