betgemeline5
door betgemeline5 Oct 16, 2017 om 17:43
Computers & telefonie

Wat betekent een groen scherm?

Beste mensen, Sinds een dag of tien als ik een flimpje wil kijken van you tube
van bv Vroege vogels, ontstaat er een groen scherm en zonder beeld, wel stemmen.Wie weet wat er aan de hand is
en hoe ik het verhelp.
 Graag een reactie. Groet van Betgemeline

1618 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2017 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bekend - en oud - probleem.
Probeer eens een andere browser! Dat wil wel eens helpen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 16, 2017 om 17:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of een update van uw videokaartdriver danwel een update van het afspeelprogramma.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2017 om 17:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Betgemeline5 ,

Lees hier enkele oplossingen , klik op de rode regel .

https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/internet/vraag/162485/beeld-groen-youtube-filmpje-kijk

tdmduc
door tdmduc - Oct 16, 2017 om 18:02
703 Antwoorden / 2 Vragen
tenormin
door tenormin - Oct 16, 2017 om 18:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Groen scherm, misschien vriendelijker voor het milieu? Flauw, ik weet het.

costnix
door costnix Oct 17, 2017 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ook flauw, doe er wat zout op :-)

gsm
door gsm - Oct 16, 2017 om 19:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou als eerste denken aan een verkeerd grafisch stuurprogramma.
Het zou kunnen dat Microsoft een nieuwer stuurprogramma, of in elk geval een ander stuurprogramma heeft geïnstalleerd.
Daar is wel eens vaker wat mee misgegaan in de Windows history.
Bij mijn computer is het stuurprogramma voor de grafische adapter 4 oktober 2018 vervangen!
Windows 10:
Kijk bij Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Geschiedenis van updates, Stuurprogramma-updates.

Herstel:
Kijk bij Apparaatbeheer, Beeldschermadapters.
Dubbelklik de naam van de adapter (serie) en klik op de tab Stuurprogramma.
Probeer het Vorig stuurprogramma (klik).

Je kunt dit in de toekomst voorkomen door de updates voor stuurprogramma's te weigeren.
Apparaten en printers.
Klik met rechtse knop op je computer pictogram.
Klik op: Instellingen voor installatie van apparaat
Kies Nee.
Wijzigingen opslaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 16, 2017 om 23:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Helderziend?
Bij mijn computer is het stuurprogramma voor de grafische adapter 4 oktober 2018 vervangen!

gsm
door gsm Oct 17, 2017 om 09:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij de meeste computers met Windows 10 zou er een nieuw stuurprogramma kunnen zijn. Er kunnen hierdoor nog best veel meer groene video's ontstaan zijn bij Windows 10 en 8.1.

Op mijn computer werkt de nieuwere software wel goed met Opera, IE en ook Edge.

tenormin
door tenormin Oct 17, 2017 om 17:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, dan heb je een stuurprogramma wat werkelijk in de toekomst kan kijken.

edrick3
door edrick3 Oct 17, 2017 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin: diewilik haalt een zin van gsm aan!

gsm
door gsm Oct 17, 2017 om 19:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Excuus voor de consternatie die dit veroorzaakt heeft. Tikfoutje dus. Iedereen snapt hopelijk wel dat het 2017 betreft en dat ik niet zo ver vooruit kan zien. De 8 zit kennelijk te dicht naast de 7 op mijn toetsenbord. Er zijn in elk geval ook mensen die nog goed kunnen lezen

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2017 om 21:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... opgelost? Graag een reactie.;-)

betgemeline5
door betgemeline5 - Oct 17, 2017 om 22:11
33 Antwoorden / 20 Vragen

heeft niets nog geholpen. Probeerde ik een andere browser te installeren, nl Chrome
 en dat lukt niet. Stel je voor dat het eens een keer gemakkelijk ging...  Krijg ik weer een bericht van Google met een
heleboel mogelijkheden.  Pfff! Ik vraag me af hoe ontstaat nu zoiets- dat er ineens sprake is van een hardware
versnelling. Een hartverlamming, ja dat kan ik begrijpen, maar dit niet.
Misschien moet ik vermelden dat ik nog steeds W7 heb en geen W 10.
 Hartelijk dan allemaal.

Betgemeline

gsm
door gsm Oct 17, 2017 om 23:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet misschien, maar zeker voortaan even de Windows versie vermelden.
Hoe meer relevante gegevens, hoe beter er een gerichte oplossing kan worden gegeven.

gsm
door gsm - Oct 17, 2017 om 22:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Windows 7

Klik met de rechter muisknop op Deze computer (of Computer).
Klik met de linker knop op Eigenschappen
Klik op tabblad Hardware en klik Apparaatbeheer.
Zoek de beeldscherm adapter
Dubbelklik de beeldschermadapter
Klik tabblad Stuurprogramma
Klik Vorig stuurprogramma
enz.