cr
door crazydave Oct 20, 2003 om 20:15
Computers & telefonie

Wat is beter/sneller adsl of kabel

wie geeft zijn mening hier , graag met vermelding eigen vebinding en ervaringen daarmee

6731 53 Rapporteer

wimstone_1
door wimstone_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nu al en paar jaar kabel en ben er nog tevreden over. Kabel is natuurlijk altijd sneller dan adsl . Het verschil tussen de kabelproviders is wel groot . Ik had eerst Bart.nl deze is van de Rotterdamse kabel verdwenen en ik heb nu Chello.nl . Deze provider is minder , niet in wat ze aanbieden maar in de service en bereikbaarheid.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 11:44
82 Antwoorden / 0 Vragen

Kabel altijd sneller als adsl? mwah .. technisch kan kabel met de huidige standaard (eurodocis) sneller als adsl.

Maar wat aangeboden wordt is nogsteeds kabel met verschillende snelheden tot en met ongeveer 3Mbit. Terwijl ADSL gewoon full open wordt aangeboden. Zelf heb ik een Cistron MAXX lijntje. Deze haalt gewoon 850kB/s.

Chello welke meeste mensen hebben (classic variant) is 180kB/s maximaal (met uitschieters door burst).

va
door vangomp5 - Apr 16, 2004 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bart heeft nu ook een adsl verbinding 8192 / 1024 die is toch wel een paar tikkies sneller dan de snelste kabelverbinding, en nog veel goedkoper ook.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 11:44
57 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn persoonlijke ervaring is dat kabel sneller is dan ADSL. Maar uiteraard is dat sterk afhankelijk van de provider en ook nog van de plaats waar je woont. Mijn aansluiting is via Chello en ik ben daar sinds bijna 2 jaar heel erg tevreden over. Daarvoor was het pet...
Ik haal nu rond de 200KB/sec download en dat is met de meeste ADSL verbindingen voor dat geld niet haalbaar. Uiteraard zijn er natuurlijk snellere ADSL verbindingen te krijgen, maar die liggen veelal veel hoger in prijs. Momenteel is Demon vrij gunstig geprijsd voor een behoorlijk snelle verbinding.
Groot nadeel van mijn kabelaansluiting is de uploadsnelheid: slechts 16KB/sec. Maar nogmaals: ook dat verschilt per provider!

ge
door gerke - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Snelheid is over het algemeen niet het belangrijkste. Je moet je zelf eerst afvragen wat je met je verbinding wilt doen.

Als je veel online games speelt is adsl absoluut superieur over de kabel.

Zoek je stabiliteit dan ook is Adsl over het algemeen superieur, maar moet je ook gaan overwegen welke provider je neemt.

Gaat het je alleen om snelheid, dan steekt kabel daar over het algemeen met kop en schouders boven uit, maar ook hier is de provider bepalend.

ph
door phavekes - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik ADSL, met als belangrijkste reden dat hierover verschillende services aangeboden kunnen worden. Ik weet dat bijvoorbeeld @home het SMTP verkeer blokkeert, en ik wil mijn eigen SMTP server draaien. Ook vind ik de constante snelheid belangrijk. Via ADSL heb je een gegarandeerde snelheid, onafhankelijk van of jouw buren ook aan het internettten zijn.

whlandmeter
door whlandmeter - Apr 16, 2004 om 11:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

het adsl is sneller en dat komt omdat met kabel de verbinding gedeeld wordt met andere gebruikers. U moet het vergelijken met een snelweg met oprit.
adsl geeft een eigen persoonlijke oprit naar de elktronische snelweg en bij kabel wordt de verbinding gedeeld.
voorbeeld postcode 3434 heeft 17 gebruikers bij een kabelaar de snelheid bedraagt 512 kbps
alsalle 17 abbonees gelijktijdig gebruik maken van i-net dan zakt de snelheid in.
bij adsl gebeurt dit niet echter is er een intern netwerk gemaakt dan gaat dit wel ten koste van snelheid.
mvg wim

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:44
646 Antwoorden / 8 Vragen

Kabel is overwegend sneller dan ADSL, maar het is nogal afhankelijk van het gebied waar u in woont.

cc
door ccolijn_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb adsl 768/128 = 80kb down/14 kb up redelijk konstant. Ik ken toevallig drie kabelaansluitingen die de software voor msn en skype te krab hebben staan en daar nets aan willen of kunnen doen. Ze beloven steeds de software aan te passen, maar zelf met de snelste verbinding lukt het dan niet fatsoenlijk te praten over msn/skype. In Almelo Arnhem en Den haag/ Lijkt met bedenkelijk en zeker voor aanschaf belangrijk na te vragen en evt. onder voorwaarden proef te draaien?

Chris

themilkman
door themilkman - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 2 Vragen

Zeker! Breedband is een gewelsige ervaring. Eenmaal gewend, dan kun je niet zonder.

Als je het alleen om de snelhied doet heb je dure abonementen met zeer hoge snelheden.
Als het je gewoon om breedband gaat, dus minder snelheid (wel altijd meer dan telefoonlijn) dan kun je ook een lite abonement nemen. ADSL is behoorlijk populair, en er zijn dan ook allerlei aanbiedingen!

Succes met je keuze! Als het niet lukt hoor ik het wel!

av
door avlierop - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al een hele poos kabel van @home. Breedband wel te verstaan. De perfecte verhouding tussen snelheid en prijs. Wil je minder betalen is Tiscali een goede oplossing.

su
door suzan_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

al jaren heb ik kabel. bij home. Het middelste abonnement . zelden problemen en snel genoeg voor internetten en emailen. En zeker voor die prijs meer dan waar voor je geld. Voor die prijs krijg je geen adsl.

av
door avdp - Apr 16, 2004 om 11:44
29 Antwoorden / 0 Vragen

wat ben jij een geluksvogel zeg, bij mij is het een grote klote zooi, niks meer en niks minder!

be
door bertteunisse - Apr 16, 2004 om 11:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf al een tijdje chello en ik ben erg tevreden, zowel over de snelheid, als over de service.

fr
door frank2k - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik nu zo'n 2 jaar de verbinding van @home het snelle pakket ik heb nog nooit problemen gehad met deze provider en ze hebben een snelle verbinding althans bij mij in de buurt ik moet ook eerlijk toegeven dat dat niet overal zo is. ikzelf draai thuis een serevr en @home maakt er geen probleem van en ik heb ook het probleem niet dat er wat word geblokkeerd

si
door sidkl301 - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

die zijn wel zeldzaam die mensen die tevreden zijn over chello, ik zou haast het wnf gaan vragen een fonds voor je op te richten....

ben zo blij van chello af te zijn, me tijdelijke 33k6 inbel abbo was al sneller met surfen dan chello

fr
door frank2k - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik nu zo'n 2 jaar de verbinding van @home het snelle pakket ik heb nog nooit problemen gehad met deze provider en ze hebben een snelle verbinding althans bij mij in de buurt ik moet ook eerlijk toegeven dat dat niet overal zo is. ikzelf draai thuis een serevr en @home maakt er geen probleem van en ik heb ook het probleem niet dat er wat word geblokkeerd

lstijns
door lstijns - Apr 16, 2004 om 11:44
26 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet veel zeggen dus ik zeg maar EEN ding:

@home volgens de laatste test PC magazine etc etc de snelste provider

groetjes

mavaros
door mavaros - Apr 16, 2004 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu 1,5 jaar een kabelaansluiting via chello. Mijn downloadsnelheid ligt zo rond de 200 per sec en dat is redelijk constant. Van ADSL weet ik niks, maar qua prijs is kabel (classic) goedkoper dan een vergelijkbaar ADSL abonnement. Dat lijkt me ook wel een puntje van belang.

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL heeft een constante snelheid en bij de meeste providers worden er geen beperkingen van bijvoorbeeld poortgebruik toegepast.
Bij kabelinternet is dit over het algemeen wel omdat je je verbinding dan met de hele wijk deelt. Daarnaast is het zo dat iemand die achteraan de kabel woont een langzamere verbinding heeft dan iemand die vooraan woont, dat kun je zien als een waterleiding waar steeds een beetje wordt afgetapt. Aan het einde is de druk van zo'n leiding aardig weg! Zelf heb ik Zonnet Breedband Family. Dat is een ADSL verbinding via Versatel. Ik ben er erg tevreden mee, één nadeel aan ADSL is wel dat je er een vaste telefoonlijn voor moet hebben liggen en in het geval dat je Versatel wilt gebruiken moet je het duurste abonnement bij KPN nemen voor je telefoon!?!

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

haha :) raar forum!?!

fr
door frankieboy_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

PAS OP! Je kan niet zomaar de snelheden gaan vergelijken. De eenheden waarin de snelheid wordt gemeten is vaak anders. Het verschil zit hem in KByte, en Kbit!

fr
door frankieboy_1 - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

PAS OP! Je kan niet zomaar de snelheden gaan vergelijken. De eenheden waarin de snelheid wordt gemeten is vaak anders. Het verschil zit hem in KByte, en Kbit!

di
door div3rsion - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen beter of sneller, want ten eerste is dit allemaal een persoonlijke beleving.
Eerst nog even vertellen over mijn verbinding en ervaring. Ik heb een Chello Classic kabel verbinding en ben hier super tevreden mee. Voor mij was er 3 jaar geleden alleen de keus kabel of analoog/ISDN. Dus de breedband keus was gauw gemaakt aangezien ADSL nog niet voorhanden was.
Nu 3 jaar later, heb ik regelmatig nog gekeken naar de verschillen en kosten ADSL/kabel. Kosten voor de kabel hoef je geen kpn abonnement te hebben, dus kpn de deur uit scheelt 18 euries in de maand, want het mobieltje was er toch al en werkt net zo goed.
Daarnaast moet je inderdaad kijken wat je met je breedband wil doen. Eigen server draaien? Dan per def. ADSL want kabelaars draaien fair use policy en bij adsl heb je meestal een vast ip. Surf je alleen veel en download je veel dan kabel, deze is wel degelijk sneller dan ADSL zeker als je kbits( is Kbytes*8) vergelijkt ten opzicht van prijs. Overigens over het inzakken van snelheid bij kabel door veel gebruikers in een wijk. De verdeelhub waar ik op zit wordt heel Voorne-Putten van voorzien. Dus een 100 of 150 gebruikers meer online ga je in praktijk echt niet merken. Daarnaast ben je afhankelijk van wat de ander partij op i-bet aanbiedt en dan maakt het geen verschil bij wie je zit,Kabel /ADSL of een T1 verbinding(dit is de snelste verbinding die er is). Voorbeelden hiervan zijn alle grote softwarefabrikanten tav. hun te downloaden updates. Zij hebben hun stream allemaal geknepen om te voorkomen dat evt. downloaders worden afgestoten. Met dit in het achterhoofd is er maar een conclusie te trekken. Kijk wat je wil, hoeveel er ervoor wenst uit te geven en wat er beschikbaar is. Vergelijk dit met wat je nu hebt en beslis dan voor je zelf wat beter is of sneller.

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

De (A)DSL techniek is een veel geavanceerdere techniek dan de DOCSIS-techniek die kabelboeren gebruiken. Zo bied DSL een hogere upstream, konstantere verbinding en heeft het een eigen lijn naar de ISP, in tegenstelling tot kabel waarbij de boel gedeeld wordt. Nog steeds is er sprake van een overboeking, meestal 25:1, wat inhoud dat de lijncapaciteit van de wijkcentrale tot 25x overboekt is. Als iedereen op de wijkcentrale op volle snelheid zou downloaden en uploaden, is er 25x te weinig capaciteit. Dit is overigens ook zo met banken, als iedereen zijn geld van de bank afhaalt is de bank failliet, deze leent namelijk meer geld uit dan het heeft, een soort overboeking. In de praktijk is het zo dat ADSL een stabielere verbinding realiseerd, met hogere upstreams en hogere datalimieten. ADSL is nu ook in 'lite' vorm verkrijgbaar, waardoor het uitstekend kan concurreren met de goedkope kabelvarianten. Ik zie dan ook geen reden meer om voor een kabelverbinding te gaan voor iemand die nog geen breedband aansluiting heeft.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 11:44
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb zelf chello (kabel) waar ik erg tevreden mee ben qua snelheid, adsl is in onze woonplaats wel beschikbaar alleen is de snelheid veel minder, dit heb ik zelf regelmatig ervaren bij vrienden

le
door lech - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste CrazyDave,
Ik gebruik zelf Chello Classic.
Natuurlijk zijn er ook nog veel andere verbindingen maar ik zal even melden wat ik weet.
Provider Prijs DownSnelheid
Chello Classic 50 192kb's
Chello Plus 80 450kb's
Adsl Lite 30 30kb's
adsl classic 52 108
ISwitch 30 1300kb's
ISwitch small 19 192kb's

Er is dus veel verschil in de providers, deze snelheden zijn mijn ervaringen, Chello vind ik nog het beste omdat ik hogere snelheden haal dan eigenlijk mogelijk is. Als 'ISwitchs' bij ons in de buurt is zal ik die gaan nemen, dit is draadloos internet.. heel goed koop en zeer snel.

Suc6..
groetjes,
Robbin Dominicus

qu
door queennr1 - Apr 16, 2004 om 11:44
63 Antwoorden / 4 Vragen

ADSL is stabieler, dit omdat je met breedband de bandbreedte moet delen met je buren.
Een voorbeeld: in jouw straat staan 20 woningen, van deze 20 hebben er 15 een breedband aansluiting (@home, chello maak er maar wat van).
Jouw kabel gaat met de andere 15 mensen naar een versterker en deze gaat naar een groepversterker toe, waar nog eens ongeveer 5 versterkers met een aantal gebruikers op zitten.
Vanaf de groepsversterker gaat het naar een wijkcentrum, ook hier komen meerdere groepsversterkers bij een met nog meer breedband gebruikers.
Vanaf de wijkcentrum gaat deze, via glasvezel, naar het eindpunt toe dit is waar het CAI en datavekeer wordt gescheiden.

Deze stappen heeft men niet bij ADSL, en je zult ook zien dat bij ADSL een gegarandeerde snelheid wordt belooft, overigens is dit ook niet altijd waar omdat de snelheid wordt beperkt door vraag en aanbod on de server van de tevragen site.
Dus als alles optimaal is dan is breedband sneller dan ADSL maar over algemeen is toch ADSL aan de winnende hand.

Ik heb @home en heb regelmatig problemen met de snelheid en de verbinding en dat hebben meerdre mensen in onze omgeving

cd
door cdepaus - Apr 16, 2004 om 11:44
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb allebei gebruikt. Hoewel je met kabel hogere pieken kunt bereiken, is adsl toch prettiger. De verbinding valt niet zomaar weg en omdat je op je eigen lijn zit te internetten, blijft de snelheid altijd gelijk. Terwijl bij kabel de snelheid steeds lager wordt naarmate er meer mensen online zijn. Ik heb nu een paar maanden adsl nadat ik ruim 3 jaar kabel heb gehad en ik wil nooit meer terug. Niet alleen zijn de kabel exploitanten niet betrouwbaar, adsl is gewoon ook veel goedkoper! Dus je hebt gewoon veel meer waar voor je geld.

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 11:44
15 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik een speedtest voor je gedaan op internet

Ik heb @Home breedband kabel. De resultaten zijn:
download 407.4 KByte/sec (=3259 kbps)

upload 14.2 KByte/sec (=114 kbps )

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 11:44
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heen @home breedband kabelverbinding.
Zojuist heb ik een speedtest voor je gedaan. Dit zijn de resultaten:

download 407.4 KByte/sec (=3259 kbps)
upload 14.2 KByte/sec (=114 kbps )

Ik ben wel tevreden. Tot nu toe (heb al enige jaren kabel) ben ik wel tevreden.
Mijn vader heeft de goedkopere versie.
Je moet jezelf afvragen wat je zelf wilt.
Persoonlijk vind ik dat je bij het surfen weinig merkt.
ook bij downloaden van relatief kleine bestandjes kan ik nu niet zegen dat het bij mijn vader erg traag gaat!

Ik denk dat als je heel veel grote bestanden wilt downloaden je beter duurder kunt gaan, maar anders: het scheelt 10tallen euro's!

Ik heb de dure versie omdat er eerst maar 1 soort was, en dan kies je niet zo snel voor minder als ze dat aanbieden.
Ik denk dat ik als ik het nu moest doen ik gewoon de middelste zou nemen (bij @home dan), want wij betalen wel veel (volgens mij iets van 47 euro per maand).

jo
door jokla - Apr 16, 2004 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu toe ben ik er nog steeds van overtuigd dat Kabel sneller is. Wanneer straks de glasvezel bekabeling klaar is dan is de snelheid in principe obeperkt....

kvkem
door kvkem - Apr 16, 2004 om 11:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

het blijkt helemaal af tehangen van waar je woont of je kunt kiezen. Ikzelf gebruik chello zonder problemen, wel met wisselende snelheden. Adsl zou constanter zijn.

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 11:44
13 Antwoorden / 0 Vragen

adsl is beter en sneller ,UPC,en chello zijn oplichters ,als je te veel data download dan sluiten ze je af,of je word terug gezet naar telefoonaansluiting voor een maand.Het beste is naar hccnet.nl te gaan ,daar werkt men nog met vrijwilligers.en je word goed behandeld,geen klachten,het is de grootste van nederland.waarom hoor je deze nooit ,om dat men genoeg leden heeft die er meer dan tien jaar zitten.als je lid word krijg je gratis een computerblad thuis gestuurd elke maand.en je hebt gratis toegang tot computerbeursen.kijk maar op de site van hccnet.nl.veel plezier

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 11:44
29 Antwoorden / 2 Vragen

@home voor €47 euro per maand en dan 350 kilobyte downloaden en 30 kilobyte uploaden. geloof niet dat adsl hier aan kan tippen

qu
door queennr1 - Apr 16, 2004 om 11:44
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb kabel (@home) en ben hier niet tevreden mee, omdat je met kabel de bandbreedte moet delen bereik je nooit een hoge snelheid.
De breedband providers kunnen daarom ook geen snelheid garanderen, en zeggen dat zij een snelheid kunnen halen van 2 MB (in het gunstigste geval en heb dit nog nooit gehaald).
ADSL is wel gegarandeerd en hier betaal je dus voor de snelheid waar je om gevraagd hebt, kabel niet hier betaal je voor de snelste verbinding om maar iets te zeggen terwijl de snelheid net zo snel is als met een ISDN modem.

mienmoeke
door mienmoeke - Apr 16, 2004 om 11:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb zelf Wanadoo lite. Down van 1024Kbit/s en up van 320Kbit/s.
ADSL is in mijn ogen beter dan kabel, en wel om de volgende redenen.
1- ADSL heeft (volgens mij) een bredere dekking. (Voornamelijk in plattelandsgebieden)
2- Kabel heeft lager upstream-snelheden. (Voornamelijk belangrijk bij het spelen van online spellen en als je zelf een site upload)
3- ADSL is stabieler. Kabel blijkt (volgens sommigen) meer off te zijn dan ADSL.
4- ADSL heeft een betere snelheidsgarantie. Natuurlijk afhankelijk van de site/server waar je op zit, maar bij kabel loopt de snelheid bij veel gebruik heel snel terug. ADSL heeft daar weinig tot geen last van.

Ik weet niet de aansluitmethode bij kabel, maar ADSL is binnen 10 minuten operationeel. (Als je voldoende kabellengte hebt) :D

De keuze is volledig afhankelijk van wat jij wil. Je zult dus zelf moeten beslissen wat je nodig denkt te hebben.

pr
door prikkie - Apr 16, 2004 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

kabel via @home is voor mij de gunstigste internetverbinding op het moment.(iets meer dan een jaar nu). Ik heb het duurste pakket €47,95. Een download (spelletje ofzo) komt gemiddeld met een snelheid van zo'n 450kb/sec of hoger binnen. In theorie is 10mb mogelijk. Een uitschieter bij mij was zo'n 780kb/sec. 10mb is dus echt theorie.
Uploaden gaat nu met 512kb/sec. uploadsnelheid is onlangs verdubbeld, schiet nu lekker op.
Nog geen problemen gehad met verloren verbindingen of plotseling afgebroken verbindingen. Tot nu toe gewoon PC aan, Internet aan.
Dit is geen reclame maar toch: @home loopt goed. De duurste althans, van de andere abonnementen ben ik niet op de hoogte.

he
door heuvemic - Apr 16, 2004 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben van mening dat kabel sneller is, maar het verschilt per aanbieder. Waar je bij ADSL kan kiezen uit providers, ben je bij kabel afhankelijk van 1 provider. Ik heb zelf @home en ben zeer tevreden, geen sotringen in de afgelopen 2 jaar, maar UPC is bijvoorbeeld bagger. Laat je goed informeren en kijk bijvoorbeeld ook eens bij www.speedtest.nl dat geeft ook veel info over de snelheid. Niet over de helpdesk dus.

sc
door scheltema - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
Ik heb home.nl de snelste verbinding 47euro per maand. Ik ben er erg tevreden over en een hele goede helpdesk helpen snel en goed.

groeten stefan

frannie
door frannie - Apr 16, 2004 om 11:44
10 Antwoorden / 1 Vragen

De kabel is sneller EN goedkoper.
groetjes f en r

te
door tempeh608 - Apr 16, 2004 om 11:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb technisch een en ander uiteengezet.
Ik moet toegeven niet op de hoogte te zijn van de allerlaatste ontwikkelingen en zou daar dan ook graag reactie op zien als een en ander in mijn verhaal niet zou kloppen.
Meteen zou ik het op prijs stellen als mensen hier eens een licht op mijn vraag zouden kunnen schijnen vermeld in onderstaande URL. Hartelijk dank alvast! http://kassa.vara.nl/portal?_uc=no&_scr=cons_question&qid=404088

frannie
door frannie - Apr 16, 2004 om 11:44
10 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben zelf kabel internet en voor dat geld !!!! met adsl betaal je ook per maand maar ook je kosten van je telefoon,dus ga maar na........
groetjes fran en ray

mrx
door mrx - Apr 23, 2004 om 08:32
27 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kijkt naar Breedband verbindingen en de adsl abonomenten dan is de kabel aantrekelijker. Bij de meeste adslers is de downstream lang zo snel niet voor hetzelfde geld. Bij @home is de upload inmiddles not zo snel als bij de adsl dus daar hoef je het ook niet om te laten. Ik zou kabel kiezen zelf gebruik ik al 3 jaar breedband en dat bevalt prima.

miranda79
door miranda79 - Jul 19, 2004 om 19:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

kabel en adsl is toch hetzelfde???

va
door vangomp5 - Sep 14, 2004 om 01:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

het is grote onzin dat kabel sneller is. Er zijn adsl verbindingen met
8 mb down en 1 mb up. Deze vindt je bij de kabel nog nergens.

volgend jaar komt adsl2 met een downstream tot 50 mb!!

mardugan
door mardugan - Jan 19, 2007 om 15:00
1 Antwoorden / 5 Vragen

kabel en dan adsl.

frannie
door frannie - Jan 20, 2007 om 16:36
10 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik blijf er ook bij...kabel breedband..

Maar wat de snelheid betrefd qua downloaden.....mocht het via breedband/kabel wat langzamer zijn dan adsl?? no problemo toch,kijk voor zover ik gehoord heb kan je met adsl maar tot een X aantal mb of een aantal keer downloaden,bij breedband/kabel die heeft geen uiltimatum van tot zover en en niet vcerder.

Dus bij deze raad ik je toch breedband/kabel aan ook al kan het zijn dat het downloaden wat langzamer betreft,nog een raad....
Download shareaza,vind ik persoonlijk een zer goede downloader...probeer het anders gewoon eens eerst....

succes.

groetjes fran en ray