cr
door crazydave Oct 20, 2003 om 20:13
Computers & telefonie

Wat is de beste virusscanner op dit moment

welke virusscanner raden jullie mij aan ?
graag in de catagorie gratis en betaalde scanners.

9551 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

de laatste tijd McAfee virusscanner en Mcafee firewall. Werkt prima voor mij.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVAST 4.0 Anti-virus software is een gedegen en 'gratis' alternatief voor Norton en McAfee anti-virus software.

Een demo-versie (6,4 Mb) is te downloaden vanaf het Internet. Deze kan op een eenvoudige wijze geinstalleerd worden.

Voor het gebuik op een PC met niet commerciele doeleinden is er gratis een permanente licentie verkrijgbaar via de website van Avast. Je wordt dan echter wel geregistreerd als gebruiker van deze software.

Voor commerciele doeleinden moet een licentie a € 39,95 aangeschaft worden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis virusscanners kan ik u sowieso afraden. (bijna)Niks is gratis, anti virus software die gratis is zal u nooit afdoende beschermen tegen infecties als betaalde software dat doet.
Zelf heb ik geen goede, zelfs slechte ervaringen met McAfee. Maar aangezien dit puur mijn eigen ervaring is kan je niet echt spreken van een objectief oordeel ben ik bang. Met Norton heb ik hele goede ervaringen. Ook met de helpdesk van Norton zijn de ervaringen zeer goed te noemen. binnen 2 werkdagen een goed en duidelijk antwoord.
Persoonlijk zou ik dus zeggen.....Norton Anti-virus. Een zeer belangrijk stuk software voor de PC waar je niet op moet besparen!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak hetzelfde verhaal over Norton gehoord.
Altijd positief. Ik overweeg de antivirussoftware van Norton aan te schaffen, maar moet daar ook een firewall bij worden gebruikt of is dat dan overbodig?
TM

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog McAfee werken op 1 computer maar zodra daar het recht tot gratis updaten is afgelopen schakel ik over naar Norton Antivirus.
Reden hiervan is het ongewenst installeren van een zogenaamde security center die een hoop van mijn beveiligingen niet herkent en het regelmatig traag worden van mijn systeem omdat McAfee in eens meer dan 300MB aan geheugen en 700MB aan swapfile nodig moet hebben.

Op andere systemen gebruik ik Norton en die loopt niet te fieppen over of dat ik wel of niet genoeg van hun programmatuur gebruik.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik zelf PC-cillin waar ik ook zeer tevreden over ben. Heb zelf ook Norton gehad, maar toch bevalt mij PC-cillin beter.
Op de volgende pagina zie je trouwens een overzicht van virus scanners met hun richtprijs in dollars. Staan trouwens ook 2 gratis scanners bij, waarbij die van Grisoft AVG toch zeker geen hele slechte zal zijn. Is hetzelfde als de betaalde verzie, alleen zijn er dan een aantal functies weg gelaten. Maar nog maals Gratis is nog altijd beter dan hellemaal niks hebben!!!
http://www.claymania.com/anti-virus.html

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOD32.AntiVirus.v2.000.6 zeer goede scanner die niet zo veel van je systeem vraagt zoals bvb norton 2004 die 80 mb geheugen gebruikt

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zeker gratis antivirusprogramma's te vinden die hun werk redelijk doen. Maar ook hier geldt: voor niets gaat de zon op. Een goede en actuele virusscanner is ontzettend belangrijk. Die mag op geen enkele computer meer ontbreken!!
Ik raad u dan ook aan om toch een betaald programma te gaan gebruiken, zodat u ook verzekerd bent van de nodige updates. Een virusscanner installeren is namelijk stap 1, maar hem actueel houden (1 keer per week de updates downloaden) is minstens zo belangrijk. Bijna alle antivursprogramma's hebben tegenwoordig een automatische update functie, waarmee het actueel houden niet meer is dan een druk op een knop.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een gratis Proefversie van diverse virusscanners raad ik aan een bezoek te brengen aan http://antivirus.pagina.nl
ook hier geld na 30 dagen weer een nieuwe of als er een goede tussenzit, naar je eigen smaak, deze aan te vragen of te kijken bij divers winkels wat het kost !
gratis kan ook maar dan kom je bij kazaa terecht of andere gebruiker tot gebruiker opties.
(peer to peer)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan op de sites van de grotere virussoftware ontwikkelaars bijvoorbeeld Trend Micro mogelijkheden om online je computer te scannen op virussen. http://housecall.trendmicro.com/
Maar een goede oplossing kost geld en dan kom je uit bij bijvoorbeeld Mac Afee

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis virusscanners zijn niet aan te raden. Vaak is er nogal wat mis met de updates.
Maccafee komt toch niet al te best uit in de PCM.
Norton blijft naar mijn beleving de beste al is tie erg prijzig.

Een aantal goede online scanners ( gratis dus) zijn
Symantac, ZDNET, en pandasoftware.

Nadeel van online scanners is dat je een aardig snelle verbinding moet hebben anders wordt het nog een duur testje.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis virusscanners zijn niet aan te raden. Vaak is er nogal wat mis met de updates.
Maccafee komt toch niet al te best uit in de PCM.
Norton blijft naar mijn beleving de beste al is tie erg prijzig.

Een aantal goede online scanners ( gratis dus) zijn
Symantac, ZDNET, en pandasoftware.

Nadeel van online scanners is dat je een aardig snelle verbinding moet hebben anders wordt het nog een duur testje.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een zeer goede gratis scanner scanner is AVG.
Deze kan worden gedownload van www.grisoft.com.
Links zie je vervolgens AVG Free Edition. Klik dit aan en de rest wijst zich vanzelf.
Het programma heeft veel opties zoals het scannen van in- en uitgaande mail.
Tevens is het zeer eenvoudig om updates op te halen.
Het programma is een echte aanrader.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De gratis viusscanners kun je idd niet echt vertrouwen maar ik gebruik al drie jaar Norton antivirus en het doet zijn werk uitstekend! Heeft mij al vele malen gered van de slechte kant van het internet! En erzit een auto update service waar de norton prog dus elke keer als je met de internet verbinding maakt en er een nieuwe update beschikbaar is het automatisch wordt geinstalleerd.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn vele virusscanners op de markt, verstandig doet u als u er een koopt. Ga vooral geen virusscanner downloaden op Kazaa. Voor 25 euro heeft u Panda Titanium 2004 NL. Meer info? gan naar deze site: http://www.paradigit.nl/pdf/10005839v.htm
Succes met uw keuze

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad u Norton Antivirus aan, dit programma gebruik ik zelf ook en werkt prima. Helaas zit er geen firewall inbegrepen, deze kunt u wel als stand-alone product aanschaffen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Duits bedrijf vuurt bij virusscanners 15000 virussen per seconde af en kijkt na 5 minuten hoeveel er zijn tegengehouden. bij gratis virusscanners is dat ong. 10%. Dan heb je het veel gebruikte Norton AntiVirus met 80% maar McAFfee 2003 is met 98,8% en natuurlijk 1 jaar updates het beste. LET OP: NA 1 JAAR UPDATES ZAL JE GELD MOETEN BETALEN ALS JE NIEUWE UDATES WIL, DIT IS VAAK VEEL MINDER DAN EEN NIEUWE VERSIE AANSCHAFFEN MAAR JE MOET WEL EVEN KIJKEN OP WAT VOOR MANIEREN JE KAN BETALEN. BIJ NORTON KAN HET ALLEEN MET CREDIDCARD EN PAYPAL. ONHANDIG DUS!!!

d. DE VRIES

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn natuurlijk verschillendemogelijkheden, ik had eerst norton2003 die voldeed goed, maar nu heb ik via mijn adsl provider kaspersky, dat is een virusscanner van russische makelij deze voldoet zeer goed, ik zou u niet de gratis virusscan programma's aanraden die heb ik voor norton gebruikt en deze scanden minder goed ik had vaker last van problemen, dus ik zal zeggen kaspersky!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn natuurlijk verschillendemogelijkheden, ik had eerst norton2003 die voldeed goed, maar nu heb ik via mijn adsl provider kaspersky, dat is een virusscanner van russische makelij deze voldoet zeer goed, ik zou u niet de gratis virusscan programma's aanraden die heb ik voor norton gebruikt en deze scanden minder goed ik had vaker last van problemen, dus ik zal zeggen kaspersky!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Avast home version. Gratis virusscanner die zichzelf up to date houdt. Regelmatige updates, minimaal 1x per week en binnen een paar uur bij nieuwe virussen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij werkt de McAfee virusscanner die bij XS4all -ADSL gratis uitstekend!! Gratis updates dus altijd actueel.

Persoonlijk denk ik dat Norton Antivirus en McAfee allebei TOP zijn m.b.t. virusvrij houden van je pc!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind bitdefender een goede scanner, vaak meerdere updates per dag, live ondersteuning via internet. Heeft voor mij op andermans computers al virussen gevonden die zelfs norton 2004 niet kende. Nod32 was ook een fijne, wel lekker snel.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

de beste virusscanner is sophos die is als nummer een uitgekimen uit de test die heb ik ook.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG en Avast zijn net zo goed als die commerciele PC vertragers. Ze houden net zo veel troep uit je PC als Norton en andere, en tegenwoordig heb je zoveel nieuwe virussen en trojans dat die commerciele er net zo weinig aan kunnen doen als die gratis redelijk goeie virusscanners. Neem ook Spamverwijderaars (gratis Spydefense beta) (google hierop), Spybot Search and Destroy e.d.
Succes

ve
door verwijderd - Nov 18, 2009 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk maar geen enkele virus / trojan scanners zijn 100% goed,
Vooral de naam Norton zag ik hier staan maar uit een betrouwbare test is gebleken dat juist Norton erg veel virusen niet herkend.
Ook is het feit dat "gratis" virus scanners niet goed zijn ook niet waar.
AGV free, Nod32 (test periode) & Kaspersky zijn hele goede scanners en bij AGV is het zelfs zo dat de gratis versie beter werkt dan de koop.
Zelf gebruikt ik AVAST! met daar naast Spybot - Search & Destroy deze laaste is bedoeld voor evt spyware/trojans te detecteren en schoon te maken.
En een overzicht van de betere virus scanners/trojan cleaners :
a-squared Free / Anti-Malware
Agnitum Outpost Security Suite Pro 2009
Avast! Professional
AVG Anti-Virus
Avira AntiVir Free / Premium/ Security Suite
Comodo Internet Security
Dr.Web CureIt
ESET NOD32 AntiVirus
ESET Smart Security
Kaspersky Anti-Virus
Kaspersky Internet Security
Kaspersky Virus Removal Tool
Malwarebytes' Anti-Malware
Microsoft Security Essentials
PC Tools ThreatFire Anti-Virus
Spybot Search & Destroy
Spyware Doctor
SpywareBlaster
Sunbelt VIPRE
SUPERAntiSpyware Professional
Trojan Remover
Windows Defender
WinPatrol

ve
door verwijderd - Dec 2, 2012 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou AVG Free proberen. Die behaalt goede resultaten.