ka
door karin61 Jan 30, 2013 om 14:06
Computers & telefonie

Wat betekent melding: turegopt not found-geen autocheck

Ik gebruik al jaren AVG als virusscanner naar alle tevredenheid.
Omdat mijn laptop regelmatig uitvalt en ik zwart beeld krijg, was ik zoekende naar een programma om op te schonen.
Zo heb ik 1-malig gebruik gemaakt van AVG Tune up. Sindsdien is mijn computer helemaal ontregeld.
Veel heb ik kunnen herstellen, alleen het volgende niet:

- Als ik laptop opstart krijg ik de melding: turegopt not found- autocheck niet uitgevoerd. Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
- Mijn internetverbinding is veel trager geworden.

Ik ben in bezit van Samsung R710 laptop met Windows vista.
Deze is net 4 jaar oud. Sinds enige tijd, heb ik veel trillingen op mijn scherm en na opstarten valt mijn scherm regelmatig uit. Soms wordt het beeldscherm helemaal zwart, soms kan ik de pagina er nog doorheen zien. Ik heb hem een half jaar geleden laten nakijken in een computerzaak, en zij hebben niets gevonden. Ze adviseerden mij een ander stopcontact te proberen. Dit was dus niet de oplossing. Het vreemde is, als hij zo'n 4 à 5 keer is uitgevallen, dan kan ik daarna uren achter elkaar op laptop werken, zonder dat het scherm nog uitvalt.
Ik heb een extra ventilator (Cooler Master) eronder geplaatst, omdat ik dacht dat het een warmteprobleem was, maar ook dit is niet de oplossing.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Bij voorbaat dank

5322 17 Rapporteer

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Jan 30, 2013 om 14:16
23 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,
Als je googled op "turegopt not found vista" kom je een aantal posts tegen over malware. Ik zou Malwarebytes Anti Malware downloaden en installeren. Vervolgens de laatste database downloaden van Malwarebytes en de computer in safemode (met netwerk) herstarten. Voer de Malwarebytes volledige scan uit en verwijder alles wat het programma vindt. Daarna de computer opnieuw opstarten.
Dit is wat ik vond:

Normally, the TURegOpt.exe file should be in the C:\Windows\System32 folder. If it is found anywhere else, then the TURegOpt.exe could be a virus, Trojan, worm, or spyware! To protect your PC, it is strongly recommended that you should download and run a full system scan to check whether TURegOpt.exe is running properly.

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Jan 30, 2013 om 14:18
23 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk ook even hier naar:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-performance/turegopt-program-not-found-skipping-autocheck-how/98be5934-7bab-4e14-aa4f-597182908646

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2013 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karin61,

Ter aanvulling: MBAM kun je hier downloaden. Klik even onder FREE.

Suc6

ka
door karin61 - Jan 31, 2013 om 17:36
3 Antwoorden / 5 Vragen

Beste allemaal

Ik ben aan de slag gegaan met jullie adviezen.
MBAB draai ik zelf regelmatig, maar heb nu volledige scan gedraaid. Probleem niet opgelost.
Ben op Microsoft site gegaan, daar van alles uit geprobeerd, maat probleem bestaat nog.

Ik ben wel een aantal opties tegen gekomen, maar durf deze niet toe te passen.

Bv het advies programma Autoruns te installeren. Kan ik dit doen zonder problemen?

Heb het programma RegUtility gedownload en laten draaien. Resultaat zeer veel fouten.Heb geen actie ondernomen, kan ik reparen?

Alvast dank

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Feb 1, 2013 om 08:58
23 Antwoorden / 2 Vragen

Karin,

Ik zou niet kiezen voor programma's als Autoruns en of RegUtility. In plaats daarvan zou ik kiezen voor CCleaner. Dit is een alles in één programma dat zowel het registry opschoont, met back-up mogelijkheden (wel altijd een back-up maken van je registry voordat je opschoont. Heb je Microsoft Fixit wel gedraaid? Veelal verhelpt dat programma ook Windows fouten.

Voor wat betreft de hardware problemen: Ik zou budget alloceren voor een nieuwe. Vier jaar is alweer een tijd, en laptops zijn tegenwoordig ook niet meer zo prijzig. Afschrijven en sparen voor een nieuwe. Samsung is geen topmerk waar het gaat om computers. Ik zou kiezen voor merken als Acer, Asus, HP, Compaq of Lenovo.

gwbonline
door gwbonline - Feb 1, 2013 om 13:22
25 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook niet verstandig om dergelijke programma's te gebruiken. Geloof niet iedere programmamaker dat zijn software je computer versnelt en opschoont. Op die manier haal je vaak virussen binnen. Ccleaner is inderdaad een veel beter alternatief.

jo
door johannes 59 - Feb 1, 2013 om 13:58
21 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom nog gebruik maken van AVG op de Computer?
Er is vaak gebleken dat AVG veel fouten maakt in de gratis versies. (misschien expres)
Als je Windows gebruikt op je computer, kan je beter de gratis virusscanner van Microsoft zelf gebruiken "Essentials" hij kijkt je mail ook na.
Gebruik "Ccleaner" om je computer op te ruimen.
Gebruik "Disk cleaner" voor dagelijks gebruik (gratis/Nederlands), voor verwijdering van cookies etc.
Gebruik "Advanced Uninstaller free" voor het goed verwijderen van programma's. (ook uit register)

qp
door qpc - Feb 1, 2013 om 13:58
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat er voor dit probleem geen softwarematige oplossingen zijn, alle syptomen die u hier noemt duiden op een kapotte videokaart/chip.....

fp
door fpo - Feb 1, 2013 om 15:50
87 Antwoorden / 3 Vragen

@Karin61, misschien is die videokaart niet kapot, maar gewoon outdated. Bij mij heb ik dergelijke problemen pas op kunnen lossen na downloaden van updates voor al mijn drivers. Gezien de PC van je, die al 4 jaar oud is, zou dat wel eens het probleem kunnen oplossen...... tenzij je die updates al een keer hebt binnengehaald en geïnstalleerd...?

qp
door qpc - Feb 1, 2013 om 15:59
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fpo schreef op vrijdag 1 feb 2013, 15:50]@Karin61, misschien is die videokaart niet kapot, maar gewoon outdated. Bij mij heb ik dergelijke problemen pas op kunnen lossen na downloaden van updates voor al mijn drivers. Gezien de PC van je, die al 4 jaar oud is, zou dat wel eens het probleem kunnen oplossen...... tenzij je die updates al een keer hebt binnengehaald en geïnstalleerd...?

Een videokaart die het 4 jaar geleden wel deed met een bepaalde driver, hoort het vandaag ook nog te doen met diezelfde driver...... Een driver 'slijt' niet, de videokaart wel.
Dus een 'outdated' driver zorgt niet voor dit soort problemen.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 1, 2013 om 16:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien zinvol om advanced system care 6 gratis te downloaden.
Werkelijk super.
Vaak zijn er van die zgn gratis scanners en onderhouds programma's die heeeel veel fouten vinden.
Dan kun je gratis 5 fouten herstellen, en voor die andere zgn 100 fouten moet je het programma kopen.
Volgens mij verzinnen die software verkopers al die fouten zelf.

Mijn Samsung netbook met Vista zat helemaal vast, ik ken vele kunstjes, maar ik kreeg hem niet meer aan de gang.
Toen maar systeemherstel gedaan, bij opstarten F2, maar dat zie je al bij het opstarten.
Je bent alle programma's kwijt, op windows en IE na.
Maar alle software kun je er weer opnieuw opzetten, uurtje werk, en je computer is weer net zo gezond als toen hij uit de winkel kwam.
Als het een hardware probleem zou zijn dan krijg je volgens mij niet die foutmeldingen bij het opstarten.

ja
door jansen1565 - Feb 1, 2013 om 19:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:58]Ik ben bang dat er voor dit probleem geen softwarematige oplossingen zijn, alle syptomen die u hier noemt duiden op een kapotte videokaart/chip.....

Onzin, qpc je moet mensen niet ondeskundig voorlichten en onnodige kosten laten maken, heb tot voor kort hetzelfde probleem opgelost met CCleaner (Crap Cleaner), PC word er tevens sneller van.
Vertrouw sindsdien AVG ook niet meer.

qp
door qpc - Feb 1, 2013 om 19:50
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jansen1565 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:20]
Onzin, qpc je moet mensen niet ondeskundig voorlichten en onnodige kosten laten maken, heb tot voor kort hetzelfde probleem opgelost met CCleaner (Crap Cleaner), PC word er tevens sneller van.
Vertrouw sindsdien AVG ook niet meer.

Om mijn opmerking meteen als onzin en ondeskundig te noemen, getuigd van onkunde van jouw kant.....
Ik kom tot mijn (voorzichtige) conclusie vanwege onderstaande opmerkingen van de topicstarter:

Deze is net 4 jaar oud. Sinds enige tijd, heb ik veel trillingen op mijn scherm en na opstarten valt mijn scherm regelmatig uit. Soms wordt het beeldscherm helemaal zwart, soms kan ik de pagina er nog doorheen zien.

HEEL knap als CCleaner dit probleem bij jou opgelost heeft...... :/

ja
door jansen1565 - Feb 1, 2013 om 20:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=qpc schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:58]Ik ben bang dat er voor dit probleem geen softwarematige oplossingen zijn, alle syptomen die u hier noemt duiden op een kapotte videokaart/chip.....

Advies, Begin met het register op te schonen met het gratis programma CCleaner in dat geval zijn problemen zoals de melding "Turegopt not found", veroorzaakt door AVG-Tune up opgelost.

In het het geval het ook nog een hardwareprobleem is denk ik aan de back-light (verlichting) of de aansluiting van het lcd scherm.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2013 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@karin61
Mbam moet je altijd eerst updaten voor het gebruik, mocht je dat niet doen. Je zou mbam ook nog in veilige modus kunnen laten scannen en dan losgekoppeld van internet.
Als de ventilatorgaten vol stof zitten die eens schoonmaken.
Heb je al via het configuratiescherm gekeken of een programma tussen je programma's staat dat er niet thuis hoort?
Of bij opstarten, via start - msconfiguratie - in het venstertje dat dan verschijnt Opstarten (openen) eens kijken of er iets aangevinkt staat van een onbekend programma? Niet zomaar allerhande weghalen maar dan eerst even op internet zoeken.
Als je pc schoon is van virussen e.d. dan zou je de laptop wat kunnen opschonen met de schijfopruiming van Vista zelf, dat zit op de laptop. Zoals hier al is gezegd, al die programma's om de pc sneller te maken kun je maar beter ver vandaan blijven.
Je zou ook eens foutcontrole en repair kunnen laten lopen, zien of dat iets oplevert. Mogelijk moet je dan eerst instellen dat dat bij de eerstvolgende keer met het opstarten gebeurt.
Ik zou wel als dat kan eerst eens back-ups van de bestanden maken die je niet kwijt wilt (documenten, afbeeldingen bijv.) als er geen virussen e.d. zijn. Vooral mocht je ertoe besluiten om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Als je niet veel opschiet zou je nog op een hijackthis forum de problemen kunnen voorleggen.

vr.gr.

ka
door karin61 - Mar 14, 2013 om 14:05
3 Antwoorden / 5 Vragen

Beste allemaal
Het heeft lang geduurd, maar hier mijn resultaat.
Zoals al eerder vermeld heb ik CCleaner en Mbam laten draaien, probleem niet opgelost.
Aan de slag gegaan met jullie adviezen. Microsoft fixit, Advanced Uninstaller free, Disk cleaner,
advanced system care 6, foutrepair etc. Resultaat was dat alle programma's zeker nog het een en ander verwijderden, maar probleem was niet opgelost. Wel was de computer veel sneller geworden, wat aangenaam was. De foutmelding bleef bestaan, en scherm bleef uitvallen. Aan de slag gegaan met de drivers. Deze hadden idd update nodig, maar gaf geen oplossing.
Ten einde raad computer weg gebracht naar een buurman die op ICT werkt. Deze heeft hem helemaal schoon gemaakt en na gekeken. Foutmelding was een programma dat verdwenen was van mijn computer (virus, AVG TuneUp??), uitval scherm werd veroorzaakt door uitval backlight. Er is wrsch een connectie los die backlight bedient en bij trilling (door toetsenbord gebruiken etc) uitval van scherm geeft. Hij gaf aan dat het verder nog een goede computer is.
Uiteindelijk is Vista volledig verwijderd en Windows 7 geinstalleerd. Een extra los toetsenbord gekocht voor weinig geld, waardoor laptop niet meer uitvalt door trilling/ aanraking etc. Conclusie: problemen zijn opgelost en ik heb weer een perfect werkende laptop!!!

Door al jullie reacties heb ik weer veel geleerd en ik hoop dat ik mensen die in toekomst tegen dit probleem lopen, hiermee kan helpen.
Heel erg bedankt voor al jullie reacties en meedenken aan de probleemoplossing !!!

freya
door freya - Mar 14, 2013 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@karin61:

Mooi dat alles weer normaal werkt, maar blijkbaar hebben er zich toch een paar verschillende zaken tegelijkertijd afgespeeld. Een uitvallend scherm (door een falend backlight) geeft meestal geen foutmeldingen. Dat maakt het zoeken naar een oplossing wel lastig.
Goed dat je zo'n handige buurman hebt.... ;-)
Bedankt voor je bericht in ieder geval.

Freya