jo
door jossbd Sep 9, 2020 om 19:35
Computers & telefonie

Wat is een goed alternatief voor Flash Player

In het artikel over Flash Player wordt aangegeven dat deze ermee stopt.
Wat ik mis in het artikel wat een goed alternatef is voor windows 7 en windows 10?

B.v.d.  JS

35654 6 Rapporteer

Boesta
door Boesta - Sep 9, 2020 om 19:41
27 Antwoorden / Vragen

Dat staat erg duidelijk in het artikel vermeld.

Leest u het nog een keer, dan kunt u lezen dat dat geheel vervangen is cq zal worden met het veel veiligere HTML5. Daarvoor hoeft u ook niets meer te downloaden, het zit ingebouwd in uw browser..

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 9, 2020 om 19:55
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf vind ik VLC mediaplayer een goed alternatief.
https://www.seniorweb.nl/software/vlc-media-player

justmeagain
door justmeagain Sep 9, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

VLC als vervanger voor Flash? VLC is top maar geen vervanging voor Flash applicaties.

chris74
door chris74 Sep 10, 2020 om 12:52
564 Antwoorden / 44 Vragen

@Sjoppy VLC is een vervanger voor window media player (waar je filmpjes en mp3 mee afspeeld). Flashplayer is een webbrowser plug in, waarmee de  interactieve flash-inhoud kan worden afgespeeld.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 10, 2020 om 15:07
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt @justmeagain en @chris74,
weer wat geleerd.;-)

Donuts
door Donuts Sep 10, 2020 om 15:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En de 2 personen die uw antwoord een punt hebben gegeven, hopelijk ook.:-))

sjjoppy
door sjjoppy Sep 10, 2020 om 15:59
7154 Antwoorden / 3 Vragen

@sprietje,
(-))

pe
door pebk - Sep 10, 2020 om 15:51
579 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft zelf geen alternatief nodig. De leveranciers van de content moeten wat doen. Websitebouwers en ISP's moeten aan de bak voor waar dat nog niet gedaan is. Een aantal onderwijsinstellingen leveren nog deels producten gebaseerd op Flash. Flash is niet veilig en staat bijvoorbeeld op een Chromeboek al uit.

De meeste browsers ondersteunen al jaren html5 en andere technieken. Windows 7 zou ik uberhaupt niet meer gebruiken, hoewel de browsers daar ook beschikbaar zijn. Neem Firefox, Chrome, Safari of Opera.

Sites die alleen Flash ondersteunen zouden gesloten moeten worden. Het is al jaren bekend dat Flash zo lek is als een mandje, ondanks de continue stroom van patches.Ter leering ende vermaeck: https://www.security.nl/search?origin=frontpage&keywords=flash

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 11, 2020 om 12:53
2008 Antwoorden / Vragen

Overigens, Windows 7? Dat meen je toch niet serieus. Gooi dat apparaat weg of zet er Linux op als je er echt geen afstand van kan doen.

LouisaT
door LouisaT - Dec 27, 2020 om 16:29
1 Antwoorden / Vragen

Welk alternatief kan ik best instaleren in plaats van Adobe Flash Player dat over enkele dagen stopt?
Wegens ziekte, doe ik geregeld spelletjes online en dat ga ik dan waarschijnlijk niet meer kunnen doen!
Adobe Flash Player vraagt om het te verwijderen van de laptop.... maar wat nu???

Wie kan me helpen,

Dank nu reeds,
Louisa

sjjoppy
door sjjoppy Dec 27, 2020 om 16:46
7154 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge Jan 1, 2021 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou dit kunnen proberen: bluemaxima.org/flashpoint

Hier een uitleg: RIP Adobe Flash - Here's How You Can Still Play Flash Games

Wel allemaal in het Engels.