ltmvz
door ltmvz Sep 1, 2012 om 18:37
Computers & telefonie

Wat doet SkyDrive precies?

Kort geleden heb ik SkyDrive geïnstalleerd met de gedachte dat het handig is om een aantal documenten vanaf een andere computer te kunnen openen en eventueel bewerken.

Wat mij nu opvalt is dat de documenten in SkyDrive een statisch karakter vertonen. Ik heb altijd gedacht dat het typische van SkyDrive juist is dat de documenten synchroon bestaan met de originele documenten, dus als ik iets verander in de originelen dat dat dan ook gebeurt "in de cloud". In mijn cloud gebeurt echter totaal niets, tenzij ik de documenten af en toe opnieuw upload.

Vraag: is het eigenlijk wel de bedoeling dat SkyDrive meebeweegt met de originele documenten?

3252 7 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Sep 1, 2012 om 19:43
733 Antwoorden / 1 Vragen

SkyDrive kan worden gebruikt om bestanden automatisch te synchroniseren. Je moet dat zien als het onderling up-todate houden van gegevens die je op verschillende apparaten hebt staan. De applicatie die dit mogelijk maakt is Windows Live Mesh, onderdeel van Windows Live Essentials (explore.live.com/windows-live-essentials).

hereistom
door hereistom - Sep 1, 2012 om 19:46
733 Antwoorden / 1 Vragen
gsm
door gsm - Sep 1, 2012 om 20:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=hereistom schreef op zaterdag 1 sep 2012, 19:46]Windows Live Mesh.
Live gaat verdwijnen en Live Mesh zeker, want dat is al Skydrive geworden. Andere Live diensten krijgen ook een andere naam.
Zo wordt ook Live Mail, vroeger Hotmail, nu al omgezet in Outlook.com

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2012 om 20:41
949 Antwoorden / 18 Vragen

Windows Live Mesh is bij mijn weten reeds verdwenen. Het was nog onderdeel van Windows Live Essentials 2011, maar zit al niet meer in versie 2012. Ik heb nog geprobeerd om Live Mesh te installeren door eerst 2012 te verwijderen (dat schijnt een voorwaarde te zijn) maar deze installatie is niet gelukt.

Ik ben er enige uren mee bezig geweest en de verwarring steeg ten top. Maar, hereistom, je spreekt nu over "het onderling up-to-date houden van gegevens die je op verschillende apparaten hebt staan".

Het gaat mij om documenten die op mijn eigen computer staan en SkyDrive dat ook op mijn eigen computer staat. Het enige dat ik zou willen is dat die twee gesynchroniseerd zijn.

De verwarring werd juist zo groot omdat allerlei informatie is toegespitst op mensen die allerlei apparaten bezitten.

hereistom
door hereistom - Sep 1, 2012 om 21:02
733 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg dat je de laatste versie van SkyDrive hebt!

Je moet moet dan zorgen dat de bestanden die je gebruikt in de SkyDrive map staan!

Klik op Start, typ SkyDrive in het zoekvak en klik vervolgens op Microsoft SkyDrive.

Volg de stappen om je SkyDrive-instellingen opnieuw te kiezen, zoals de locatie van je SkyDrive-map en het gebruiken van de functie Bestanden ophalen.

gsm
door gsm - Sep 1, 2012 om 21:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je iets aan dit artikel?

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2012 om 23:29
949 Antwoorden / 18 Vragen

@hereistom, @gsm:

Bedankt, maar helaas, helaas, jullie adviezen brengen mij geen centimeter verder, want ik kom dan weer bij dezelfde informatie als een paar dagen geleden.

("De applicatie die dit mogelijk maakt is Windows Live Mesh, onderdeel van Windows Live Essentials (explore.live.com/windows-live-essentials). U kunt Live Mesh apart downloaden maar ons advies is: download en installeer alle Live Essentials")

@hereistom:

Van het volgende advies begrijp ik helemaal niets:

"Volg de stappen om je SkyDrive-instellingen opnieuw te kiezen, zoals de locatie van je SkyDrive-map en het gebruiken van de functie Bestanden ophalen."

Welke stappen?